Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Star Wars Jedi: Fallen Order – Twórcy inspirowali się systemem walki z Sekiro

rajmund czwartek, 20 czerwca 2019, 12:47 News

Wpływy FromSoftware sięgnęły nawet odległej galaktyki.

Jeśli liczyliście, że najnowsza produkcja studia Respawn okaże się czymś na kształt Dark Souls w świecie Gwiezdnych Wojen, to przy okazji targów E3 mieliśmy już pierwsze przykłady mechanik, które Amerykanie podpatrzyli u Japończyków (chodzi m.in. estusy). Co prawda Star Wars Jedi: Fallen Order zapowiada się bardziej na filmową grę akcji, bez specjalnego nacisku na szczególnie częste ubijanie gracza, ale odpowiadający za mechanizmy walk Jason De Heras kolejny raz przyznał się w rozmowie z Game Informerem, że twórcy inspirowali się grami FromSoftware, a w szczególności ostatnią produkcją Japończyków, Sekiro: Shadows Die Twice.

Opisując szczegóły tych inspiracji, De Heras przywołał przede wszystkim podstawowy dylemat, przed którym stanęło Respawn: gracz jako Jedi musi jednocześnie czuć się potężny, ale też w dalszym ciągu brać udział w wymagających walkach. Aby osiągnąć upragniony balans, twórcy zdecydowali się na wprowadzenie przeciwników, którzy będą pełnili rolę typowego mięsa armatniego, takich jak szturmowcy, których łatwo zdjąć jednym ruchem miecza świetlnego, po prostu odbijając ich strzały. Pojawią się jednak ich znacznie trudniejsze odmiany, takie jak tzw. Purge Troopers, których mieliśmy okazję zobaczyć w materiałach z E3. Tacy przeciwnicy mają dla odmiany z łatwością odbijać ataki mieczem świetlnym – i tutaj do głosu dochodzą inspiracje Sekiro.

Każdy typ oponenta zdolnego do blokowania będzie posiadał dodatkowy pasek obrony, wzorowany na znanej z produkcji FromSoftware posturze. Jeśli uda nam się ją przebić lub zdołamy odbić atak na moment przed jego trafieniem, będziemy w stanie wykończyć wroga jednym ciosem. Jak nietrudno się domyślić, odpowiednie wyczucie momentu będzie tutaj kluczowym czynnikiem. Cały system będzie oczywiście znacznie uproszczony w stosunku do wyzwań, jakie stawia przed graczami Hidetaka Miyazaki z kolegami, walka w Jedi: Fallen Order może się jednak okazać także całkiem satysfakcjonująca. Zobaczymy, czy to wystarczy, aby gra tym razem spełniła oczekiwania sprzedażowe EA.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 21 czerwca 2019, 14:43   Arlekin
Po tym co do tej pory widziałem wygląda mi na to, że szykuje się całkiem przyjemna gra. Na razie jednak nie pokazano nic co pozwalało by oczekiwać jakiejś genialnej produkcji. Walka niby wyglądała ok ale niezbyt jest w stylu SW.
czwartek, 20 czerwca 2019, 20:35   zadymek
1. Mięso armatnie plus wymagajace "odmiany" to już Jedi Knight i The Force Unleashed.
2. A mechaniki może i inspirowane Sekiro, ale też stare jak świat.
Jeśli tylko ich nie pognie z robieniem gry uciążliwej niczym ręczne tarcie kartofli na placki, może być ciekawie...
czwartek, 20 czerwca 2019, 19:06   JohnyGuliano
Mi po gameplayach ten system walki śmierdzi upośledzonym Force Unleashed.
czwartek, 20 czerwca 2019, 17:23   Xellar
Gubcrowten,
I zaadaptowali wyłącznie jego gorzej wykonane elementy ;)
czwartek, 20 czerwca 2019, 15:58   Gubcrowten
Andromedę też Dzikim Gonem inspirowali.
czwartek, 20 czerwca 2019, 13:44   Jasieq
Szkoda że nie inspirują się systemem walki z jedi knightów.

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z udostępnionych gier ograłam tylko osiem, bo na więcej nie miałam czasu, ale znalazły się wśród nich perełki. W dodatku pełne wersje wszystkich poniższych gier zadebiutują jeszcze w tym roku, a dema nadal możesz pobrać ze Steama!

Komentarzy:
0

Jeśli wybierasz się w podróż, niech będzie to podróż długa.

Komentarzy:
1

Już drugi tydzień z rzędu mam do czynienia z żabami, a przede mną jeszcze Frog Fractions!

Komentarzy:
4

Karty dźwiękowe Creative’a dzielą się na trzy linie. Te oznaczone literą X mają dość uniwersalny charakter i nadają się do różnych zastosowań, również do gier, czego najlepszym przykładem jest model X3.

Komentarzy:
1

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z
« wrzesień 2020
PWŚCPSN
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930