Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITTHQ Nordic kupuje studio Piranha Bytes oraz prawa do marki Gothic

Cursian środa, 22 maja 2019, 12:26 News
Gothic 2
Gothic 2

Nie zapomina też o Risenie i Eleksie.

THQ Nordic wpadło ostatnio w zakupowy szał, a w swojej kolekcji ma już między innymi znane z Kingdom Come: Deliverance Warhorse oraz prawa do takich marek jak Kingdoms of Amalur czy Carmageddon. Najnowszy nabytek z pewnością wzbudzi nad Wisłą jeszcze więcej emocji, bo firma przyjęła pod swoje skrzydła odpowiedzialne między innymi za Gothica Piranha Bytes. Studio nie straci swobody twórczej i dalej będzie mogło podchodzić do swoich projektów tak, jak uważa to za stosowne. Jednocześnie THQ pozyskało też prawa do Risena, Eleksa oraz Gothica. W tym miejscu warto przypomnieć, że ostatnią grą z serii Gothic, za jaką odpowiadają „Piranie” jest „trójka”. Studio nie miało nic wspólnego z chłodno przyjętą przez fanów Arcanią, bowiem po rozstaniu z JoWooD czasowo utraciło prawa do marki.

Co z kolejnymi projektami? Na temat nowego Gothica wszyscy milczą jak zaklęci, ale na następną wyprawę powoli szykuje się już Jax. Tuż pod ogłoszeniem o przejęciu „Piranii” na stronie THQ można znaleźć dział FAQ, a w nim pytanie o Eleksa 2, opatrzone odpowiedzią: „półoficjalny komentarz: zgadnij”. To, że gra powstaje, faktycznie nie jest specjalnie zaskakujące, bo wszystko wydało się jeszcze przed premierą „jedynki”, kiedy firma otrzymała dofinansowanie w ramach projektu Kreatywna Europa.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 23 maja 2019, 18:57   SerwusX
@arisa
+1
czwartek, 23 maja 2019, 12:49   arisa321
- ciekawie poprowadzona fabuła na poziomie Gothic 1
- dopracowany gameplay jak w Risen 1
- dopieszczone animacje nagrane w motion capture przez zewnętrzne studioI nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba :) miło by było gdyby rozwijali uniwersum Gothic
czwartek, 23 maja 2019, 12:40   dami909
@Madjack
Świąt gothica 3 był dużo większy i bardziej spójny. Strefy klimatyczne były podzielone na oddzielne krainy. W Elex mamy gorącą pustynię i dosłownie obok pada śnieg.
czwartek, 23 maja 2019, 11:41   tupolew519
I może bardzo dobrze. i kto wie czy ghotic ma się doczekac swojego sequela.
czwartek, 23 maja 2019, 11:39   sebogothic
THQ wydaje się raczej rozsądnym wydawcą i nie powinien popełnić błędów JoWoodu. Może na E3 czy gamescomie Piranha Bytes zapowie kolejną grę, bo od Elexa minęły 2 lata a w temacie ich kolejnej produkcji cisza. Zapewne będzie to Elex 2, ale może w świetle tej wiadomości THQ zapowie kolejną grę PB po drugim Eleksie.
czwartek, 23 maja 2019, 11:34   sebogothic
To świetna wiadomość. Co z tego, że Piranie były niezależne skoro nie dysponowały zbyt wysokim budżetem i nie mogły rozwinąć do końca skrzydeł? A i tak mimo to trylogia Risen oraz Elex to bardzo dobre gry. Liczę więc, że pod skrzydłami takiego wydawcy będą tworzyć lepsze i bardziej dopracowane tytuły. Być może inne studia THQ zasilą PB technologią i będą wspomagać je przy elementach, które przeważnie w ich grach kulały, jak animacje czy system walki. Czas wreszcie wymienić leciwy Genome Engine.
środa, 22 maja 2019, 21:12   Madjack
@dami909
Gothic 2 miał taka sama różnorodność terenu, zobacz Górniczą Dolinę albo Jarkendar. G3 podobnie. Chcąc pokazać rozległość świata, takie zabiegi łączenia różnych klimatów są konieczne. Co do zestawienia broni białej i palnej zobacz sobie Fallouty. To jest jak najbardziej prawidłowe dla klimatu postapokaliptycznego. Gry PB to jedne z nielicznych, które mam ochotę przechodzić w całości. Wiele tych pseudo AAA nie ma do zaoferowania nic prócz grafiki i zwyczajnie są nudne.
środa, 22 maja 2019, 21:08   konio52
@Darku22 wejść potrafią, ale walka z mobami to tragedia. Jeżeli jakiś potwór nas zaatakuje to nasz towarzysz stoi z boku i patrzy, dopiero po jakimś czasie załapuje że pasowałoby nam pomóc :) AI jak najbardziej do poprawy, tak samo model walki.
środa, 22 maja 2019, 20:16   Darku22
@scorpix Elex miał chyba najlepsze AI towarzyszy w grach mimo, ze pełno trudno dostępnych lokacji nigdy nawet raz mi sie towarzysz nie zablokował, wszedzie potrafili wejść. Co do wcześniejszych produkcji gothic z poczatku XXIw. Swietnie sobie radził mimo bardzo trudnego terenu. Latwiej w trąbe było zrobić AI w wiedzminie 3 niz w gothicach.
środa, 22 maja 2019, 18:55   SerwusX
Nic takiego nie powiedziałem?

O autorze

Cursian

Podobne newsy

Gothic II: Dzieje Khorinis – Prace nad fanowskim dodatkiem zmierzają w dobrym kierunku [WIDEO]

News
poniedziałek, 1 października 2018

gothic-ii-dzieje-khorinis--prace-nad-fanowskim-dodatkiem-zmierzaja-w-dobrym-kierunku-wideo Przez ostatnie pół roku udało się stworzyć sporo nowych elementów.

Komentarzy:
9

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
8

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
3

Wydanie wieczorne. Bo deadline.

Komentarzy:
13

Na miesiąc przed premierą Borderlands 3 miałem okazję przez kilka godzin pograć w niemal finalną wersję gry. Rewolucji tu nie widać. Wszystko jednak wskazuje na to, że tak czy inaczej dostaniemy bardzo dobrą grę.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z