Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITTHQ Nordic kupuje studio Piranha Bytes oraz prawa do marki Gothic

Cursian środa, 22 maja 2019, 12:26 News
Gothic 2
Gothic 2

Nie zapomina też o Risenie i Eleksie.

THQ Nordic wpadło ostatnio w zakupowy szał, a w swojej kolekcji ma już między innymi znane z Kingdom Come: Deliverance Warhorse oraz prawa do takich marek jak Kingdoms of Amalur czy Carmageddon. Najnowszy nabytek z pewnością wzbudzi nad Wisłą jeszcze więcej emocji, bo firma przyjęła pod swoje skrzydła odpowiedzialne między innymi za Gothica Piranha Bytes. Studio nie straci swobody twórczej i dalej będzie mogło podchodzić do swoich projektów tak, jak uważa to za stosowne. Jednocześnie THQ pozyskało też prawa do Risena, Eleksa oraz Gothica. W tym miejscu warto przypomnieć, że ostatnią grą z serii Gothic, za jaką odpowiadają „Piranie” jest „trójka”. Studio nie miało nic wspólnego z chłodno przyjętą przez fanów Arcanią, bowiem po rozstaniu z JoWooD czasowo utraciło prawa do marki.

Co z kolejnymi projektami? Na temat nowego Gothica wszyscy milczą jak zaklęci, ale na następną wyprawę powoli szykuje się już Jax. Tuż pod ogłoszeniem o przejęciu „Piranii” na stronie THQ można znaleźć dział FAQ, a w nim pytanie o Eleksa 2, opatrzone odpowiedzią: „półoficjalny komentarz: zgadnij”. To, że gra powstaje, faktycznie nie jest specjalnie zaskakujące, bo wszystko wydało się jeszcze przed premierą „jedynki”, kiedy firma otrzymała dofinansowanie w ramach projektu Kreatywna Europa.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 23 maja 2019, 18:57   SerwusX
@arisa
+1
czwartek, 23 maja 2019, 12:49   arisa321
- ciekawie poprowadzona fabuła na poziomie Gothic 1
- dopracowany gameplay jak w Risen 1
- dopieszczone animacje nagrane w motion capture przez zewnętrzne studioI nic więcej do szczęścia mi nie potrzeba :) miło by było gdyby rozwijali uniwersum Gothic
czwartek, 23 maja 2019, 12:40   dami909
@Madjack
Świąt gothica 3 był dużo większy i bardziej spójny. Strefy klimatyczne były podzielone na oddzielne krainy. W Elex mamy gorącą pustynię i dosłownie obok pada śnieg.
czwartek, 23 maja 2019, 11:41   tupolew519
I może bardzo dobrze. i kto wie czy ghotic ma się doczekac swojego sequela.
czwartek, 23 maja 2019, 11:39   sebogothic
THQ wydaje się raczej rozsądnym wydawcą i nie powinien popełnić błędów JoWoodu. Może na E3 czy gamescomie Piranha Bytes zapowie kolejną grę, bo od Elexa minęły 2 lata a w temacie ich kolejnej produkcji cisza. Zapewne będzie to Elex 2, ale może w świetle tej wiadomości THQ zapowie kolejną grę PB po drugim Eleksie.
czwartek, 23 maja 2019, 11:34   sebogothic
To świetna wiadomość. Co z tego, że Piranie były niezależne skoro nie dysponowały zbyt wysokim budżetem i nie mogły rozwinąć do końca skrzydeł? A i tak mimo to trylogia Risen oraz Elex to bardzo dobre gry. Liczę więc, że pod skrzydłami takiego wydawcy będą tworzyć lepsze i bardziej dopracowane tytuły. Być może inne studia THQ zasilą PB technologią i będą wspomagać je przy elementach, które przeważnie w ich grach kulały, jak animacje czy system walki. Czas wreszcie wymienić leciwy Genome Engine.
czwartek, 23 maja 2019, 10:31   N400
Risen 3 i Elex, to gry "Piranii" w które grałem bez większych emocji i których nie chciało mi się kończyć. Dlatego myślę, ze gdyby THQ jednak wpłynęło jakoś "pozytywnie" na "swobodę twórczą" PB, to może wyszłoby to na dobre wszystkim, bo ja osobiście odczuwam juz zmęczenie materiału w kolejnych tytułach PB. Ale jak nic się nie zmieni, to nie ma zmartwienia, bo co kilka lat przechodzę któryś z trzech Gothiców (obecnie Returning 2.0) i bawię się świetnie. Myślę, że G,G2 i G3 starczą mi i tak do końca życia;)
środa, 22 maja 2019, 21:12   Madjack
@dami909
Gothic 2 miał taka sama różnorodność terenu, zobacz Górniczą Dolinę albo Jarkendar. G3 podobnie. Chcąc pokazać rozległość świata, takie zabiegi łączenia różnych klimatów są konieczne. Co do zestawienia broni białej i palnej zobacz sobie Fallouty. To jest jak najbardziej prawidłowe dla klimatu postapokaliptycznego. Gry PB to jedne z nielicznych, które mam ochotę przechodzić w całości. Wiele tych pseudo AAA nie ma do zaoferowania nic prócz grafiki i zwyczajnie są nudne.
środa, 22 maja 2019, 21:08   konio52
@Darku22 wejść potrafią, ale walka z mobami to tragedia. Jeżeli jakiś potwór nas zaatakuje to nasz towarzysz stoi z boku i patrzy, dopiero po jakimś czasie załapuje że pasowałoby nam pomóc :) AI jak najbardziej do poprawy, tak samo model walki.
środa, 22 maja 2019, 20:16   Darku22
@scorpix Elex miał chyba najlepsze AI towarzyszy w grach mimo, ze pełno trudno dostępnych lokacji nigdy nawet raz mi sie towarzysz nie zablokował, wszedzie potrafili wejść. Co do wcześniejszych produkcji gothic z poczatku XXIw. Swietnie sobie radził mimo bardzo trudnego terenu. Latwiej w trąbe było zrobić AI w wiedzminie 3 niz w gothicach.

O autorze

Cursian

Podobne newsy

Gothic II: Dzieje Khorinis – Prace nad fanowskim dodatkiem zmierzają w dobrym kierunku [WIDEO]

News
poniedziałek, 1 października 2018

gothic-ii-dzieje-khorinis--prace-nad-fanowskim-dodatkiem-zmierzaja-w-dobrym-kierunku-wideo Przez ostatnie pół roku udało się stworzyć sporo nowych elementów.

Komentarzy:
9

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Zbiórka na Kickstarterze może być iskrą, która rozpali głowy odbiorców, roznieci zainteresowanie mediów i stanie się początkiem gorących biznesowych przyjaźni. Ci, którzy ją odpalili, przestrzegają jednak: igrając z ogniem, łatwo się sparzyć.

Komentarzy:
0

Polacy z SoulFire tworzą prequel Gothica, którego akcja ma się toczyć na dekadę przed utkaniem magicznej bariery, a za scenografię posłuży wyspa, gdzie dołączymy do strażników miejskich lub gildii kupieckiej. Zagadka: o jaki projekt chodzi?

Komentarzy:
4

Zaczęło się w roku 1987. W salonach gier królowały Contra i Operation Wolf, szczęśliwi posiadacze komputerów grali w pierwszą część Larry’ego i Piratów Sida Meiera. A Tim Ansell zakładał studio, które miało sprawić, że świat pokocha wojnę totalną.

Komentarzy:
7

Szczęśliwie: i tak w ich tytuły nie gramy, choć dostajemy je w wersjach pozbawionych mikropłatności.

Komentarzy:
144

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z