Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITZawartość CD-Action 06/2019

Smuggler czwartek, 2 maja 2019, 15:45 News

Najbliższe CDA już za momencik (bo we wtorek 7 maja) trafi do sklepów, kiosków i salonów z prasą. Za 10,99 zł dostaniecie 132 strony pisma ze zdrapką, dzięki której będziecie mogli zainstalować sobie dwie fajne pełne wersje gier (Space Rangers HD: A War Apart oraz Renoir). W czasie instalacji możecie zaś pogrążyć się w lekturze. A co napisaliśmy dla was tym razem?


Zacznę nietypowo, bo od wydarzenia numeru (zresztą akurat mego, Smugglera, autorstwa). Poświęcamy je Star Wars Celebration, tzn. znajdziecie w nim wszystko, co ma w ciągu 2019 się wydarzyć w tym uniwersum – od premiery „Odrodzenia Skywalkerów”, poprzez serial „Mandalorianin”, nowe gry osadzone w tych realiach etc.

W zapowiedziach tylko cztery tytuły, ale każdy niewątpliwie godny uwagi. W Darkborn wcielimy się w... potwora, choć prawdziwymi bestiami będą tu... ludzie. Przeżyj, urośnij, zmutuj i daj im popalić! Brzmi obiecująco. Serii Age of Wonders fanom strategii i miłośnikom fantasy przedstawiać nie muszę... Ale tych ostatnich czeka spory szok – najnowsza odsłona zrywa z realiami fantasy i przenosi się w odległą i stechnicyzowaną przyszłość, stając się czymś w rodzaju konkurencji dla Cywilizacji. Zrozpaczonych fanów „magii i miecza” być może pocieszy polska gra Crossroads Inn, miks symulatora i RPG, czyli taka symulacja... karczmarza w realiach fantasy. A na deser bardzo nietypowa Elsinore (jak jesteś fanem Szekspira, to pewnie coś ci to mówi...), do której zniechęca was jak może Papkin, mając szczerą nadzieję, że go nie posłuchacie (albo zagracie, żeby zrobić mu na złość).

Już graliśmy zaczynamy od wrażeń z gry w World of Warships: Legends. „Krótsze bitwy, szybszy progres, ta sama głębia taktyczna”. Fanów „rogalików” zachęcam do Risk of Rain 2, a jeśli lubujesz się w sim-builderach i tycoonach, to masz Satisfactory (z gwarancją satysfakcji) oraz Workers & Resources: Soviet Republic – czyli symulator „gospodarki” socjalistycznej. Chernobylite to polski horror – i zgadnijcie, gdzie toczy się jego akcja. I to nie koniec polskiego akcentu w tym numerze, bo mamy jeszcze Ritual: Crown of Horns, czyli grę, którą tworzą m.in. dawni redaktorzy CDA (Cross i Berlin). Co nie oznacza, że grający dał im z tego powodu jakieś fory. A na deser platformer 3D Clive ‘N’ Wrench oraz slasher Down to Hell.

Dział Recenzje zaczynamy od Days Gone, które, pomimo sporej ilości niedoróbek, docenił Ninho. Z głośniejszych tytułów jest też Tropico 6 i Anno 1800, urywający głowę (dosłownie!) Mortal Kombat 11, World War Z, Battlefield V: Burza Ognia. Z tytułów mniej może znanych ale (bardzo) wysoko ocenionych polecam Katana Zero, którą zdaniem recenzenta sprawdzić powinien KAŻDY. Warto też zainteresować się SteamWorld Quest, a także kontrowersyjnym symulatorem dilera narkotyków (Weedcraft Inc). Jeśli zaś lubisz się bawić VR, to nie omiń Ghost Giant. Islanders z kolei to krzyżówka Tropico... i Tetrisa. Fanom gier akcji zalecam zerknięcie do wrażeń z God’s Trigger – zdaniem Siekiery jest to prawdziwa siekiera. A co powiecie na grę zdefiniowaną tagami „Jazz” i „Hotline Miami z małpą”? Mowa o Ape Out. A na deser przyrumienona w ogniu sarkazmu CormaCa skopana symulacja „kopanej”, czyli Legendary Eleven. Oczywiście omówiłem tylko niektóre smakowite kąski w tym dziale – pełen spis zrecenzowanych tytułów znajdziesz na końcu tej zapowiedzi.

A co w mym ulubionym dziale, czyli Publicystyce? Się dzieje! Z okazji premiery Avengers: Koniec gry przedstawiamy najlepsze naszym zdaniem komiksy osadzone w tym uniwersum, które mogą być bazą do scenariuszy kolejnych filmów – i sprawdzamy, jak ich wątki poruszono w grach (Co po tasiemcu?). W Jak się dzieje Khoniris? pokazujemy kulisy powstawania imponującego moda do kultowego Gothica II – Dzieje Khorinis, które stanowić ma prequel sagi. Epitafium: Stranger Things traktuje o niedoszłej egranizacji serialu autorstwa… Telltale.

Kubański John Rambo to opowieść o… Fidelu Castro, poniekąd nieformalnym bohaterze najnowszego Tropico (acz nie tylko). Jeśli sobie westchnęliście „Ech, znowu polityka...” to... zapraszam do felietonu o właśnie takim tytule, autorstwa Papkina. Ten sam osobnik w Tak/nie: Epic Games Store o „zadach i waletach” nowej platformy wydawniczej Epica dyskutuje z... Papkinem. Zdradzę tylko, że w zażartej dyskusji zdecydowanie wygrywa Papkin. W PoczytAI mi mamo Rahid znów nas zachwyca i jednocześnie przeraża tekstem o rozwoju sztucznej inteligencji. Gdy nocą w drzwi załomocą opowiada o swattingu – zjawisku napuszczania policji i oddziałów terrorystycznych na innych graczy. Jak działał Chaos to powrót w polskie realia drugiej połowy lat 90. XX wieku, gdzie studio Chaos Works za (ogromne) pieniądze otrzymane przez EA stworzyło strzelankę, która zebrała znakomite recenzje w Polsce i za granicą... co niestety zupełnie nie przełożyło się na sukces komercyjny. Mowa o Fire Fight.

Nie jestem jakimś wielkim fanem wywiadów, ale tu szczerze i gorąco polecam wam 4 strony „podśmiechujek”, jakie urządzili sobie Al Lowe (ojciec Larry’ego Laffera) oraz DaeL. Myślę, że tytuł tego tekstu – (Śmiech) – będzie wam przy lekturze towarzyszył z regularnością. Nie zabraknie też Magazynu Kulturalnego, no i Szpil. Nie zapomnieliśmy takoż o AR, Gamewalkerze i Na Luzie.

A w Technologiach – testy, testy, testy. Od podkładki pod myszkę (serio!), poprzez elektryczne hulajnogi i kartonowy Nintendo Labo VR Kit, po kartę graficzną (Zotac GeForce GTX 1650 OC). Musicie też koniecznie zajrzeć do Trendów, gdzie zaprezentujemy wam polski wkład w VR/AR, czyli gogli Magic Leap, przenoszących nas w świat „mixed reality”. Taka cyfrowa nakładka na rzeczywistość. I, kurczę, to może naprawdę być coś dużego! Nie pomińcie też obszernego poradnika Ratunku, skradziono mi konto!, dzięki któremu być może nie będziecie nigdy musieli zacząć rozpaczliwego postu na forum od tej frazy.

Zainteresowani? To zapraszamy do kiosków, sklepów i salonów z prasą już w najbliższy wtorek, 7 maja.

 


PEŁNE WERSJE GIER

Space Rangers HD: A War Apart EN (Steam)

sandbox • RGP-RTS-strzelanka-tekstówka • kosmos

Wymagania: Windows XP SP3 lub nowszy, Intel Pentium 4 2,5 GHz/AMD Athlon XP 3200+ 2,2 GHz, 1 GB RAM, GeForce 7800 GT 512 MB/Radeon 1800 Pro 512 MB

Space Rangers HD nie jest wbrew pozorom remasterem pierwszej odsłony kultowej serii Space Rangers. To pełny remake drugiej jej części, Dominators, wraz z dodatkami zawartymi pierwotnie w dodatku Reboot. A to oznacza, że ten jeden z największych i najciekawszych kosmicznych sandboksów, łączący elementy role-playing i strategii w czasie rzeczywistym, ale także zręcznościówek i strzelanek, jest tym samym jeszcze, jeszcze większy. 

Największą siłą Space Rangers HD: A War Apart jest swoboda, z jaką możesz realizować swoje kosmiczne ambicje. Tylko od ciebie zależy, czy poświęcisz się eksploracji, handlowi, czy jednak skupisz na walce w kosmosie i na powierzchni planet. Częścią pakietu dodaną przez Katauri są dodatkowe scenariusze bojowe, w których gra staje się pełnoprawnym RTS-em lub strzelanką. 


Renoir PL (Steam)

logiczna • platformówka • duszna

Wymagania: Windows 7/8/10, Intel Core i3 lub odpowiednik, 2 GB RAM, GeForce GTX650 Ti lub odpowiednik

To logiczna platformówka 2D, która wręcz ocieka klimatem noir. Czarno-biała oprawa graficzna, komentująca akcję narracja bohatera – wszystko jest jak w klasycznych dziełach tej formy. 

Renoir punktuje także tym, że zaczyna się wydarzeniem, którym większość gier się kończy – śmiercią głównego bohatera. Jest nim James Renoir – detektyw policyjny, który miał nieszczęście trafić na sprawę, która go przerosła. Jego problemy jednak, jak sam przyznaje, dopiero się zaczęły – jako duch nie jest w stanie przejść oświetlanych miejsc, tych zaś, jak na złość, jest sporo.

Na szczęście w sukurs przychodzą mu inne duchy, które jako gracz musimy „zapisywać”, wskazując im drogę i wykonując proste zadania, np. użycie wyłącznika światła. Naturalnie pierwsze proste wyzwania szybko zmieniają się w złożone łamigłówki, w których ważne jest nie tylko kto gdzie, ale i kiedy. Całość przypomina przez to Braid, więc jeśli masz chęć na rozrywkę dla myślących – polecamy. 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: CD-Action,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 29 maja 2019, 13:41   michałedek
Brak przecieków można przeboleć, o ile będą to dość ciekawe propozycje, jak w ostatnim numerze. W piętek zajawka numeru, można poczekać.
wtorek, 28 maja 2019, 18:32   Pjetrek
No właśnie, już zatęskniłem.
wtorek, 28 maja 2019, 15:04   kamilulung
@Pjetrek pewnie nie, dawno takowych nie było
wtorek, 28 maja 2019, 8:00   Pjetrek
Beeeedoooo przeciekiiii dzisiej?
czwartek, 16 maja 2019, 18:04   DarZ
Przed chwilą przeczytałem dyskusję Papkina z Papkinem nt. EGS. Muszę przyznać, że wyszło całkiem spoko ;)
wtorek, 14 maja 2019, 20:17   mocnoo
czy sprzedaż cd-action z miesiaca na miesiac dalej pikuje? :( koniec ery papieru w giereczkowie?
wtorek, 14 maja 2019, 14:51   szmina13
czy mi się wydaje czy kartę z numerem 5 pominęli
poniedziałek, 13 maja 2019, 20:32   Pjetrek
@duda1133 - 10 zł
poniedziałek, 13 maja 2019, 19:28   duda1133
o jakiej wartości jest kod zniżkowy eneby dodany do czasopisma?
niedziela, 12 maja 2019, 10:23   Mr.D
@kozworld nie tylko ty szukałeś tej karty

O autorze

Smuggler

Podobne newsy

CD-Action 08/2019: Polecamy publicystykę

News
czwartek, 4 lipca 2019

cd-action-082019-polecamy-publicystyke Cyberpunk zaliczył publicystycznego hat tricka! Ale a o Waszą uwagę walczą również Obcy, tłumacze wyklęci, Quake II oraz kontynuacja Wiedźmina.

Komentarzy:
0

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
1

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z