Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2: Twórcy przedstawiają thinbloodów [WIDEO]

rajmund czwartek, 25 kwietnia 2019, 18:28 News

Krew może i "cienka", ale umiejętności całkiem sympatyczne.

Nie możecie się doczekać sequela jednego z najbardziej niedocenionych erpegów wszech czasów (jeśli uważacie te słowa za przesadzone, to zapraszam do analizy jego fenomenu pióra Papkina w CDA 5/2019)? Paradox na szczęście rozpoczął informacyjną ofensywę, która pozwoli nam przetrwać nadchodzące miesiące w oczekiwaniu na Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2. Jak już wiemy z pierwszych zapowiedzi, przygodę rozpoczniemy jako początkujący, dopiero co przemieniony wampir, którym gardzą przedstawiciele prawdziwych klanów, tzw. thinblood. Teraz poznaliśmy szczegóły uroków, z jakimi będzie wiązał się ten niewesoły status społeczny.

W uniwersum Świata Mroku bylibyśmy skazani na ostracyzm, raczej bez większych szans na świetlaną przyszłość. Jednak Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 pozwoli nam w późniejszej części rozgrywki dołączyć do jednego z szanowanych klanów. Nie oznacza to jednak wcale, że będziemy musieli się pożegnać z dotychczasowymi zdolnościami. Te będziemy wybierać spośród trzech dyscyplin: chiropterans (czyli po naszemu "nietoperstwa"), mentalism (jak u iluzjonistów mentalistów) i nebulation ("mgławistości"?).

Ta pierwsza to esencja naszego wyobrażenia o wampirach. Jej umiejętności pozwolą nam na unoszenie się w powietrzu w celu dotarcia do niedostępnych wcześniej miejsc czy niespodziewane ataki z powietrza wprost w tętnice nieświadome ofiary. Będziemy mogli też przywołać rój nietoperzy, który wspomoże nas w walce, a na wyższych poziomach nawet odgrodzi od przeciwników.

Jako mentalista skupimy się na wampirzej sile sugestii, hipnozy i telekinezy. Niczym rycerze Jedi będziemy mogli siłą umysłu przesuwać przedmioty czy przestawić odległe dźwignie. Szczególnie efektownie zapowiada się umiejętność lewitacji, która początkowo zezwoli nam na zawieszanie innych postaci w powietrzu. Jeśli jednak rozwiniemy ją do maksimum, umożliwi nam uniesienie wszystkich i wszystkiego na danym obszarze.

Ostatnia pozycja to nieśmiertelna mgła, czyli najlepszy przyjaciel każdego wampira (zaraz po nietoperzu). Dzięki niej będziemy w stanie bezszelestnie eksplorować lokacje, a nawet dusić przeciwników. Warto o niej pamiętać, jeśli marzy nam się przechodzenie gry "na cichacza" w najlepszym stylu znanym z Thiefa czy Deus Eksa.

Aby lepiej wczuć się w klimat, polecam krótki zwiastun z życia "cienkokrwistego":

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 26 kwietnia 2019, 12:32   krotchy
"początkujący, dopiero co przemieniony wampir, którym gardzą przedstawiciele prawdziwych klanów, tzw. thinblood."Ale durnota. Thinblood to przedstawiciel jednej z ostatnich dwóch generacji wampira (14 lub 15), gdzie jego wampirza krew jest tak rzadka, że jest niepełnosprawnym wampirem. Z reguły nie może przemieniać ludzi w wampiry, nie może zawiązać więzów krwi, a jego wampirza moc jest ograniczona (od 3/5 lub 4/5). Z kolei otrzymuje obrażenia alenie ginie od światła słonecznego.
piątek, 26 kwietnia 2019, 10:20   Inryhk
Thinblood który "wybierze klan" ? Czyli mocno sugerują, że w grze będziemy mieć wybór polowania na przedstawiciela każdego z klanów na którym popełnimy diablerie ? Cięzko nazwać to "dołączeniem do klanu". Duże wyzwanie sobie zrobili tylko po to by nie robić character creatora :P
piątek, 26 kwietnia 2019, 9:40   Maciejka01
@Celdur Powiem tak. Saulot raczej skończył bez żadnych żali i powiedział jeszcze graczom aby nie byli palantami w świecie po Gehennie. Giovanni natomiast skończyli tak że można powiedzieć że to co ich spotkało to przykład laserowo naprowadzanej karmy. Ich siedziba w Wenecji zostaje wysadzona w powietrze wraz z ich liderami a sam klan rozwiany na cztery strony świata. Nawet poradniki nienawidzą Giovanniego. Taki z niego giga-palant. Tremerowi i jego klanowi też się dostało.
piątek, 26 kwietnia 2019, 9:25   _Rincewind
Nie będę oglądać żadnych materiałów przed premierą... nie będę oglądać żadnych materiałów przed premierą... nie będę oglądać żadnych materiałów przed premierą... (modli się o szybkie nadejście premiery i żeby gra była choć w połowie tak dobra jak się z wywiadów z twórcami zapowiada)
piątek, 26 kwietnia 2019, 0:52   Celdur
Ahhh... przypomniało mi się jeszcze, co spotkało uzurpatorów (tremere) :D Grywało się kiedyś w V:tM, stare dobre czas.
piątek, 26 kwietnia 2019, 0:48   Celdur
Założyciela Salubri obok Kaina i Becketa spotkał chyba najbardziej nieprzyjemny los (z tego co pamiętam to poświęcił nie tylko swoje nieżycie, ale i duszę). Ten konkretny scenariusz najbardziej wrył mi się w pamięć. Krwawa diabolistyczna orgia niemalże wszystkich wampirów, a w zasadzie wights (na strzyg/wąpierzy nie napotkałem się na oficjalne tłumaczenie) po czym ostałe przy nieżyciu zostały zniszczone przez Słońce. Jak odejść to z hukiem. Szczerze, to nie wiem co się stało z przedstawicielami Giovanni?
czwartek, 25 kwietnia 2019, 23:56   Maciejka01
@Celdur Tak. A dokładniej dla całej grupy graczy. Wszystkie inne to były BAD END-y dla wszystkich innych...ale w wypadku Giovanni to też coś wesołego dla samych graczy. Nikt nie lubił tych dziadów i nikt za nimi nie zapłakał (sam fakt że wybili Cappadocian to tylko wierzchołek góry lodowej). Ale Saulot...biedny Saulot. Zbyt dobry dla tego grzesznego padołu, nawet jeżeli był stoicki i odszedł wesoły. I Kain który się wkurzał że Bóg nie daje mu w końcu umrzeć.
czwartek, 25 kwietnia 2019, 23:28   Celdur
Czy czasem jeden z czterech scenariuszy Gehenny nie miał "szczęśliwego" zakończenia... przynajmniej dla prowadzonego przez nas bohater.
czwartek, 25 kwietnia 2019, 22:21   Maciejka01
Thinblood to nie jest wampirzy klan. To raczej podgrupa wampirów. Ostatnie generacje (14 i 15) których ogólne słabości są zmniejszone wraz z ogólnymi zdolnościami. Przynajmniej za to dostają arsenał unikalnych dla nich zdolności. Ogólnie nie są oni tak silni jak normalne wampiry (połowa 14 generacji ma syndrom thinblood, ale cała 15 ma jako całość). Starszyzna, kulty itd polują na tych biedaków gdyż oni są oznaką zbliżającej się Gehenny. A dobrze wiemy jak OWoD się skończył dla wampirów. Jazda na całego.
czwartek, 25 kwietnia 2019, 22:11   Redsun
Czyli Gothicowy system wybierania Gildii? Podoba mi sie, dawno w sumie tego nie było w jakiejs porzadnej grze.

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W programie na ten tydzień znalazły się dwa tytuły krótkometrażowe i jeden zdecydowanie nieprzeznaczony dla tych, którzy mają mało czasu. Ale ponoć wart każdej godziny.

Komentarzy:
5

To historia bardzo inteligentnego i zdolnego człowieka, który w trzy lata zdobył i stracił fortunę. To opowieść o człowieku, który w latach 80. XX wieku wprowadził komputer pod strzechy, a dziś nie ma i nie chce mieć komputera.

Komentarzy:
15

Oryginalny pomysł, szczypta talentu, kilka(naście) miesięcy wytężonej pracy – przepis na sukces może się wydawać nieskomplikowany. Co jednak robić, gdy premiera za nami, a słupki sprzedażowe ani drgną?

Komentarzy:
3

Myśl na dziś: Niektóre pomyłki sprawiają zbyt wielką radochę, by popełniać je tylko raz.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z