Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITCyberpunk 2077: Twórców inspirowały Deus Ex i Vampire: The Masquerade – Bloodlines

rajmund wtorek, 23 kwietnia 2019, 17:34 News

Gra miała się też mocno zmienić, odkąd ujrzeliśmy wideo z zeszłorocznego E3.

Wszyscy miłośnicy twórczości CD Projektu Red niecierpliwie czekają na targi, które odbędą się w Los Angeles w dniach 11-14 czerwca. Studio nie kryje, że ma to być najważniejsza impreza w jego historii i możemy spodziewać się wielu smakowitych wieści na temat Cyberpunka 2077 (takich jak np. data premiery). Ci, którzy zakochali się w grze po fragmencie rozgrywki pokazanym w zeszłym roku, raczej nie mają się co obawiać, że nagle wszystko zostanie wywrócone do góry nogami. Z kolei ci, którzy nie poczuli się do końca przekonani, mogą być jeszcze mile zaskoczeni.

Mateusz Tomaszkiewicz, pełniący rolę quest directora, udzielił ciekawego wywiadu hiszpańskiemu serwisowi Area Jugones. Nie ma raczej nic odkrywczego w zapewnieniach, że twórcy wciąż dopracowują swoje najnowsze dzieło i jeszcze nie wszystko na jego temat zdradzili, ale zmiany od ostatniego pokazu mogą okazać się większe, niżbyśmy się spodziewali.

Powiedziałbym, że nasza gra mocno różni się od tego, co pokazaliśmy w zeszłym roku, ale wciąż pracujemy nad różnymi szczegółami. Cały czas zastanawiamy się, jak uczynić ją jeszcze bardziej interesującą. Co zrobić, żeby grało się w nią jeszcze fajniej. Zeszłoroczne wideo stanowiło tylko mały wycinek rozgrywki. Nie pokazywało pełnego obrazu, ani w jaki sposób [przedstawiony fragment] wpisuje się w otwarty świat Cyberpunka.


Tomaszkiewicz opowiedział też o największych inspiracjach, jakie miały wpływ na kształtowanie najnowszej gry Redów. Nie są to wielkie niespodzianki, szczególnie kiedy zna się ich ambicje i założenia związane z Cyberpunkiem. Dobrze jednak usłyszeć, że osoba trzymająca piecze nad questami podaje jako swój największy wzór erpega, który miał prawdopodobnie jedne z najlepiej napisanych zadań pobocznych i dialogów w historii.

Dla mnie to przede wszystkim Vampire: The Masquerade – Bloodlines. To oczywisty wybór, ponieważ to RPG z widokiem z pierwszej osoby, a także ze względu na to, jak rozpisano w nim nieliniową narrację i dialogi. Podałbym też serię Deus Ex, zwłaszcza pierwszą część. Miała ogromny wpływ na mnie jako twórcę, ale również gracza, kiedy ogrywałem ją pierwszy raz wiele lat temu. Najbardziej podobało mi się w niej to, że mogłem ukończyć każdą misję na wiele sposobów. Nie była to tylko kwestia prowadzenia dialogów, lecz przede wszystkim zaprojektowania poziomów, które pozwalały wchodzić do budynków na różne sposoby.


Jeśli Mateusz Tomaszkiewicz i jego koledzy wzięli sobie inspiracje tymi dwoma tytułami do serca, możemy spać spokojnie w oczekiwaniu na Cyberpunka 2077. Pozostaje pytanie, w którą grę zagramy najpierw: w dzieło Redów czy sequel Vampire: The Masquerade – Bloodlines?

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 24 kwietnia 2019, 18:02   Draagnipur
@SilentBob Może tak, może nie... Deus Ex i ostatni Bladerunner pokazują, że niekoniecznie musi być tak jak mówisz. Że o buńczucznych założeniach sprzedaży REDów nie wspomnę. Z drugiej strony może sieroty po ME sięgną po to nie-fantasy.
środa, 24 kwietnia 2019, 15:06   SilentBob
@Draagnipur "Jeśli CP odniesie sukces choćby porównywalny do W3 to naprawdę się zdziwię."
Prawdopodobnie odniesie nawet większy sukces. Wtedy twoje zdziwienie będzie mogło przebić sufit.
środa, 24 kwietnia 2019, 14:42   Hagan
Miło to słyszeć, zwłaszcza że producenci Deus Exa strzelili focha i nieprędko doczekamy się sequela "Mankind Divided".
środa, 24 kwietnia 2019, 14:40   vaniliasoft
No połaczenie Deus Ex i Vampire Bloodlines to czysta bajka...Naprawde bardz bardzo łądnie.
środa, 24 kwietnia 2019, 12:31   Nemesis753159
Jako że fanbase Maskarady przeżywa teraz swój renesans, postanowiłem zmusić się do przetestowania Bloodlines i o ja ebe. Bardzo dobrze że Redzi inspirują się tą grą, bo jest mega wyjątkowa, a wydaje mi się że wiele pomysłów, już nawet nie w mechanice a samej narracji, jest mega niewyekploatowanych i naprawde żal że nikt nie próbuje ich skopiować. Czuje dobrze.
środa, 24 kwietnia 2019, 9:49   N400
@Draagnipur, dokładnie! - tak naprawdę to ja też chciałbym się dowiedzieć, że zabrali się wreszcie za W4, bo wszystko inne to póki co sruty-pierduty w porównaniu do ewentualnego W4
środa, 24 kwietnia 2019, 9:41   N400
Te inspiracje są oczywiście spoko, ale wolałbym, żeby Redzi na pierwszym miejscu inspirowali się swoim własnym, genialnym Wiedźminem 3. Natomiast tytułem VtM:Bloodlines niech inspirują się przede wszystkim twórcy sequela VtM:B. ;) Wtedy, myślę, obie gry wyjdą genialne - i na to czekam, przebierając nogami...:)
środa, 24 kwietnia 2019, 9:33   Draagnipur
Aj tam, lepiej weźcie się w końcu za W4... Na co liczę na tegorocznych E3. Jeśli CP odniesie sukces choćby porównywalny do W3 to naprawdę się zdziwię. U mnie na tą chwilę hype przed w3 był na poziomie 10, a przed CP na poziomie 1. No, ale kto wie, może CP okaże się growym Matrixem i rozwali system...
wtorek, 23 kwietnia 2019, 21:59   Darku22
Do Wiedźmina 3 inspirowali się wyborami z Dragon Age Orgins, teraz Deus ex i Vampir, czyli znowy dobra decyzja :)
wtorek, 23 kwietnia 2019, 21:56   Loctus
Port na switcha ;D
docked 288p30
handheld 240p20 (ah przypomina się Peace Walker na psp :D )

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

20-osobowy zespół, kilkadziesiąt wyjazdów do Czarnobyla, 114 lustrzanek, ponad 3000 wspierających na Kickstarterze, 200 tysięcy wpłaconych dolarów. Duże liczby i nie mniejsze oczekiwania – oto Chernobylite.

Komentarzy:
1

Bunt (ang. Riot) – rzeczownik

(1.1) sprzeciw, protest, opór

(1.2) wystąpienie grupy ludzi przeciwko jakiejś władzy

Komentarzy:
40

Zbiórka na Kickstarterze może być iskrą, która rozpali głowy odbiorców, roznieci zainteresowanie mediów i stanie się początkiem gorących biznesowych przyjaźni. Ci, którzy ją odpalili, przestrzegają jednak: igrając z ogniem, łatwo się sparzyć.

Komentarzy:
0

Polacy z SoulFire tworzą prequel Gothica, którego akcja ma się toczyć na dekadę przed utkaniem magicznej bariery, a za scenografię posłuży wyspa, gdzie dołączymy do strażników miejskich lub gildii kupieckiej. Zagadka: o jaki projekt chodzi?

Komentarzy:
4

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z