Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPlayStation 5: Oficjalnie poznaliśmy szczegóły techniczne

Witold wtorek, 16 kwietnia 2019, 16:00 News

Część krążących od miesięcy pogłosek została oficjalnie potwierdzona.

Nareszcie doczekaliśmy się jakichś pewnych informacji dotyczących PS5. Na temat kolejnej konsoli Sony i jej możliwości plotkuje się już od miesięcy, dlatego konkretne informacje uzyskane na oficjalnej prezentacji prowadzonej przez Marka Cerny’ego, głównego architekta PlayStation 4 i 5, w której uczestniczyli dziennikarze Wired, cieszą po stokroć. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że następczyni „czwórki” zapowiada się na naprawdę mocny sprzęt.

PlayStation 5 będzie napędzane przez ośmiordzeniowy procesor AMD (w mikroarchitekturze 7 nm Zen 2) z trzeciej generacji Ryzenów. Kartą graficzną będzie zaś specjalnie przygotowany Radeon Navi, który ma wspierać ray tracing – zapewnić ma to widoczny skok jakościowy grafiki, szczególnie, że GPU ma być zdolne do wyświetlania tego wszystkiego w rozdzielczości 8K. Technologia ta oferuje developerom także niewizualne korzyści, jak np. możliwość sprawdzenia dzięki symulacji dźwięku przy użyciu promieni, czy wrogowie usłyszą w danym miejscu gracza. Właśnie, dźwięk – przy tym wszystkim Sony nie zamierza o nim zapomnieć (jak to poniekąd stało się przy przejściu z poprzedniej generacji na obecną). Czip AMD będzie posiadał specjalną jednostkę dla dźwięku 3D, co zdaniem Cerny’ego „na nowo zdefiniuje, co dźwięk może robić w grach wideo”. Dzięki temu wrażenia mają być dużo bliższe tym rzeczywistym, a odczucie przestrzenności odgłosów – jeszcze lepsze (co ciekawe, nie tylko na słuchawkach, chociaż na nich efekt ma być najlepszy).

Podczas prezentacji skupiono się także na dysku twardym – PlayStation 5 ma posiadać specjalnie przygotowane dla niej SSD. Ma to wpłynąć w dużym stopniu nie tylko na komfort rozgrywki (w przywołanym przykładzie szybka podróż w Spider-Manie zabierała na PS4 Pro 15 sekund, na devkicie nowego sprzętu – 0,8 sekundy), ale również na nią samą. Ponieważ kamera w grze (znów przywołano tytuł z Peterem Parkerem) nie może poruszać się szybciej, niż konsola jest w stanie pobierać dane o otoczeniu z dysku, jej prędkość jest ograniczona właśnie tym parametrem. W momencie, gdy proces zostanie przyśpieszony (dzięki dyskowi SSD właśnie), kamera również będzie mogła być bardziej dynamiczna. Nie poznaliśmy jednak żadnych technicznych szczegółów na ten temat.

Inną ważną informacją jest potwierdzenie wstecznej kompatybilności z PS4 (nie padło jednak słowo o wcześniejszych generacjach), co wynika z tego, że PS5 bazuje na architekturze poprzedniczki. Dowiedzieliśmy się też, że PS VR ma działać również z nową konsolą, a ona sama będzie obsługiwać fizyczne nośniki. Premiery nowego sprzętu Sony nie możemy spodziewać się w tym roku, a duża część tytułów dostępnych w momencie jej premiery trafi również na na konsole obecnej generacji. Podczas prezentacji nie wspomniano o sumie, jaką będziemy musieli na to cudeńko wyłożyć.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: PlayStation,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 17 kwietnia 2019, 15:01   joeblack1989
@cali trumotion nie wpłynie na działanie konsoli ale na płynność wyświetlanego obrazu już tak... U mnie na różnica odczuwalna w graniu jest duża... Taka że włączając na PS4 pro grę w 60fps a 30plus trumotion nie widać różnic... Grałem w rdr2 bez trumotion to wytrzymałem 5 minut bo obraz drgał i był to dla mnie pokaż slajdów a przy trumotion wszystko jak ręką odjął, miałem wrażenie że gram w okolicach 40-45 FPS dlatego 60fps nie jest tak na konsoli ważne, wystarczy takie motionplus z małym imput lagiem
środa, 17 kwietnia 2019, 13:41   TytanowyK
Kompatybilność wsteczna z ps4 czyli na premierę ps5 nie zagramy w nic nowego. Chyba, że tlou part 2 , ghost of tsushima czy nawet nowa gra od kojimy zostaną wydane tylko na ps5. Bo po co kupować nową konsolę, do gier które już się przeszło. Dla mnie mogą obiecywać i 64k, byle gry dobre wychodziły.
środa, 17 kwietnia 2019, 11:58   cali
@joeblack1989 - "trumotion" to opcja do wyświetlania obrazu dla matrycy. Nie ma wpływu na płynność gry.
środa, 17 kwietnia 2019, 11:44   joeblack1989
https:youtu.be/Dh6TE5yNyRo zobaczcie sobie jak to działa trumotion w grach
środa, 17 kwietnia 2019, 11:39   joeblack1989
Ja wyleczyłem się z 60fps mając telewizor z trumotion.. panowie z HDR na YouTube pokazali różnice w grze tomb rider w 60fps bez trumotion i 30fps z trumotion, uznali że różnice są niezauważalne a to profesjonaliści... Sam też to zobaczyłem i gram już w trumotion, taki rdr2 optycznie wygląda jakby był w 60fps... MoE ktoś jeszcze z was próbował grania z trumotion?
środa, 17 kwietnia 2019, 10:42   Laschlo
@tommy50 Ja wiem że to marketing ale nawet tu już zaczynają przesadzać. Jestem ciekaw ile w ogóle jest telewizorów 4k, na świecie, w stosunku do fullhd. No ale i tak się dziwię że mowa jest o 8k. Już część producentów telewizorów coś o 16k wspomina XD
środa, 17 kwietnia 2019, 9:43   tommy50
@Laschlo
Zeby 1080p miec w 60 fps to potrzeba Xbox one X, a co dopiero 4 czy 8K.
To jest marketing, tak jak FHD w poprzedniej generacji.
Dzial marketingu ma sie czym przechwalac na papierze, dzial sprzedazy telewizorow za kosmiczne ceny (TV 8K) juz zaciera rece, a klient? Zostaje frajerem z kupionym sprzetem, ktorego nie ma nawet szans w pełni wykorzystać.
środa, 17 kwietnia 2019, 8:07   Laschlo
8K matko z córką, darowali by sobie to zwiększanie numerków. Wprowadzili by przynajmniej prawdziwe 4K.
środa, 17 kwietnia 2019, 7:10   tommy50
Tym razem nie dam sie wyprowadzic z rownowagi i poczekam na model slim/pro.
Z PS4 mialem tak, ze co je kupilem to juz zapowiedzialy dziady wersje neo(pro) i sie tak wkurzylem, ze sprzedalem PS4 i rok mialem detoksu od tej generacji konsol. Wrocilem po roku, kupilem znow PS4, ale juz go nie lubilem i po ograniu co chcialem poszla na sprzedaz.
Oby w nastepnej generacji nie bylo takich patologicznych zagrywek, Sony już nie ufam i wyczekam cwaniaków, nie dam sie zrobic w konia drugi raz.
wtorek, 16 kwietnia 2019, 23:54   Scorpix
@Xellar
Moim zdaniem będzie kosztować około 2000 złotych. Sporo kasy dostają przecież z PS+.

O autorze

Witold

Podobne newsy

Sony patentuje technologię śledzenia wzroku w goglach VR, możliwy olbrzymi skok wydajności renderowania [WIDEO]

News
czwartek, 11 kwietnia 2019

sony-patentuje-technologie-sledzenia-wzroku-w-goglach-vr-mozliwy-olbrzymi-skok-wydajnosci-renderowania-wideo Jeśli technologia faktycznie znajdzie zastosowanie w nadchodzącym PlayStation VR 2, jego przewaga nad tradycyjnymi ekranami będzie olbrzymia.

Komentarzy:
3

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Dotychczas nie opływaliśmy w wiadomości na temat kontynuacji krakowskiego horroru. By jednak nie pisać o nim patykiem po wodzie – podpytaliśmy u źródeł.

Komentarzy:
5

Adam tłumaczy filmy i seriale, a po godzinach: pisze o grach. Dawid prowadzi własną działalność gospodarczą, a po godzinach: pisze o grach. Joachim doktoryzuje się z filologii polskiej, a po godzinach: pisze o grach. Olek tworzy gry. A po godzinach: pisze o grach.

Komentarzy:
89

Jak blisko prawdy byli twórcy Elite Dangerous czy No Man’s Sky?

Komentarzy:
12

Po pierwsze: to nie żadne ACTA 2...

Komentarzy:
170

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z