Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITW 2018 roku Polacy wydali na gry ponad 2 miliardy złotych, pecety i konsole idą łeb w łeb

Cursian piątek, 12 kwietnia 2019, 11:36 News

Rozwijają się prawie wszystkie gałęzie rynku, ale najszybciej robią to gry na smartfony.

Zajmującą się analizą branży gier firma Newzoo oraz znany m.in. z World of Tanks Wargaming podzieliły się interesującym raportem na temat stanu polskiego rynku gier. Z dokumentu wynika, że w zeszłym roku nad Wisłą na elektroniczną rozrywkę Polacy przeznaczyli ok. 541 milionów dolarów, czyli trochę ponad 2 miliardy złotych. Oznacza to, że w porównaniu z 2017 wydaliśmy o prawie 38 milionów dolarów więcej. Wspomniany wynik plasuje nas na drugim miejscu w Europie Środkowo-Wschodniej. Więcej wydali tylko Rosjanie.

Wydatki na gry w Europie Środkowo-Wschodniej w 2018 roku (w dolarach):

1. Rosja – 1 657 000 000
2. Polska – 541 500 000
3. Kazachstan – 207 000 000

Jeśli wziąć pod uwagę cały kontynent, sprawa wygląda oczywiście zupełnie inaczej, choć i tak łapiemy się do pierwszej dziesiątki.

Wydatki na gry w Europie w 2018 roku (w dolarach):

1. Niemcy – 4 989 000 000
2. Wielka Brytania – 4 731 000 000
3. Francja – 3 366 000 000
(...)
7. Holandia – 646 000 000
8. Polska – 541 500 000
9. Szwajcaria – 537 000 000

Analitycy zdecydowali się też pokazać, jak wiele nasi rodacy wydawali w poszczególnych segmentach. Względem poprzedniego roku urosły wszystkie gałęzie rynku z wyjątkiem gier przeglądarkowych, które odnotowały spadek w wysokości -7,8%. Najszybciej rozwijał się rynek gier na smartfony (+12,49%), następnie konsole (+8,12%) i wreszcie pecety (+4,66%). Konkretne kwoty, które możecie zobaczyć poniżej, ujawniają, że rynki konsol i pecetów są u nas w zasadzie tak samo ważne, ale oba ustępują mobilnemu, nawet jeśli podążyć za logiką analityków i rozbić go na sektory smartfonów i tabletów:

Wydatki na gry w Polsce w 2018 roku z podziałem na poszczególne segmenty rynku (w dolarach):

1. Gry mobilne na smartfony – 157 800 000
2. Gry PC (pudełkowe i dystrybucja cyfrowa) – 152 600 000
3. Gry konsolowe – 151 700 000
4. Gry mobilne na tablety – 58 400 000
5. Gry PC przeglądarkowe – 21 100 000

Firmy Newzoo i Wargaming spodziewają się, że to dopiero początek, a elektroniczna rozrywa stanie się u nas (podobnie jak i na całym świecie) jeszcze ważniejszą gałęzią gospodarki. Konrad Rawiński z Wargaming powiedział:

Prognozuje się, że 2019 rok będzie jeszcze lepszy, a ma to związek z systematyczną popularyzacją gier w społeczeństwie oraz nowymi metodami dotarcia do odbiorców. Streamingi, abonamenty na tytuły poszczególnych wydawców, większe zaangażowanie właścicieli platform oraz kluczowych studiów deweloperskich i wydawców w Polsce czy wciąż rosnący esport – to wszystko sprawia, że wirtualna rozrywka jest coraz powszechniejsza, zrozumiała i dostępna dla statystycznego Polaka.


Przy okazji analizy Wargaming pochwalił się też ciekawostką z własnego podwórka. Do końca marca 2019 nad Wisłą utworzono ponad 7 milionów kont dla wszystkich gier firmy. Wydawca podkreśla, że przy 38 milionach ludności Polski oznacza to, że z ich grami miało styczność ponad 18% obywateli naszego kraju, ale nie można tego oczywiście brać całkiem serio, choćby ze względu na to, że wiele osób grywa często na więcej niż jednym koncie.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 14 kwietnia 2019, 19:37   tommy50
@Dethkarz
Pecetow takze sa tysiace konfiguracji jak i dystrybucji gier. Konsole to taki sam worek jak PC, gdzie nie ma podzialu na skladaki i gotowce, budy i laptopy czy all in one lub obudowy typu micro.
Bo jednak skladak z budą zajmująca pół biurka jest troche inny niz np MSI trident.
niedziela, 14 kwietnia 2019, 9:02   Mamutt333P
A Playstation Now dalej nie ma w Polsce...
piątek, 12 kwietnia 2019, 22:01   DETHKARZ
tylko że konsol jest wiele, a pc jest jeden
piątek, 12 kwietnia 2019, 20:02   2real4game
Oczywiście dotyczy to nie tylko branży growej, a jednym z lepszych przykładów jest Amazon, który magazyny ma w Polsce, a Polacy mogą sobie zamówić z Niemiec, ze strony przetłumaczonej translatorem, bez polskiego supportu i to też nie wszystko jest do Polski wysyłane.
piątek, 12 kwietnia 2019, 19:59   2real4game
@lastmanstanding
Po części też. Jednak przede wszystkim o to, że daleko nam do największych rynków. A wydawców nie interesuje ile ludzie zarabiają w danym kraju, czy jak duży jest tam odsetek piractwa. Ich interesują zyski. Natomiast niektórzy cały czas się dziwią, że nie traktują nas jak Amerykanów, Anglików, Francuzów, Niemców, czy że nie mamy obniżonych cen w stosunku do zarobków jak w Rosji. I że niektórzy wydawcy wydają u nas gry w wersji dla europy środkowo-wschodniej.
piątek, 12 kwietnia 2019, 17:43   GolemDorfl
@Pan Dzikus Kawałek Kazachstanu leży w Europie. Pewnie zaliczają go do Europy na podobnej zasadzie co Rosję czy Turcję.
piątek, 12 kwietnia 2019, 17:39   vejs
@Pan Dzikus jeśli oglądasz piłkę nożna to nie powinieneś być zdziwiony. W eliminacjach europejskich startuje Izrael, Cypr, Kazachstan, Armenia itd.
piątek, 12 kwietnia 2019, 17:36   Pan Dzikus
Od kiedy Kazachstan leży w Europie?
piątek, 12 kwietnia 2019, 15:25   lastmanstanding
Ja odebrałem komentarz 2real4game tak, że im bardziej nas ruchają i doją kiepskimi grami usługami które są w fazie alpha, tym więcej płacimy, ale nie wiem czy o to chodziło, ja tak uważam przynajmniej.
piątek, 12 kwietnia 2019, 14:47   Xellar
Powiem więcej, powinniśmy zaciągać kredyty i wszystko wydawać na gry, bo inaczej wydawcy dalej będą nas mieć w głębokim poważaniu. A jeśli nie będą nas traktować poważnie, to stanie się niewyobrażalna tragedia. Jest mi z tego powodu tak bardzo obojętnie...

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
1

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z