7
3.02.2019, 19:58Lektura na 2 minuty

Xbox Live: Microsoft rozszerzy cross-playa na tysiące przenośnych urządzeń i gier

Minecraft obsługujący multiplayer na wszystkich istniejących platformach był tylko preludium do dalszych planów zielonego giganta.


Stanisław „Wokulski” Falenta

Microsoft ogłosił właśnie, że podczas marcowej konferencji developerów GDC 2019 oficjalnie zainicjuje działanie nowego, ulepszonego systemu cross-play. Poszerzony o nowe funkcje Xbox Live ma pojawić się w grach przeznaczonych na Androida, iOS-a oraz Switcha i umożliwiać, niezależnie od innych systemów (jak Gry Play czy sieć Nintendo), zaimplementowanie wszystkich jego elementów - osiągnięć, statystyk oraz, co najważniejsze, uniwersalnego multiplayera.

„Ale hej, to już się dzieje. Już można grać w ten sposób w Minecrafta” – zapytacie. Otóż magia nowego systemu ma polegać na ogólnodostępności. Microsoft pozwoli na zaimplementowanie swojej technologii w dowolnej grze. Studio chcące użyć specjalnego SDK nie będzie musiało posiadać jakichkolwiek własnościowych powiązań z wielkim M – wystarczą tylko chęci. Cel? Zwiększenie dominacji na rynku gier oraz pstryk w nos konkurencji. Tego typu rozwiązanie, jak przekonuje Microsoft, „ułatwi developerom prace nad dostępnością” oraz pozwoli im się „skupić na tym, aby ich gry dostarczały jak najwięcej przyjemności”, zamiast przejmować się stroną techniczną. Odważny ruch stawia oporne na tego typu innowacje PS4 w jeszcze większym crossplayowym cieniu.

A jest o co walczyć – rynek mobilnego grania puchnie i puchnie, zwłaszcza w Azji oraz, od niedawna, Afryce. „Poważne” produkcje bardzo powoli, lecz sukcesywnie torują sobie drogę do smartfonowych sklepów, czego najlepszym przykładem jest mobilny PUBG (notabene bardziej zadbany niż jego pecetowy odpowiednik). Producenci myślą i myślą, jak otworzyć sobie drogę do tej rzeszy klientów; powstają pomysły na growe subskrypcje, lepsze telefony skoncentrowane na wydajności graficznej. Ostatnio Epic Games, twórcy Fortnite'a, osiągnęło 60 fps-ów na kilkunastu flagowcach oraz umożliwiło podpięcie kontrolera Bluetooth do przenośnej wersji swojego battle royale. Gracze komórkowi mogą startować w pucharach oraz turniejach, jeśli tylko starczy im chęci.

Twój ruch, Sony.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze