Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITMetro Exodus: Autor książek „patrzy, jak zabija się jego markę”

hraboll czwartek, 31 stycznia 2019, 17:33 News

Dmitrij Głuchowski odniósł się do burzy wokół czasowej wyłączności dla Epic Games Store.

W miniony poniedziałek Deep Silver, pełniące rolę wydawcy, poinformowało, że pecetowa cyfrowa edycja Metro Exodus przez pierwszy rok obecności na rynku będzie sprzedawana tylko i wyłącznie za pośrednictwem sklepu Epica. Decyzja firmy wywołała naprawdę poważną burzę. Gracze czują się przymuszani do korzystania z oferty nowej platformy. Coraz większe grono graczy przyłącza się do bojkotu Epic Games Store. W ostatnich dniach zarówno Metro 2033, jak i Metro Last Light otrzymuje na Steamie masę negatywnych recenzji. Ich treść najczęściej wygląda następująco:

Fu** you Epic Games.

Głupia decyzja.

Piep**** cię, Deep Silver. Już nigdy nie kupię żadnej z twoich gier.

Powiem tak: gra jest świetna, ale dołączam się do bojkotu na Epic games Store :)


Co warte uwagi, z decyzji wydawcy nie wydaje się być zadowolony sam Dmitrij Głuchowski, autor książek z serii Metro. Pisarz najpierw zamieścił na swoim Instagramie taką oto wiadomość:

Najwyraźniej Steam nie był wystarczający dla naszej lokomotywy parowej [ang. steam train; środek lokomocji, którzy przewozi bohaterów Exodusa do kolejnych lokacji – dop. red].


Niedługo potem pod wpisem pojawił się komentarz jednego z fanów:

Lol, zabijasz własną markę.


Następnie pojawiła się riposta Głuchowskiego:

Nie ja. Ja stoję tylko z boku i obserwuję, jak [marka] jest mordowana.


Odpowiedź została ostatecznie usunięta i zastąpiona inną – znacznie łagodniejszą:

Cóż, to nie ja! Ja tylko piszę powieści, nie podejmuję decyzji biznesowych. (…) Sądzę, że Epic zrobi wszystko, co w jego mocy, aby pomóc. Nie odniosłem też wrażenia, aby Steam przejmował się zaistniałą sytuacją.


Metro Exodus zadebiutuje 15 lutego na PC, PS4 i XBO. Polskie pudełkowe wydanie pecetowe będzie zawierać klucz do Epic Games Store.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 3 lutego 2019, 16:48   McGrave
Ale pamiętajmy że Steam będzie omijany tylko jeśli nie zareaguje odpowiednio na nową konkurencję jaką stał się dla niego Epic Store. Ta konkurencja może mieć ogólnie pozytywny wpływ na rynek. Oczywiście ludzie od Metro moim zdaniem powinni jednak wydać grę od razu na Steam zgodnie z tym co było zapowiadane z preorederami, ale to tyle...
niedziela, 3 lutego 2019, 16:45   McGrave
Większość ludzi raczej nie obchodzą aż tak bardzo ficzery Steama żeby zrezygnować całkiem z gry. Prawda jest taka że masa ludzi jest gotowa nawet kupić całą konsolę dla paru gier, a co dopiero po prostu zainstalować launcher który jeszcze sprawi że kto wie ile kasy zaoszczędzą przez rok bo gry będą tam tańsze. Dla twardego fana Steam pewnie bardziej będzie ważne żeby Epic Store zniknął nawet jeśli to będzie prowadzić do rosnącej ilości launcherów i oddzielnych metod i platform sprzedaży (patrz Bethesdę).
niedziela, 3 lutego 2019, 16:33   McGrave
Epic nie robi nic po kosztach - na takiej marży nadal zarabia grubą kasę tak samo jak zarabia na braniu 5% od gier używających ich silnika. Jeśli używasz Epic Store, to te 5% jest wliczone w marżę od razu czyli gra na UE4 na Steam to łącznie 35% marża a w Epic Store 12%. Albo 30% vs 7% jak ktoś woli w ten sposób patrzeć. To oczywiste że developerzy i wydawcy będą chcieli żeby jak najwięcejj ludzi kupowało w Epic Store i to też może ich słkonić do rezygnacjji z tworzenia własnych launcherów co jest dobre.
niedziela, 3 lutego 2019, 16:23   McGrave
Epic niczego nie zabrania - nikt nie musi się godzić na to żeby tylko u nich gra była sprzedawana i nie sądzę żeby Epic musiał do tego jakoś szczególnie przekonywać bo niska marża przekonuje sama w sobie przynajmniej do opóźniania premiery na Steam (na podobnej zasadzie jak czasem są szybciej premiery na konsolach lub na GOGu zamiast Steam). Inicjatywa omijania Steam będzie wychodzić głównie od samych developerów/wydawców (akurat tutaj głównie ze względu na mniejszą marżę) i należy o tym pamiętać.
sobota, 2 lutego 2019, 19:30   nexendix
@Maciejka01 mylisz się co do launchera, który jest wykorzystywany przez profesjonalne studia, aż po hobbystów, gdy chcą odpalić lub ściągnać unreal engine'a.
sobota, 2 lutego 2019, 10:56   adiik
Daviddeikperia. Nikt ci nie każe kupować gry na epic store to jest twój wybór i tyle. Nie jestem wydawcą i nie muszę się martwić opinią klienta, że nie kupi i nie zarobię. Więc nie kupuj i daj innym wybór. Jeszcze jedno wyzywanie świadczy tylko o twoim poziomie inteligencji i kultury.
sobota, 2 lutego 2019, 0:56   Maciejka01
Pffff. To co robi Epic Store to jakiś żart. To nie konkurencja a próba mordu konkurencji. Ekskluzywne kontrakty roczne jedynie wkurzają ludzi. Sama platforma to jeden wielki dowcip. Mówcie co chcecie o Steam, ale oprócz tego że i jeden i drugi wspólnego mają ze sobą to że mają chat z przyjaciółmi, to ogólnie Epic Store NIE MA NIC DO ZAOFEROWANIA. Z launchera to tylko gracze Fortnite jedynie korzystają i nikt inny. Żadna prawdziwa konkurencja dla Steam. ŻADNA.
piątek, 1 lutego 2019, 14:40   PiterBiscuit
W tą grę i tak już nikt nie zagra. Dzisiaj koniec świata. XD
piątek, 1 lutego 2019, 13:29   DivideEtImpera
Dodając: czym Epic "walczy o klienta"? Poza darmowymi grami (co Steamowi też się zdarza przez swoją platforme czu HB dające klucze, ale to zależy już od wydawcy gry)? Mimo znacznie niższej marży gry na EGS wcale nie są tańsze niż w miały być na Steamie. Epic nie walczy o klientów tylko o wydawców. Kliemtów mają głęboko w.kieszeni. Możebyć to wpływ Tencenta który rozpycha się na rynkach łokciami mając fundusze by pozwolić sobie na straty i późniejszy zysk. I tak używam głównie Steama. Ale też z GoG czy uPlay
piątek, 1 lutego 2019, 13:07   DivideEtImpera
I PONOWNIE powtarzam (aż nie wierzę, że muszę) : Steam NIKOMU NIE ZABRANIA SPRZEDAWAĆ GDZIE INDZIEJ. Wiele gier możesz znaleźć na Steam, gdyż twórcy chcą skorzystać z potencjalnej bazy klientów czy serwerów. Nie znam przypadku gdzie Valve komuś kazało wydać na swojej platformie czy kupowało wyłączmość. Naprawdę ludzie nie dostrzegają różnicy miedzy tymi sytuacjami? Gdzie wolałbyś sprzedać swój towar: na głowej ulicy miasta czy w ciemnym zaułku? A przexież nikt nie każe ci robić tego w uczęszczanym miejscu.

O autorze

hraboll

Podobne newsy

Metro Exodus: Twórcy prezentują najważniejsze elementy gry [WIDEO]

News
czwartek, 31 stycznia 2019

metro-exodus-tworcy-prezentuja-najwazniejsze-elementy-gry-wideo Najnowszy zwiastun mocno nakręca hype.

Komentarzy:
23

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Adam tłumaczy filmy i seriale, a po godzinach: pisze o grach. Dawid prowadzi własną działalność gospodarczą, a po godzinach: pisze o grach. Joachim doktoryzuje się z filologii polskiej, a po godzinach: pisze o grach. Olek tworzy gry. A po godzinach: pisze o grach.

Komentarzy:
83

Jak blisko prawdy byli twórcy Elite Dangerous czy No Man’s Sky?

Komentarzy:
12

Po pierwsze: to nie żadne ACTA 2...

Komentarzy:
170

To najbardziej rozbudowana aplikacja czatowa, jaką kiedykolwiek widziałem!

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z