Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Quantic Dream: Koniec z grami na wyłączność PlayStation

rajmund środa, 30 stycznia 2019, 18:10 News
PS4

Francuskie studio połączyło siły z Chińczykami i prawdopodobnie szykuje produkcje na smartfony.

David Cage ma coraz więcej okazji do otwierania szampana. Wpierw mógł się cieszyć sukcesem Detroit: Become Human (sprzedaż gry przekroczyła już 3 miliony egzemplarzy), a teraz mówi otwarcie o zupełnie nowym początku dla swojego studia. Zgodnie z krążącymi od pewnego czasu plotkami, przygody androidów z miasta Eminema były ostatnią grą Quantic Dream przygotowaną tylko na PlayStation. Oczywiście konsole Sony dalej figurują w planach wydawniczych studia, jednak jak zdradził Guillaume de Fondaumiere, studio ma znacznie większe ambicje.

Naszym celem jest być wszędzie tam, gdzie jest publika zdolna do czerpania przyjemności z naszych historii. Oczywiście wciąż będziemy tworzyć gry z myślą o PlayStation - znamy ten sprzęt bardzo dobrze i współpracowaliśmy z Sony przez 12 lat. Chcemy jednak być także obecni na innych ważnych platformach.

Środki na nowe tytuły z pewnością się znajdą, bo Francuzi znaleźli od razu nowego partnera. Pakiet akcji studia wykupił chiński gigant NetEase, który ewidentnie szykuje się na szturm na kolejną generację konsol (wcześniej dogadał się m.in. z Bungie). Chińczycy zapewnili, że Quantic Dream zachowa niezależność i nadal będzie opowiadać poruszające interaktywne historie, z których zasłynęło, ale sam David Cage jest świadom zmian zachodzących na rynku gier.

W najbliższych latach czekają nas premiery nowego sprzętu, a także nowe modele biznesowe do przetestowania i zupełnie nowe pomysły na rozgrywkę do obmyślenia. Chcemy, aby Quantic Dream odegrało kluczową rolę w tej ekscytującej wizji przyszłości, a mając u boku NetEase jako partnera strategicznego, będziemy mogli w pełni rozwinąć skrzydła.

Nie trzeba było długo czekać, by kontrowersyjny francuski wizjoner rozwinął tę ostatnią myśl. W obszernym wywiadzie z Venture Beat zdradził odważne plany powiększenia swojego studia.

Poszukujemy utalentowanych twórców, którzy chcieliby pracować przy bardzo ambitnych projektach. Nasz zespół liczył około 200 osób w najgorętszym okresie powstawania Detroit: Become Human, więc tym razem chcemy zbliżyć się do 300 osób.

Szybki rzut oka w zakładkę "Jobs" na stronie Quantic Dream zdradza, że Francuzi poszukują m.in. specjalistów obeznanych z systemami Android i iOS. Oby tylko te ich ambitne projekty nie skończyły jak pewna gra z "Diablo" w tytule, przy której też macza palce NetEase...

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 31 stycznia 2019, 12:43   Nezi23
Osobiście nie przepadam za grami Cage'a. w najlepszym przypadku jego scenariusze przypominają głupkowate produkcje z TV Puls, a w najgorszym arcydzieła pokroju "The Room", ale nie chcę żeby znikali. Koniec końców ich gry to nadal pewna nisza a i wiele osób, w szczególności niedzielnych graczy za nimi przepada. Nawet jako debilne "interaktywne filmy" ich gry mają więcej wartości niż większość dzisiejszych "gier usług"
czwartek, 31 stycznia 2019, 9:43   _SetH_
@FryingPan Są tacy co twierdzą, że Zack Snyder kręci dojrzałe i głębokie filmy, to i są apologeci Davida Cage'a.
czwartek, 31 stycznia 2019, 8:44   FryingPan
@_SetH_ bawia mnie tacy ludzie. O ile Beyond był słaby, to Detroit to kierunek w dobrym kierunku, ale najlepiej wygadywać te same farmazony które wygadują wszyscy, którzy nie znają najnowszych gier. To sie robi żałosne i męczące.
czwartek, 31 stycznia 2019, 8:43   FryingPan
o, w sumie nikt nie krytykował, nie zerknąłem na komenty przed dodaniem swojego :P
czwartek, 31 stycznia 2019, 8:41   FryingPan
Możecie krytykować gry Cage'a ale to jest troche głupie, bo nie wiele jest takich gier na rynku. Jeszcze tylko Supermassive Games (Until Dawn) i cholernie boli mnie ta informacja, ze względu na te mobilki. Jeśli ma to być jakaś aplikacja towarzysząca, ale taka, bez której można się obyć to spoko. Jeśli coś więcej to masakra, zniszczą mi wszystkich developerów, których cenię. A cenie tych, którzy skupiają się na single player i historiach. Jest ich tak niewiele, jeśli chodzi o AAA.
czwartek, 31 stycznia 2019, 7:51   le_Fey
To nie jest decyzja Cage-a. Po udanej premierze Detroit mówił, ze szykuje się do nowych gier stworzonych z jeszcze większym rozmachem niż Detroit. Kiedy "łyknęli" go Chińczycy zaczął szukać ludzi do produkcji gier mobilnych. Proste - partner biznesowy daje kasę i sugeruje potrzebę szybkiego zarobku. Mam tylko nadzieję, że uda mu się połączyć pracę nad świetnymi grami konsolowymi z "mobilną manufakturą". Oby.
środa, 30 stycznia 2019, 23:41   adadid2
Hmm, swego czasu mocno przeżywałem ekskluzywność produkcji Quantic Dream na konsole Sony, co wiązało się z niemożnością zagrania w Heavy Raina czy obecnie w Detroit. Nie zamierzam zgrywać jakiegoś obeznanego z najwyższą kulturą konesera, dla którego Heavy Rain czy nawet Beyond jest na poziomie fanfica, widzę za to, że podjęta przez Cage'a decyzja jest decyzją złą. Wolałbym kolejne interaktywne filmy wysokiej jakości niż produkcje na smartfony...
środa, 30 stycznia 2019, 22:20   TheFrediPL
@Dracorian, Tytanowycz przecież wyraźnie napisał "JAK DLA MNIE mogą zniknąć".
środa, 30 stycznia 2019, 21:43   _SetH_
@Scorpix Daj spokój, tych wypocin wyglądających jak fanfiki pisane przez czternastoletniego edgelorda nie nazywałbym nieprzystępnymi. Poziom w sam raz do mobilek.
środa, 30 stycznia 2019, 20:56   goliat
Mam nadzieję, że wrócą do tworzenia gier na PC.

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Przepracowany tester nie zauważa buga, scenarzysta z łapanki pisze brednie, a support nie odpowiada na nasz problem, bo właśnie został zwolniony. Gry to poważny biznes z poważnymi problemami, wobec których bywamy bezbronni. Oręża mogą wkrótce dostarczyć związki zawodowe.

Komentarzy:
7

20-osobowy zespół, kilkadziesiąt wyjazdów do Czarnobyla, 114 lustrzanek, ponad 3000 wspierających na Kickstarterze, 200 tysięcy wpłaconych dolarów. Duże liczby i nie mniejsze oczekiwania – oto Chernobylite.

Komentarzy:
5

Bunt (ang. Riot) – rzeczownik

(1.1) sprzeciw, protest, opór

(1.2) wystąpienie grupy ludzi przeciwko jakiejś władzy

Komentarzy:
44

Zbiórka na Kickstarterze może być iskrą, która rozpali głowy odbiorców, roznieci zainteresowanie mediów i stanie się początkiem gorących biznesowych przyjaźni. Ci, którzy ją odpalili, przestrzegają jednak: igrając z ogniem, łatwo się sparzyć.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z