10
15.01.2019, 18:17Lektura na 2 minuty

Sony ma zapłacić 2 mln euro za wprowadzanie graczy w błąd

Nieuczciwe praktyki zarzuciła Japończykom włoska organizacja AGCOM.


Jakub „rajmund” Gańko

Okazuje się, że wszelkiej maści organizacje konsumenckie bacznie obserwują branżę gier wideo. Nie tak dawno wspominaliśmy o krytyce wystosowanej w kierunku Epic Games, a dziś dowiadujemy się, że najwyraźniej jeszcze mocniej oberwie się Sony. Wszystko za sprawą włoskiego organu zajmującego się ochroną konkurencji i rynku Autorita' Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCOM). W swoim najnowszym biuletynie opisał on przypadek subskrypcji PlayStation Plus, której niejasne warunki wprowadzają jego zdaniem graczy w błąd.

Włosi dopatrują się głównego problemu w tym, że ani na pudełku, ani w sklepie PSN nie znajdziemy wyraźnej informacji o tym, że aby grać w sieci, niezbędny nam będzie dodatkowy abonament PlayStation Plus, za który jesteśmy zmuszeni osobno zapłacić. AGCOM co prawda zdaje sobie sprawę, że takie dane znajdziemy na odwrocie opakowania, jednak ich zdaniem są one przedstawione w niejasny sposób, do tego zbyt małym fontem.

Japończycy dostali od Włochów 30 dni na zapłacenie 2 milionów euro kary. W przeciwnym wypadku zaczną naliczać odsetki. Ponadto AGCOM domaga się od Sony, aby w przeciągu trzech miesięcy wprowadziło na pudełkach wyraźne ostrzeżenia o dodatkowym wydatku. Pozostaje pytanie, czy taka kara w ogóle zrobi Sony jakąkolwiek różnicę. W maju zeszłego roku liczba abonentów PS Plus zbliżała się do 35 milionów użytkowników. Sami policzcie, ile to pieniędzy miesięcznie.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów1806

Obserwujących9

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze