Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITAI Nvidii tworzy lokacje do gier w oparciu o nagrania wideo [WIDEO]

Wokulski środa, 5 grudnia 2018, 10:59 News

Neuronowy „silnik” jest w stanie wygenerować interaktywną, trójwymiarową ulicę na podstawie nagrań z różnych miast.

Branża stawia kolejny krok w stronę taniego i efektywnego projektowania wirtualnych światów. Za dokonaniem stoją programiści Nvidii zajmujący się sztuczną inteligencją. Ich program tworzy na bazie filmów trójwymiarowe otoczenie, po którym następnie można przejechać się w prostej grze wyścigowej. Efekt jest zdumiewający, nawet jeśli powstałe w ten sposób kanciaste światy przypominają na razie ulepszone modele 3D z Google Maps.

Jak to właściwie działa? Jak wyjaśniają odpowiedzialni za projekt, wszystko opiera się na dwóch sieciach neuronowych. Najpierw główną AI trzeba wytrenować, podsuwając jej pod nos nagrania z rozmaitych miast. Mowa tu o setkach filmików zassanych z baz serwisów takich jak Cityscapes. Następnie na scenę wkracza drugi program, oparty na Unreal Enginie 4, który automatycznie sortuje i oznacza obiekty obecne na materiałach. Każdy samochód, latarnia, budynek otrzymuje swoją kategorię. Tak przygotowane pliki wracają do wytrenowanej AI, która zaczyna generować za ich pomocą otoczenie.

Wrażenie robią dwa fakty – po pierwsze, wspomniana sieć jest w stanie samodzielnie wypełniać luki za obiektami. Kojarzycie drzewa przyklejone do ziemi lub karykaturalne, zlane z ziemią mosty obecne w skanach trójwymiarowych map? Tutaj za wygenerowanym obiektem nie będzie żadnej dziury – za, dajmy na to, samochodem pojawi się samodzielnie stworzona przez program witryna sklepowa. Po drugie, świat oraz prosta gra przygotowana przez programistów renderują się w czasie rzeczywistym bez pomocy zewnętrznego silnika graficznego. Jakby tego było mało, wszystko da się bardzo łatwo modyfikować oraz eksportować do innego, stricte developerskiego środowiska.

Brzmi jak science fiction? Pamiętajmy, że podobnie szokowała swego czasu technika fotogrametrii, która obecnie znajduje się w powszechnym użyciu w rozmaitych studiach pragnących osiągnąć w swych grach fotorealizm. Podobnie sprawa wygląda z powoli wkradającym się do powszechnego użytku ray tracingiem. Absurdalnie niski koszt, możliwość tworzenia szkiców światów w mgnieniu oka oraz obiecywana przez firmę edytowalność i elastyczność efektów pracy sieci neuronowej mogą sprawić, że developerzy będą w stanie przygotowywać wielkie otwarte środowiska tak szybko, jak nigdy dotąd. Wspomniana technologia z pewnością zyska niebawem zdolność generowania wielu innych rodzajów otoczenia lub obiektów.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej oraz obejrzeć pionierski render na własne oczy, Nvidia opublikowała na swoim kanale krótki film:

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: NVIDIA, AI,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 6 grudnia 2018, 0:21   sabaru
fajna sprawa
środa, 5 grudnia 2018, 19:01   zadymek
@Rickerto No, miliony fake-ów na youtube.
środa, 5 grudnia 2018, 17:58   Henryk_kwiatek
Jaki proponuje kupić telefon do 15K?
środa, 5 grudnia 2018, 17:33   Rickerto
Przerażające.
środa, 5 grudnia 2018, 17:26   Pan Dzikus
AI w pierwszej kolejności powinni zacząć wykorzystywać do generowania głosu NPC. Z tym radzi sobie bardzo dobrze. Każdy NPC mógłby mieć własny głos bez żmudnego nagrywania linii dialogowych. Następnie powinni wykorzystać do generowania treści wypowiedzi, by dało się pogadać z sensem z każdą postacią w grach.
środa, 5 grudnia 2018, 16:03   JamakaStyle
Dlaczego mnie to tak jara. Poczułem się jak by przyszłość nadeszła dzisiaj :D
środa, 5 grudnia 2018, 15:35   mrowczak
Skynet czy Matrix...hmmm Ciekawe, który nadejdzie pierwszy. :)
środa, 5 grudnia 2018, 13:49   Hagan
Widzę że ta AI potrafi też rozpoznawać kształty - z pewnością przyda się do analizy obrazu z kamery LANTIRN np. samolotu albo śmigłowca szturmowego, szybko znajdzie czołgi i transportery wroga. Ciekawe, że z filmiku wynika że w NVidii pracują głównie Chińczycy?
środa, 5 grudnia 2018, 13:40   ZygfrydQ
Deepfakes wchodzi na kolejny poziom...
środa, 5 grudnia 2018, 12:24   Xellar
Wincyj gier z otwartym światem, pierdyliardem znajdziek i kalkowych questów. Wincyj! To jest właśnie to, czego szeregowemu graczowi potrzeba ;)
Tak na poważnie, sama technologia jest jak najbardziej przydatna. Niestety, niektórych game-devów jeszcze mocniej rozleniwi.

O autorze

Wokulski

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Tym, co sprawia, że Farming Simulator rok po roku przykuwa do monitorów setki tysięcy graczy na wiele tygodni, jest nie tylko wciągająca rozgrywka. Równie duże znaczenie ma społeczność zgromadzona wokół produkcji – i tworzone przez nią mody. Bardzo dużo modów. 

Komentarzy:
3

Ponad pół miliona egzemplarzy pudełkowych sprzedanych od 2012 roku w Polsce, ponad 100 tysięcy wiernych fanów nad Wisłą i społeczność żywo wymieniająca się doświadczeniami. To nie FIFA ani Call of Duty, to Farming Simulator.

Komentarzy:
2

Duży, szybki, z LED-ami i obsługą G-Synca. Nowy monitor LG świetnie nadaje się do grania.

Komentarzy:
10

Firma Vault-Tec zaprojektowała i zbudowała 122 schrony przeciwatomowe zwane kryptami. Oficjalnie miały one stać się schronieniem dla całej populacji USA, w praktyce dostali się do nich nieliczni wybrańcy, których szczęśliwcami bynajmniej nazwać nie można.

Komentarzy:
24

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z