PS4: Sony rozwiązało problem wiadomości blokujących konsolę
Mimo wszystko bezpieczniej będzie chyba pozostawić wyłączoną opcję pozwalającą nieznajomym przysyłać nam niechciane treści.
W niedzielę opisywaliśmy sprawę wiadomości, której samo otrzymanie potrafiło skutecznie uniemożliwić korzystanie z konsoli. Mimo że rozwiązanie problemu i uchronienie się przed nim były raczej proste, wielu graczy miało pretensje do Sony, że w ogóle doszło do takiej sytuacji. Teraz dzięki wpisowi z oficjalnego konta pomocy technicznej PlayStation dla Wiekiej Brytanii dowiedzieliśmy się, że błąd został już naprawiony i nie uszkadzał konsoli, a tylko „wprowadzał ją w pętlę błędów”. Przy okazji podano sposób na szybkie rozwiązanie problemu, jeżeli wystąpił: należy skasować problematyczną wiadomość przez mobilną aplikację PlayStation, uruchomić konsolę w trybie bezpiecznym, a nastepnie wybrać opcję odbudowy bazy danych.
We've since fixed the issue, and it wasn't bricking consoles, just sending them into a crash loop that can be quickly fixed in under 5 minutes. Delete the message on the PS mobile app, go into Safe Mode, use Option 5, console back to normal. ^DB
— Ask PlayStation UK (@AskPS_UK) October 15, 2018
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.