Zabawki w świecie gier – wyjątkowe połączenie
Jak ważnym elementem popkultury są gry wideo oraz zabawki nikomu nie trzeba chyba tłumaczyć. Wystarczy spytać dowolne dziecko o wymienienie ulubionych i możecie być pewni, że zrobią to nawet wyrwane ze snu w środku nocy. A jeśli byśmy połączyli obie rzeczy – wirtualne gry i realne zabawki?
Połączenie świata gier z prawdziwymi zabawkami stanowi nie lada gratkę dla fanów i wyzwanie dla osób zajmujących się tą tematyką. W dużym skrócie wygląda to tak, że jednymi ze zmiennych elementów gry wideo są dołączane do zestawu, bądź dokupowane później dodatkowe akcesoria. Moduły te są podłączane później do specjalnego przekaźnika – zazwyczaj jest to urządzenie, które „rozpoznaje” konkretną zabawkę i umożliwia wykorzystanie jej w wirtualnym świecie gry. I tak oto pojedyncza gra wideo umożliwia zabawę na wiele różnych sposobów, w zależności od ilości dodatkowych fizycznych elementów, które można do niej podłączyć.
W gry i zabawki inwestują najwięksi
Jak bardzo atrakcyjnym tematem są gry modularne, stanowiące połączenie gry wideo z prawdziwymi zabawkami?
Od strony użytkowej to marzenie praktycznie każdego dziecka, ponieważ obejmują dwa mega popularne wśród najmłodszych aspekty rozrywkowe – zabawę przed telewizorem, a także element kolekcjonowania zabawek, co każdy dzieciak uwielbia przecież robić. Z kolei dla rodziców tego typu produkty są sporym ułatwieniem podczas kupowania prezentów – nie trzeba szukać ciągle czegoś nowego, wystarczy do kolekcji dokupić kolejny element układanki, a radość pociechy mamy gwarantowaną.
Rynek gier modularnych to nie lada kąsek dla firm zajmujących się tematyką rozrywki (nie tylko interaktywnej), a na próby jego zdobycia odważają się najwięksi gracze w branży. Wystarczy wymienić takie tytuły, jak LEGO Dimension, Disney Infinity czy Skylanders, żeby przekonać się, że pomysłów na połączenie gier i zabawek było już sporo. A już w najbliższym czasie pojawi się zupełnie nowy produkt z tej kategorii – Starlink: Battle for Atlas, którego producentem i wydawcą jest firma Ubisoft.
Starlink: Battle for Atlas – nowa jakość na rynku gier modularnych
Akcja Starlink: Battle for Atlas toczy się w odległej przyszłości w tytułowym systemie planetarnym Atlas. Miejsce to zostało zaatakowane przez okrutne mechaniczne jednostki, zwane Zapomnianym Legionem, na czele których stoi złowrogi Grax. Gracze wcielają się w pilotów jednostek bojowych, a ich celem jest stawieniem czoła najeźdźcom i uratowanie swojej ojczyzny.
W grze w wersji na konsolę Switch zobaczymy ekipę Star Fox, najemników doskonale znanych z produkcji na konsole Nintendo. Jednak największą atrakcją i nowością w Starlink jest duża możliwość personalizacji dołączanych do gry statków kosmicznych. W każdym z nich można na różne sposoby zmieniać pilotów i uzbrojenie, co od razu na przełożenie na wirtualny świat na ekranie telewizora. Dzięki temu zabiegowi każda zmiana poszczególnego modułu w statku sprawia, że rozrywka staje się jeszcze bardziej unikalna.
Gracze będą podróżować po otwartym i egzotycznym świecie układu Atlas, w którym czeka na nich siedem różnych planet do zwiedzenia, a na każdej z nich masa przygód. Ten zakątek kosmosu uratować można na wiele sposobów, a wszystkie wybory gracza rodzić będą konkretne konsekwencje. Wrogowie będą starali się przewidywać ruchy grających, tak aby dopiąć swojego celu, czyli całkowicie podbić i zniszczyć układ Atlas. A to czy im się uda, zależy w głównej mierze od grających.
Gwiazdka 2018 – idealny prezent?
Premiera gry odbędzie się 16 października 2018 roku, czyli na chwilę przed wielkim szałem świątecznych zakupów i burzami mózgów na temat potencjalnych prezentów dla dzieci. Wszystko wskazuje na to, że Starlink: Battle for Atlas ma dużą szansę na podbicie rynku gier modularnych, a także na zagoszczenie w paczkach z prezentami w domach wielu dzieci. I to nie tylko w tym roku – w przyszłym zawsze można dokupić nowy statek kosmiczny wraz z pilotem i uzbrojeniem, a i portfele rodziców wtedy mniej ucierpią.
Redakcja cdaction.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść informacji prasowych i artykułów sponsorowanych.