2
22.07.2018, 20:59Lektura na 2 minuty

Xenonauts 2: Zbiórka zakończona wielkim sukcesem, zrealizowano większość celów dodatkowych

Jeśli przepadacie za grami taktycznymi, warto zapamiętać ten tytuł.


Paweł „Cursian” Raban

To, że najnowsza produkcja Goldhawk Interactive skutecznie wzbudziła zainteresowanie graczy, stało się jasne już miesiąc temu, kiedy na Kickstarterze ruszała stosowna zbiórka. Autorzy zdołali zgromadzić wymagane 50 tysięcy funtów w ciągu zaledwie kilku godzin. Fani nie zamierzali jednak zwalniać tempa i regularnie dokładali swoje cegiełki. W rezultacie udało się zebrać ponad 191 tysięcy funtów, czyli niemal czterokrotnie więcej, niż zakładał pierwotny plan. Dzięki dodatkowym funduszom twórcy zdołają zrealizować większość celów pobocznych. Możemy liczyć na:

  • Możliwość modyfikowania broni i pancerzy.
  • Zaawansowany system urazów. Żołnierze będą odnosić rany poszczególnych części ciała, co przełoży się na ich skuteczność w boju. Przykładowo uszkodzona ręka zmniejszy celność, a noga liczbę punktów akcji.
  • Wieżyczki strażnicze i bezzałogowe platformy bojowe typu MARS, które można wyposażać w broń piechoty.
  • Losowe wydarzenia, dające szansę na dodatkowy zysk za cenę zwiększonego ryzyka. Przykładowo opracowując technologię broni laserowej możemy przypadkowo przegrzać emiter. Wówczas da się przerwać eksperyment, spróbować kontynuować go zdalnie i potencjalnie zwiększyć skuteczność broni o 20% (porażka oznacza utratę cennych surowców) bądź wysłać do niego ludzi. To ostatnie rozwiązanie ma większe szanse na sukces i również usprawnia broń, ale jeśli coś pójdzie nie tak, stracimy trudnego do zastąpienia naukowca.
  • Wsparcie dla modów.
  • Warto zauważyć, że za ostatni z wymienionych celów zabrano się mimo że do przypisanego mu progu formalnie zabrakło 9 tysięcy funtów. Wydaje się, że miłośnicy złożonych turówek w rodzaju klasycznych X-COM-ów z lat 90. mają na co czekać. Pierwsza odsłona Xenonauts spotkała się z całkiem dobrym przyjęciem ze strony mediów i zgarnęła oceny na poziomie 77% (u nas zasłużyła na 7/10). Jeśli już teraz chcielibyście się przekonać, czy jest na co czekać, przypominam, że od jakiegoś czasu można pobrać wersję demonstracyjną, dzięki której można sprawdzić wczesną wersję sytemu walki. Wystarczy kliknąć TUTAJ.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Paweł „Cursian” Raban

    Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

    Profil
    Wpisów3206

    Obserwujących6

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze