Jest rok 2018, a ktoś robi grę na MS-DOS-a
Tymczasem Amerykanie zapowiadają stworzenie kosmicznej armii Space Force, łazik Curiosity dokonuje odkrycia, które może świadczyć o istnieniu życia na Marsie, a bostońscy uczeni odwracają procesy starzenia się myszy...
RTS Planet X3 zebrało na Kickstarterze ponad 113 tys. dolarów, wpłaconych przez przeszło 2,5 tys. darczyńców. Co ciekawe: trójka w jego tytule nie jest przypadkowa, to sequel X2, które ukazało się w zeszłym roku... na Commodore’a 64. Wówczas sprzedano 800 kopii. Skrojony pod starożytny system MS-DOS następca już na etapie kickstarterowych preorderów przebił ten wynik ponad dwukrotnie.
Za obie strategie odpowiada David Murray, który zasłynął jako twórca kanału The 8-Bit Guy. W rozmowie z Gamasutrą narzeka on na nękające go podczas pracy oczywiste problemy:
To frustrujące. Guglujesz jakiś programistyczny problem, natrafiasz na specjalistyczne forum, na którym ktoś pisze: „powinieneś to zrobić w ten sposób, sprawdź linka”. Klikasz i okazujesz się, że odnośnik nigdzie nie prowadzi. Prawdopodobnie strona [do której powinien przenosić – dop. red.] jest martwa od 10 lat.
Developer planuje wydać tytuł w maju 2019... czyli ok. 38 lat po debiucie stareńkiego systemu operacyjnego. Rzecz powinna dać się uruchomić przy pomocy popularnych emulatorów (w rodzaju DOSBoksa, VMware czy Virtualboksa), a więcej o niej dowiecie się ze wspomnianego wywiadu.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.