RuneScape zbliża się do miliarda dolarów wpływów!
MMORPG wchodzi w pełnoletność z pokaźną sumą na koncie.
Jak informuje w rozmowie z Pocket Gamerem Phil Mansell, prezes studia Jagex, na siedemnaście lat od premiery RuneScape przyniósł swoim developerom ponad 800 milionów dolarów przychodu! W tym czasie utworzono ponad 250 milionów kont, produkcja może się też pochwalić tym, że przyciąga do siebie na długo (gracze spędzają z nią średnio aż siedem lat). Do dziś RuneScape’a śledzi też za pośrednictwem kanałów społecznościowych 1,5 miliona ludzi i nie wypada on z listy dwudziestu najpopularniejszych tytułów na Twitchu.
Od momentu premiery RuneScape’a założony w 2001 Jagex mocno się oczywiście rozrósł. W tej chwili developer zatrudnia ponad 300 pracowników, a w jego ofercie znajduje się przeszło 40 produkcji. Klejnot w koronie studia pozostaje zaś przedmiotem nieustannej ewolucji – gra już kilkakrotnie zmieniała silnik, a częstotliwość wprowadzania do niej nowych elementów sprawiła, że doczekała się nawet wpisu w Księdze Rekordów Guinnessa jako największe i najczęściej aktualizowane darmowe MMORPG. W 2013 uruchomiono Old School RuneScape, mające cofnąć zmiany uwspółcześniające rozgrywkę (tę wersję mogą już ogrywać użytkownicy Androida, do których wkrótce dołączą właściciele iOS-ów), tytuł doczekał się też kilku spin-offów (przykładem całkiem przyzwoita karcianka Chronicle: RuneScape Legends).
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.