11
11.06.2018, 05:00Lektura na 5 minut

E3 2018: Bethesda – relacja na żywo [zakończona]

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie Co to będzie, co to będzie...


Mateusz Witczak

...zapewne kolejna porcja Prafallouta, oficjalna zapowiedź odlotu Preya na Księżyc i mnóstwo nowych powodów, by znów się gniewać.

WSTĘP
Konferencję otwarto... otwarciem okna. Oraz widokiem matki odprowadzającej dzieci do szkoły, mężczyzny uskuteczniającego jogging i faceta spacerującego z psem. Bo Bethesda to ludzki pan, który zna potrzeby swoich pracowników i/lub klientów.

Następnie prezes Pete Hines dowcipnie nawiązał do „gry, którą zapowiedział kilka tygodni temu... kanadyjski Walmart”. 

(Jednak jej zapowiedź poprzedził występ muzyczny Andrew W.K, który zaraz wam tu zresztą wkleję, cobyście i wy wiedzieli rano, dlaczego nasi newsmani musieli wstawać o 03:30).

Rage 2
Przy festiwalu komentarzy typu „cringe” i „socially awkward” dano nam wgląd w otwarty świat, który przemierzymy jako „ostatni ranger”, sierota starająca się przetrwać w świecie dla sierot nieprzyjaznym. Co też ją, delikatnie mówiąc, wkurza.

Poza zwiastunem ujrzeliśmy gampeplay, na którym protagonista stara się odnaleźć artefakt, co staje się pretekstem do przejażdżki madmaksowym wehikułem, ukazania pięknych eksplozji, zrobienia użytku z kilku futurystycznych broni (vide granatów grawitacyjnych), kilku umiejętności (vide fali uderzeniowej generowanej przez rękawicę bohatera) oraz podprogowego wdrukowania w podświadomość widza haseł w rodzaju „seamless open world”.

Cóż... jest barwnie, dynamicznie i dość brutalnie. Fajnie, choć Microsoft zapowiedziałby w tym czasie ze cztery gry.

The Elder Scrolls Legends
Dostanie nowe wersje kart! Oraz wyprawi się na Switcha, PS4 i XBO. A już teraz ma zwiastun, który stara się udowodnić, że Legends to rozgrywka dla naprawdę każdego.

The Elder Scrolls Online: Summerset
Pokazano kolejny materiał z ojczyzną elfów wysokiego rodu (po której od przeszło miesiąca rozbijają się pecetowcy, a od tygodnia – właściciele konsol). Pochwaliwszy się popularnością gry (ta ma już 11 milionów graczy, z czego milion dołączył do trzódki w tym roku) i stałym dopływem dużych dodatków, zapowiedziano DLC z wilkołakami oraz kolejne duże rozszerzenie (tym razem z argonianami w roli głównej).

Doom: Eternal
Przy dźwiękach kompozycji Micka Gordona zapowiedziano Eternal, czyli kolejną odsłonę reboota klasyka id Software. W programie: dwa razy więcej bestii, które są „jeszcze większymi złodupcami” oraz „tona ficzerów”, które jednak ekipa chomikuje na QuakeCon. Nie pozostaje nam zatem nic innego, jak obejrzeć zwiastun.

Quake Champions
Ma nowy trailer, którym stara się wstrząsnąć sceną e-sportową i zapewnić sobie zatrzęsienie graczy.

O dziwo Wstrząs rzeczywiście nastąpił! W tym tygodniu wszyscy gramy za darmo, a kto przypisze sobie grę do konta, będzie mógł w nią pocinać nawet po oficjalnej premierze.

Prey: Mooncrush
Ekipa odpowiedzialna za Preya podziękowała za ciepłe przyjęcie darmowymi trybami (Story Mode, New Game+ i Survival Mode) oraz zaanonsowaniem księżycowego DLC. Z ziemskiego satelity spróbujemy uciec po wielokroć, raz jeszcze uczestnicząc w „Dniu świstaka” łamanym na System Shocka. Rozszerzenie jest dostępne od dzisiaj!

To jednak nie koniec: ogłoszono również, że latem Prey wzbogaci się o asymetryczny multiplayer, w którym jeden z graczy zajmuje się eksploracją, a reszta wciela się w typhonów i stara się wtopić w otoczenie, coby zastawić na nieboraka pułapkę.

Wolfenstein: Youngblood
Akcja przeniesie się do (niezbyt różowych) lat 80., a gra opowie historię córek Blazkowicza. Jako że rzecz dotyczy bliźniaczek – będzie to tytuł skrojony pod dwuosobową kooperację. Premiera w przyszłym roku.

Pojawi się też klecony pod kątem VR-u Wolfenstein: Cyberpilot.

Fallout 76
Reżyser Todd Howard raz jeszcze dał nam do zrozumienia, że gra będzie czterokrotnie większa od poprzedniczki. I po krotochwilach na temat rozlicznych reedycji/konwersji Skyrima (odsyłam do newsa), pokazał nam zwiastun Fallouta 76, który już wcześniej widzieliśmy. 

Tym razem akcja ma się toczyć w Zachodniej Wirginii, którą postaramy się odbudować ze zgliszczy. 

Uff... jest i gameplay. Po dwudziestu pięciu latach budzimy się w tytułowym Vaulcie 76. Sęk w tym, że (mimo balonów i imprezowej otoczki) Reclamation Day nie wydaje się wiksą specjalnie zatłoczoną. Dość powiedzieć, że poza Codsworthem w schronie nie znajdujemy nikogo.

Nowy Fallout ma być dużym osiągnięciem pod względem grafiki, Bethesda chwali się nowymi systemami renderowania, oświetlenia, pogody oraz znacznie większą szczegółowością tekstur. Developerzy zarzekają się również, że spędzili sporo czasu, dostosowując wizję Fallouta do specyfiki regionu, z którego czerpią.

Co jednak najważniejsze: chociaż będziemy mogli grać solo, Fallout 76 to takie trochę MMO. Z zastrzeżeniem, że zamiast setek czy tysięcy innych graczy na serwerach zameldują się ich raptem „tuziny”, z którymi wespół w zespół zapolujemy na supermutanty. Gra będzie miała betę (Break-it Early Test Application). Ma też kolekcjonerkę z mapą, która świeci w ciemnościach, i falloutowymi figurkami.

Ujawniono jej datę premiery. Nieodległą. Falloutowy prequel zadebiutuje 14 listopada.

Fallout Shelter
Rzecz zdobywa dwa nowe przyczółki: PS4 (o czym wiedzieliśmy) i Switcha (o czym dla odmiany nie wiedzieliśmy). Obie wersje ukażą się jeszcze dziś.

The Elder Scrolls: Blades
ZAPOWIEDZIANO NOWĄ ODSŁONĘ!! ONE!!11
Znaczy się mobilny (choć ma być też dostępny na innych platformach) spin-off, który pożeni proceduralnie generowane podziemia z segmentami stworzonymi przez level designerów. Tryb Abyss zaoferuje nieskończone, losowe podziemia, Arena ograniczy się do ciągu pojedynków. Z kolei w Town, jako członek oddziału cesarskich agentów, rozegramy fabularyzowaną przygodę.  

Na stronie Bethesdy możecie się zapisać do bety.

Starfield
Pierwsza od dwudziestu pięciu lat oryginalna marka Bethesdy to...

...cóż, nie wiadomo, ale ma całkiem ładne, ascetyczne logo.

The Elder Scrolls VI
Pierwszy od siedmiu lat The Elder Scrolls to...

...cóż, nie wiadomo, ma całkiem ładne, niezbyt ascetyczne logo.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze