Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITRed Dead Redemption 2: Jak od czasów GTA V zmienił się silnik RAGE? [WIDEO]

Papkin sobota, 5 maja 2018, 12:20 News

Lepsze wygładzanie krawędzi, naturalniejsza roślinność, pierwszoligowy system oświetlenia... ale niedzisiejsze filtrowanie tekstur podłoża. Niezastąpione Digital Foundry klatka po klatce rozkłada nowy zwiastun RDR-a 2.

Nawet, jeśli śledzicie strony z grami pobieżnie, na pewno natknęliście się na trzeci zwiastun Red Dead Redemption 2. Nowy materiał to okazja, by nieco lepiej poznać gang, ale też zawiesić oko na preriach i modelach postaci płci obojga (również dzięki udostępnionej przez nas galerii) oraz dowiedzieć się czegoś na temat rozgrywki (bo też niektórzy dziennikarze mieli już okazję ograć tytuł Rockstara i podzielili się szczyptą informacji na jego temat).

Niezastąpione Digital Foundry wyciągnęło z tych dwóch minut sporo informacji na temat technologii, jaka stoi za blockbusterem. Mowa o Rockstar Advanced Game Engine (RAGE), zestawie narzędzi stosowanym przez Rockstara od czasów Table Tennis i/lub czwartego GTA, który stał się później podstawą dla m.in. Maksa Payne'a 3, Midnight Club: Los Angeles czy pierwszego RDR-a.

Nowa gra jest tworzona równolegle z myślą o "gołych" PS4 i XBO, jak też PS4 Pro i Xbox One X. Chociaż nie wiadomo, na której z konsol hula zwiastun, Digital Foundtry ostrożnie zakłada, że chodzi o nowsze modele konsol.

Oczywiście tytuł korzysta z puli rozwiązań opracowanych na poczet GTA V (ładny bloom i głębia ostrości, duża odległość rysowania obiektów), ale – twierdzi DF – od tego czasu poprawiły się systemy cieniowania/oświetlenia, modele postaci są bardziej szczegółowe, symulacja materiału akuratna, a choć włosie (i końskie, i to na czuprynach bohaterów) nieco odstaje od reszty, da się to zauważyć głównie na zbliżeniach. Nierewelacyjnie prezentują się natomiast tekstury podłoża, wciąż też nie wiadomo nic o liczbie klatek, jakie wyciągną sprzęty Sony i Microsoftu (na tego typu wnioski poczekamy, aż zostanie zaprezentowany fragment uczciwej rozgrywki).

Red Dead Redemption 2 zadebiutuje (na PS4 i XBO) już 26 października.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 6 maja 2018, 17:03   mrowczak
@Somi88 tekstury gruntu jak i oddalonych obiektów ( nie zachwycają ). Do tego niektóre z tekstur na postaciach wyglądają raczej biednie.
niedziela, 6 maja 2018, 14:14   korinogaro
Ciekawe czy euphoria wróci przynajmniej do swojego stanu z GTA4 czy nadal będzie takim kastratem jak w GTA5.
sobota, 5 maja 2018, 19:41   Somi88
Mimika postaci nie zachwyca no ale gdzieś trzeba ciąć koszty :P
sobota, 5 maja 2018, 19:08   nietrol
A ja mam nadzieję że będzie tak samo dużo urzekających scenerii dzikiego świata jak w jedynce.
sobota, 5 maja 2018, 15:10   SomekindofDevil
Oby poprawili sterowanie, bo granie w ich dotychczasowe gry na padzie to męka.
sobota, 5 maja 2018, 13:11   CamCygi
"Naturalniejsza roślinność" - nie lepiej napisać 'bardziej naturalna roślinność'? Poza tym "Rockstar Advanced Game Engine (RARE)" - RAGE panie, RAGE.
sobota, 5 maja 2018, 12:41   Goku07
Oby fizyka była taka jak w jedynce.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

40 lat temu frachtowiec kosmiczny USCSS Nostromo otrzymał sygnał pochodzący z księżyca o oznaczeniu kodowym LV-426. Komputer pokładowy, nazywany Matką, wybudził załogę, która zdecydowała się sprawdzić sygnał...

Komentarzy:
6

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z