Nowa Castlevania to dokładnie ta gra, której oczekiwaliście! To znaczy...
...oczekiwaliście multiplayerowego, nastawionego na kooperację tytułu na iOS-y, prawda?
Na oficjalnej stronie Konami pojawiła się zapowiedź Grimoire of Souls, przeznaczonej na iOS-y pozycji, która zrobi użytek z wątków, postaci i motywów muzycznych, jakie przewijają się w cyklu od przeszło trzech dekad. To pierwsza dwuwymiarowa odsłona od 8 lat (a konkretniej: od wydanej w 2010 Castlevanii: Harmony of Despair) i pierwsza mobilna odsłona od 8 lat (a konkretniej: od wydanej w 2010 Castlevanii Puzzle: Encore of the Night).
Rozgrywka pozwoli nam na czteroosobową kooperację, w ramach której rozegramy tryb boss rush bądź zmierzymy się z inną drużyną. Poza starymi znajomymi (Simon Belmont, Alucard, Charlotte Aulin, Shanoa, Maria Renard) na ekraniki wybierają się dhampir Genya Arikado, który stara się zakończyć pokój i dobrobyt, jakie nastały po śmierci hrabiego Draculi, oraz młodziutka magiczka Lucy, która za cel obrała sobie walkę z siłami nieczystymi.
Data premiery nie jest znana, wiadomo, że początkowo (w ramach soft launchu) gra pojawi się w Japonii (ponoć „w ciągu nadchodzących miesięcy”). Pierwsze screeny możecie podziwiać poniżej.
Pssst... nie traćcie ducha, druhowie! Bloodstained kiedyś się ukaże.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.