5
17.04.2018, 09:26Lektura na 3 minuty

Twórcy Radical Heights twierdzą, że autorzy Fortnite’a kradną im developerów

Autorzy Fortnite’a ripostują, że oskarżenia twórców Radical Heights są wyssane z palca.

W miniony weekend Cliff Bleszinski (Gears of War) popełnił na Twitterze wpis, w którym oskarżył byłych kolegów z Epic Games o drenaż swojej nowej ekipy.


Hej Epic Games, czy moglibyście przestać próbować zatrudniać ludzi z mojego zespołu? Właśnie wydaliśmy Radical Heights na Unreal Enginie 4 i jesteśmy zadowoleni z efektów.



Kilka dni później doczekaliśmy się odpowiedzi ze strony Williama McCarrolla, programisty, który zdecydował się na zmianę barw klubowych, przechodząc z Boss Key do Epic Games. Kwestionuje on zdanie byłego szefa, przypominając mu, że developerzy nie są przedmiotami.


Z całym szacunkiem, zakładanie, że Epic zajmuje się kłusownictwem, jest nieco aroganckie. Wszyscy mieliśmy swoje własne powody, by opuścić Boss Key Productions, a traktowanie nas jak kradzionego towaru jest trochę bolesne. Przede wszystkim jesteśmy ludźmi.



Przypomnijmy, że sam Bleszinski przez dwadzieścia lat był zatrudniony w Epic Games, w którym czuwał nad wieloma projektami (od Jazz Jackrabbit, przez Unreala i Unreal Tournament, po cykl Gears of War). Swoje odejście ogłosił w 2012 roku, argumentując je potrzebą przerwy. W 2014 wrócił z emerytury, powołując do życia Boss Key Productions, którego pierwsza produkcja – nieźle oceniane LawBreakers – niedawno została oficjalnie zarzucona (może i słusznie, bo pół roku po premierze w arenowego FPS-a gra jakieś 25 osób naraz).

Niedługo potem ekipa zapowiedziała Radical Heights, hołdującego estetyce lat 80. shootera typu battle royale, który trafił na Steama w ramach (jak twierdzą sami twórcy) „X-treme Early Access” (nawet krótkie obcowanie z buildem zdradzi wam, że to faktycznie EKSTREMALNIE wczesny dostęp).


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze