Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Sprzedaż tradycyjnych gier na PC rośnie, przychód z free-to-play spada

Cursian sobota, 31 marca 2018, 10:54 News

Nie należy jednak wyciągać daleko idących wniosków, bowiem dane dotyczą tylko lutego.

Od dłuższego czasu jesteśmy świadkami rosnącej roli mikropłatności, ale najnowszy raport SuperData może wlać w serca ich przeciwników ociupinkę nadziei. W porównaniu z zeszłym rokiem w lutym przychód z tradycyjnej dystrybucji wzrósł w przypadku PC o 33%, a w przypadku konsol – o 34%. Jednocześnie rynek gier casualowych skurczył się o 1%, abonentowych o 8%, a free-to-play o 4% (dwie ostatnie wartości dotyczą PC). Odwrotnie wygląda to na konsolach. Tam, głównie dzięki sukcesowi Fortnite’a, segment free-to-play wzrósł aż o 359%. Cały rynek gier był zaś wart w lutym 9,1 miliarda dolarów, czyli o 6% więcej niż przed rokiem.

W USA dystrybucja cyfrowa zyskała 21%, w równej mierze dzięki sprzedaży tradycyjnych gier i zyskom z tytułów free-to-play. Jeśli chodzi o przychody z dystrybucji cyfrowej na całym świecie, listy najlepiej zarabiających tytułów prezentują się następująco:


(Kliknij, aby powiększyć)

Jeśli zastanawiają Was miejsca od 2. do 4. w przypadku PC, są one wynikiem szalonej popularności tych tytułów w Chinach i Korei Południowej. 

SuperData postanowiło poświęcić parę słów kilku wybranym tytułom:

  • Overwatch zdołał przeciwstawić się rosnącej popularności battle royale głównie dzięki regularnym dostawom przedmiotów kosmetycznych. W styczniu pojawiły się skórki dla Overwatch League, zaś w lutym – związane z chińskim Nowym Rokiem.
  • Fortnite zarobił na dodatkowej zawartości najwięcej ze wszystkich gier konsolowych z wyjątkiem Call of Duty: WWII. Miesięcznie gra w niego więcej osób niż w Grand Theft Auto V.
  • Monster Hunter: World nadal radzi sobie bardzo dobrze, w dużej mierze dzięki świetnym recenzjom.
  • PUBG sprzedał się w ponad 2,5 miliona cyfrowych kopii. Popyt na PC kurczy się drugi miesiąc z rzędu, ale stabilny wzrost popularności edycji na XBO pozwolił utrzymać dobre wyniki.

Jeśli chodzi o gry mobilne, wartość rynku wzrosła o 4%. SuperData zwraca szczególną uwagę na QQ Speed, które notuje jeden z najszybszych wzrostów w historii. Gra trafiła na rynek w styczniu 2018, ale zdążyła już zgromadzić wokół siebie „dziesiątki milionów graczy”.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
Nikt jeszcze tego nie skomentował.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
1

Żadna z poniższych gier nie ma z najlepszymi przyjaciółmi człowieka (fight me!) nic wspólnego, ale korzystając z okazji, zapraszam na koci stream charytatywny – dziś ok. 20.00 na twitch.tv/9kier.

Komentarzy:
2

Wyobraź sobie, że wsiadamy do wehikułu czasu, wbijamy datę – rok 1986 – i naciskamy czerwony guzik... Zzzium! Witamy w PRL-u, gdy w telewizji były dwa kanały, w radiu rozbrzmiewały Kombi i Kapitan Nemo (Lorelei!) , a pojęcie „oryginalnej gry” nie istniało w świadomości polskiego gracza.

Komentarzy:
24

Myśl na dziś: Wystarczy wejść do piekarnika, by twoje życie zmieniło się o 180°.

Komentarzy:
1

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z