10
28.03.2018, 11:19Lektura na 2 minuty

Co trzeci pecetowy gracz bawi się shooterami typu battle royale

O tempora, o mores!


Mateusz Witczak

Raport opublikowany przez Newzoo dostarcza kilku ciekawych liczb. Analitycy donoszą, że w lutym tego roku aż 30,1% pecetowych graczy obcowało z shooterami typu battle royale. 16,3% postawiło na Fortnite’a (który, o czym donosiliśmy, wysunął się niedawno na prowadzenie w kategorii przychodów), 14,6% wybrało PUBG-a. Resztę tortu podzieliły między siebie mniejsze tytuły – Ark: Survival Evolved, H1Z1, DayZ.

Jak jednak widać na poniższym wykresie, raczej nieprędko uda im się zaistnieć w masowej świadomości...

br-wykres_179co.jpg


Fortnite wyprzedził też konkurenta w kategoriach oglądalności. I to zarówno na Twitchu, jak i YouTubeGaming. Epic Games i Twitch są zresztą w dobrej komitywie, obie firmy przyszykowały niedawno wspólną promocję, dzięki której subskrybenci Twitcha Prime otrzymali paczkę z kosmetycznymi dodatkami do Fortnite’a.

br-wykres2_179co.png


Raport słusznie punktuje, że w wypracowaniu takich wyników pomogła Epicowi prasa. Media rozpisywały się o akcjach gwiazd YouTube’a (których wspólna rywalizacja przyciągnęła ponad milion widzów równocześnie!) oraz Drake'a, który niespodziewanie dołączył do transmisji (a przy okazji podpromował swoją EP-kę „Scary Hours”).

Co jednak ciekawe, PUBG wyraźnie wygrywa w Chinach, w których na Miramar wyprawia się aż 52% użytkowników komputerów osobistych! Fortnite ma cokolwiek szczuplejszy udział w tamtejszym rynku – 1%. W Państwie Środka PlayerUnknown’s Battlegrounds wyprzedza League of Legends (w które pyka „raptem” 23,3% pecetowych graczy), Overwatcha (wyraźnie tracącego na popularności) i CS:GO. Dzieło Brendana Greene’a króluje również na innych rynkach azjatyckich – w Korei Południowej, Hong Kongu i Japonii.

W szczegóły na temat rywalizacji obu tytułów możecie się wczytać pod tym adresem.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze