Armia USA zainwestuje 50 mln dolarów w rynek gier
Od kilku lat rząd i wojsko USA przekonują młodych obywateli, że warto wstąpić do armii. Nie szczędzą przy tym pieniędzy.
Armia Stanów Zjednoczonych od kilku lat ma problem z rekrutacją żołnierzy, w związku z czym opracowała program mający na celu zachęcić młodych Amerykanów do wstąpienie w jej szeregi. Wydana w 2002 roku gra zatytułowana America's Army była pierwszym krokiem w osiągnięciu zamierzonego celu. Teraz amerykańska armia chce przeznaczyć 50 milionów dolarów na stworzenie profesjonalnego treningu określanego jako Game After Ambush i stosowanego w szkoleniu żołnierzy marynarki wojennej, straży przybrzeżnej oraz piechoty.
Start inicjatywy planowany jest na rok 2010, w czasie którego stworzonych zostanie 70 punktów treningowych wyposażonych w 52 komputery z pełnym wyposażeniem.