Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITSztuczna inteligencja ma eliminować błędy w grach Ubisoftu

hraboll środa, 7 marca 2018, 19:40 News

Francuski wydawca stawia na przyszłościowe rozwiązania.

Na konferencji programistów organizowanej w Montrealu miejscowy oddział Ubisoftu przedstawił narzędzie o nazwie Commit Assistant. Ma ono podnieść jakość gier, zapobiegając powstawaniu bugów, które normalnie trzeba byłoby naprawiać popremierowymi łatkami. Mowa o sztucznej inteligencji informującej programistę o tym, że ten prawdopodobnie za moment popełni błąd.

Ubisoft ma nadzieję, że Commit Assistant przyczyni się do znaczącego obniżenia kosztów produkcji. Według firmy poprawianie bugów na etapie produkcji wymaga ogromnego zespołu i może pochłonąć nawet 70% kosztów. Tworząc sztuczną inteligencję, twórcy nakarmili ją kodem przeróżnych produktów Ubisoftu z ostatniego dziesięciolecia. Yves Jacquier, szef działu badań i rozwoju w Ubisofcie Montreal, tak opisuje jej działanie:

Chodzi o porównanie linii kodu stworzonych w przeszłości, błędów, które zostały w nich popełnione, i błedów, które naprawiliśmy, o znalezienie sposobu na powiązanie ich, by wyposażyć nas w super-AI dla programistów.  


Rozmówca serwisu Wired dostrzega też wady opracowywanego systemu:

Potrzeba ogromnych ilości danych, ale też ogromnej mocy [obliczeniowej – dop.red.], by przegryźć się przez te dane i wszystkie metody matematyczne. To [pozwala] sztucznej inteligencji przewidywać z dokładnością dostateczną, by developer ufał [jej] zaleceniom.


Narzędzie przyszłości będzie na razie testowane wyłącznie w studiach należących do Ubisoftu.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 8 marca 2018, 14:15   Max22
@Scytian - Ale nie mają praktycznego zastosowania. Trwają tylko badania...
czwartek, 8 marca 2018, 12:56   Vithar
Zważywszy na to, że sami ją tworzą, pewnie też będzie zabugowana :D
czwartek, 8 marca 2018, 11:27   Poganin
@Shaddon: No nie wiem, może dlatego "ich", bo news dotyczy Ubisoftu, a nie wszystkich developerów? MGS ma całkiem przyzwoitą AI, tak samo Freespace 1 i 2, gdzie wręcz musisz konkurować ze skrzydłowymi o zestrzelenia. Yorda w ICO ma ciekawe schematy zachowań. Może nie gram w tyle pozycji, żeby złe AI rzucało mi się w oczy, ale po Watch_Dogs 2, GR: Wildlands, i FC: Primal widzę, że Ubi do poziomu AI z MGS ma BARDZO daleko.
czwartek, 8 marca 2018, 10:20   Lukasxxz
Haha, w końcu Ubinet dojdzie do wniosku, że jedynym skutecznym sposobem zlikwidowania bugów jest likwidacja Ubisoftu.
czwartek, 8 marca 2018, 10:03   V1nci
Ubisoft bez błędów w grach to tak jak drzwi bez klamki. Niby są, ale po co to komu.
czwartek, 8 marca 2018, 9:58   Scytian
@Max22 Przecież już mamy działające komputery kwantowe.
czwartek, 8 marca 2018, 8:58   Shaddon
@Poganin
Dlaczego akurat "ich" AI? Od czasu premiery F.E.A.R. nie spotkałem się z żadnym przykładem sensownej sztucznej inteligencji w jakiejkolwiek grze, więc Ubisoft nie jest tu wyjątkiem. Jak już rzucać kamieniami, to we wszystkich.
@CamCygi
Oddaj orzełkowi ogonek.
czwartek, 8 marca 2018, 8:31   CamCygi
@Dantes: "puki". @Bigshark26: "jestem optymistom". Oświato, zbieraj swoje plony.
czwartek, 8 marca 2018, 8:15   pablo0307
I co następne ? Androidy ?! Chociaż... Cofniemy się do czasów Szekspira i będziemy rozmyślać 2B or not 2B ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A poważnie to przyda im się to o ile będzie działało.
czwartek, 8 marca 2018, 6:45   Antipaladin
Ubi będzie miał czym karmić AI :)

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Tym, co sprawia, że Farming Simulator rok po roku przykuwa do monitorów setki tysięcy graczy na wiele tygodni, jest nie tylko wciągająca rozgrywka. Równie duże znaczenie ma społeczność zgromadzona wokół produkcji – i tworzone przez nią mody. Bardzo dużo modów. 

Komentarzy:
3

Ponad pół miliona egzemplarzy pudełkowych sprzedanych od 2012 roku w Polsce, ponad 100 tysięcy wiernych fanów nad Wisłą i społeczność żywo wymieniająca się doświadczeniami. To nie FIFA ani Call of Duty, to Farming Simulator.

Komentarzy:
2

Duży, szybki, z LED-ami i obsługą G-Synca. Nowy monitor LG świetnie nadaje się do grania.

Komentarzy:
10

Firma Vault-Tec zaprojektowała i zbudowała 122 schrony przeciwatomowe zwane kryptami. Oficjalnie miały one stać się schronieniem dla całej populacji USA, w praktyce dostali się do nich nieliczni wybrańcy, których szczęśliwcami bynajmniej nazwać nie można.

Komentarzy:
26

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z