Sztuczna inteligencja ma eliminować błędy w grach Ubisoftu
Francuski wydawca stawia na przyszłościowe rozwiązania.
Na konferencji programistów organizowanej w Montrealu miejscowy oddział Ubisoftu przedstawił narzędzie o nazwie Commit Assistant. Ma ono podnieść jakość gier, zapobiegając powstawaniu bugów, które normalnie trzeba byłoby naprawiać popremierowymi łatkami. Mowa o sztucznej inteligencji informującej programistę o tym, że ten prawdopodobnie za moment popełni błąd.
Ubisoft ma nadzieję, że Commit Assistant przyczyni się do znaczącego obniżenia kosztów produkcji. Według firmy poprawianie bugów na etapie produkcji wymaga ogromnego zespołu i może pochłonąć nawet 70% kosztów. Tworząc sztuczną inteligencję, twórcy nakarmili ją kodem przeróżnych produktów Ubisoftu z ostatniego dziesięciolecia. Yves Jacquier, szef działu badań i rozwoju w Ubisofcie Montreal, tak opisuje jej działanie:
Chodzi o porównanie linii kodu stworzonych w przeszłości, błędów, które zostały w nich popełnione, i błedów, które naprawiliśmy, o znalezienie sposobu na powiązanie ich, by wyposażyć nas w super-AI dla programistów.
Rozmówca serwisu Wired dostrzega też wady opracowywanego systemu:
Potrzeba ogromnych ilości danych, ale też ogromnej mocy [obliczeniowej – dop.red.], by przegryźć się przez te dane i wszystkie metody matematyczne. To [pozwala] sztucznej inteligencji przewidywać z dokładnością dostateczną, by developer ufał [jej] zaleceniom.
Narzędzie przyszłości będzie na razie testowane wyłącznie w studiach należących do Ubisoftu.
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.