55
17.01.2018, 13:11Lektura na 1 minutę

Unity 2018: Oszałamiająca prezentacja nowej wersji silnika [WIDEO]

Wierzcie mi, wysokokalibrowy przymiotnik nie wziął się w tytule newsa znikąd!


Mateusz Witczak

Jeden z najpopularniejszych engine'ów doczekał się kolejnej edycji, która zadebiutuje (na razie w wersji beta) jeszcze w tym roku. Próbkę jej możliwości demonstruje materiał Book of the Dead.

Księga umarłych na razie jest nieinteraktywną prezentacją (ukazującą w akcji nowinki, w tym technologię Scriptable Render Pipeline), ale zostanie wkrótce udostępniona jako grywalny walking sim. Prezentacją, dodajmy, budującą. Roślinność wygląda kapitalnie (i wiarygodnie reaguje na wiatr), tekstury podłoża i drzew – dzięki wykorzystaniu fotogrametrii, z której użytek robią także Star Wars Battlefront II czy polski Get Even – ujmują realizmem, a "rozedrgana" kamera powinna wzmacniać immersję.

Z całą pewnością poprawi to jakość oprawy gier niezależnych. Unity to bowiem technologia używana przez producentów indie bardzo często. W ubiegłym roku skorzystały z niej między innymi Night in the Woods, Cuphead, Syberia 3 oraz Torment: Tides of Numenera.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze