Branża gier jest warta tyle, że ho ho!
A w 2022 będzie warta tyle, że ho ho ho!
Jak donoszą analitycy Digi-Capital, jej wartość wyniesie w 2018 roku między 165 mld a 170 mld dolarów, a w ciągu pięciu lat suma ta znacząco wzrośnie (do 230-235 mld). Słowem: gry wideo będą warte więcej, niż wynosi PKB w 150 krajach!
Jak pokazuje miły oku wykres, największa w tym zasługa tytułów mobilnych oraz onlajnowych gier pecetowych (które generują ogromne zyski przez mikropłatności oraz sprzedaż DLC), a także pecetowego sprzętu.
(Kliknij, aby powiększyć)
Z powyższej grafiki dowiadujemy się, że relatywnie niewiele (przez wzgląd na niewielką dziś bazę) wzrośnie VR i AR, a także sprzedaż tradycyjnych gier pecetowych i konsolowych. Niezbyt spektakularny wydaje się na wykresie wzrost przychodów z e-sportu. Przypomnijmy, że inna grupa badaczy dowodzi, iż już w 2017 osiągnął on wartość 1,5 mld dolarów... i że będzie rósł spektakularnie.
Swoją dominację na rynku mają umocnić USA, Chiny, Japonia i Korea Południowa, które będą w 2022 odpowiadać za 2/3 globalnych przychodów w naszym segmencie rynku. Jeśli trend się utrzyma, Azja powinna być wówczas "większa" niż Ameryka Północna i Europa Zachodnia razem wzięte.
Spójrzmy no zresztą na kolejny atrakcyjny wykres.
Po więcej Wielkich Liczb i śmiałych prognoz odsyłam pod ten adres.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.