7
6.12.2017, 11:04Lektura na 2 minuty

Seven: Pierwsze recenzje zwiastują, że tytuł to nie przypadek

Polacy potrafią łączyć rolpleje ze skradankami. Szwy jednak widać.

Koprodukcja IMGN.Pro (Kholat) i Fool's Theory (studia złożonego z weteranów mających na koncie Wiedźminy i Hard Westa) budzi dość ciepłe emocje... z jednym jednak wyjątkiem. Średnia (z dziewięciu tekstów) zatrzymała się na 70%, w dużej mierze zaniża ją jednak nota IGN-u.

Rzućmy okiem na rozstrzał:

  • GameStar – 84/100
  • PC Gamer – 81/100
  • Wccftech – 8/10
  • MMORPG.com – 7,8/10
  • PC Games – 72/100
  • IGN – 4/10
  • Fraser Brown z PC Gamera chwali udane pożenienie zarówno gatunków (izometrycznego rolpleja ze skradanką), jak i konwencji (postapokaliptyczne sci-fi z fantasy). Recenzent docenia także wielość dróg, jakimi możemy podążyć do celu, wolność w eksploracji Peh (wyspy/kolonii karnej, na którą trafia protagonista) i iście asasyński zestaw ruchów.

    Rodakom dostaje się za nieprecyzyjne i nie do końca przemyślane sterowanie (zwłaszcza podczas walk). Największy zarzut dotyczy jednak masy bugów, jakimi straszy rozgrywka (problemy z szybką podróżą, skaszanione questy, kłopoty z systemem kolizji).

    Generalnie jednak krytyk jest zadowolony.


    To brakujące ogniwo pomiędzy grami takimi jak Deus Ex i erpegami w rodzaju Ultimy VII czy Divinity: Original Sin II — dziwne i wyzwalające, napędzane przez kaprysy graczy. Przydałaby się łatka lub dwie, ale przyjemność, jaką zapewnia ta niekonwencjonalna gra, przeważa nad jej niedoskonałościami.


    Przeciwnego zdania jest GBurford z redakcji IGN-u. Również on docenia koncept, ale krytykuje już niemal wszystko inne, od niezapamiętywalnych postaci i questów, przez kiepsko zbudowane uniwersum, po szybką podróż, która zmusza nas do niespodziewanych potyczek. Walce ponoć "brakuje zarówno głębi, jak i różnorodności", zachowanie strażników jest nieprzewidywalne, a crafting – nieprzemyślany. Również w tym tekście recenzent kręci nosem na zatrzęsienie bugów.


    Seven: The Days Long Gone na każdym kroku próbuje przełamywać schematy, ale po drodze dokonuje naprawdę złych wyborów. (...) Wspinaczka sprawia radość tylko wtedy, gdy pozwalają na to poziomy, większość mechanizmów craftingu niepotrzebnie rozwleczono, system szybkiej podróży regularnie próbuje cię zabić. Dodajmy do tego sporo bugów, a dni Seven są policzone. 


    Naszą recenzję (pióra Rahida) przeczytacie w nadchodzącym CDA 01/2018.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Mateusz Witczak

    Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

    Profil
    Wpisów3462

    Obserwujących20

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze