13
15.11.2017, 13:34Lektura na 1 minutę

Bandai Namco chce postawić na gry pecetowe

To część planu na podwojenie rozmiarów firmy.


Tomasz „Ninho” Lubczyński

Bandai Namco, zdaniem wiceprezesa ds. marketingu europejskiego oddziału firmy, Hervé Hoerdta, "to przedsiębiorstwo skupiające się na rynku japońskim i z większością gier wywodzących się z Japonii". Chcąc się powiększać, Namco nie ma wyboru – musi postawić na nowe pomysły, nowe platformy i nowe rynki, przede wszystkim europejski. 


Japońskie firmy tworzą głównie na Nintendo Switcha i PlayStation, ale my coraz mocniej stawiamy na Xboksa i PC. Chcemy ponadto, by gracze mogli cieszyć się grami w pełni zlokalizowanymi, stąd tłumaczymy nasze pozycje na języki takie jak polski, rosyjski czy arabski.


Celem firmy jest stworzenie nowych marek, bardziej zachodnich niż Naruto czy Dragon Ball. Jako przykłady takiego działania Hoerdt podał Little Nightmares czy polskie Get Even. Bandai Namco ma przy tym stawiać na jakość, nie ilość, wypuszczając w ciągu najbliższych pięciu lat trzy do pięciu tytułów skrojonych pod zachodniego odbiorcę.

Otwarcie się na rynki europejskie oznacza również nawiązanie partnerstwa z lokalnymi producentami, którzy dobrze rozumieją potrzeby graczy ze Starego Kontynentu. Pierwszą jaskółką jest niedawne rozpoczęcie przez Namco współpracy z francuskim studiem Dontnod Entertainment (twórcami Life Is Strange), mającej zaowocować nową marką. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.


Czytaj dalej

Redaktor
Tomasz „Ninho” Lubczyński

W CD-Action jestem od 2016 roku, wcześniej publikowałem m.in. w Przeglądzie Sportowym. W redakcji robiłem chyba wszystko – byłem sprzętowcem, prowadziłem działy info i zapowiedzi, szefowałem newsroomowi, jak i całej stronie. Następnie bezpieczną przystań znalazłem w social mediach, którymi zajmowałem się do końca 2022 roku, gdy odszedłem z CDA. Nie przestałem jednak pisać – wciąż możecie mnie więc czytać: zarówno na stronie www, jak i w piśmie.

Profil
Wpisów731

Obserwujących7

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze