Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Amazon ma pomysł na zautomatyzowanie voice actingu [WIDEO]

Papkin niedziela, 12 listopada 2017, 15:01 News

Technologia "w locie" przerabia pisany tekst na głos.

Sprawa wydaje się prosta. Udostępnione właśnie oprogramowanie umożliwia (z pomocą kilku kliknięć!) wybór akcentu (jednego z 24) oraz głosu (obecnie jest ich 50), który następnie przeczyta wklepane przez scenarzystę linijki tekstu. 

Technologia text-to-speech nie jest, rzecz jasna, pomysłem nowym, ale rozwiązanie Amazonu (mimo pewnej "robotyczności" wypowiedzi) wydaje się wynosić ideę na nowy poziom. Narzędzie radzi sobie z dostosowywaniem wypowiadanych kwestii do ruchu warg oraz umożliwia gmeranie przy tonie wypowiedzi.

Dla developerów gier wysokobudżetowych ma to być niezły sposób na stworzenie sensowniejszych nagrań tymczasowych. Dla twórców niezależnych, którym można wybaczyć pewną techniczną nieporadność może to być szansa na oszczędności.

Rzecz jest częścią Lumberyarda, silnika stworzonego przez Amazon, na którym będą bazować nadchodzący Star Citizen, Everywhere (nowa gra Lesliego Benziesa, architekta wielu odsłon GTA) oraz Breakaway (MOBA, nad którą pracuje growa dywizja Amazonu).

Więcej na temat: Amazon,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 13 listopada 2017, 9:35   robin81
Ja jestem za, poboczne postaci mogą być automatycznie dubbingowane, dziękuje IVONO
poniedziałek, 13 listopada 2017, 9:29   Piewca
Już wkrótce w minusach gier: bezbarwny voice acting. Nie dajcie się nabrać że kasa zaoszczędzona pójdzie gdzieś indziej niż kieszenie producentów i wydawców
poniedziałek, 13 listopada 2017, 9:06   McGrave
Akurat jestem w temacie.
Obecnie jesteśmy w stanie naprawdę sporo wyciągnąć. https:deepmind.com/blog/wavenet-launches-google-assistant/
Będą potrzebni tylko ludzie z fajnym głosem których raz się nagra żeby zrobić bazę. Emocje da się programować, ale łatwiej je po prostu przenieść z innego głosu - wtedy wystarczy jedna osoba (najpewniej sam developer) która nie mówi totalnie beznamiętnie żeby zrobić wszystkie głosy na zadowalającym poziomie
niedziela, 12 listopada 2017, 23:28   Rickerto
Voice Acting i udźwiękowienie gry jest niesamowicie ważne, bo to filar, na którym opiera się cała iluzja świata. Na razie ten program brzmi mechanicznie, a mała baza głosów zwiastuje powtórki w grach.
niedziela, 12 listopada 2017, 19:54   _SetH_
@Kolo5141 A ja wolę ciekawą, rozbudowaną historię i dopracowaną rozgrywkę niż dubbing.
niedziela, 12 listopada 2017, 19:21   ja0lek
Aktorzy głosowi trzęsą portkami? :P
niedziela, 12 listopada 2017, 18:28   notoco42
Automatyzacja i mechanizacja. Przecież ten proces już trwa od dawna. Widzisz go np. w supermarketach, które powprowadzały kasy samoobsługowe.
niedziela, 12 listopada 2017, 18:25   notoco42
To aktorzy dubbingowi mają jakiś związek zawodowy czy są na tyle zjednoczeni, że potrafią walczyć o swoje?
niedziela, 12 listopada 2017, 17:52   Jesus Freak
Jak rozwiną tą techologię jeszcze bardziej, to będą DOPIERO strajki aktorów głosowych!
niedziela, 12 listopada 2017, 17:16   Poganin
W Japonii już to jest praktykowane. Istnieją bazy nagrań poszczególnych sylab, z których potem formowane są wypowiedzi postaci w grach. O ile pamiętam, w japońskiej wersji Freedom Wars wypowiedzi androida towarzyszącego graczowi były właśnie generowane w ten sposób. Głos Hatsune Miku w piosenkach jest robiony w identyczny sposób.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
stały współpracownik
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

"Będziesz się mnie słuchał, albo s********j stąd" – miał usłyszeć jeden z developerów.

[AKTUALIZACJA] Przedstawiciel CD Projektu Red odmówił komentarza.

Komentarzy:
235

Arctic jest przepiękny (podświetlenie RGB jest opcjonalne), a w dodatku waży niewiele więcej od mojego gamingowego laptopa, choć to pełnoprawny desktop.

Komentarzy:
5

Gry, filmy i inne dzieła (pop)kultury przyzwyczaiły nas do tego, że kontynuacje bywają gorsze od pierwowzorów. The Fractured but Whole robi niektóre rzeczy lepiej od Kijka Prawdy, ale w ogólnym rozrachunku wypada gorzej od niego.

Komentarzy:
9

Historia Bayeka rozgrywa się w trakcie konfliktu pomiędzy Ptolemeuszem XIII a jego siostrą (i żoną) Kleopatrą VII wspieraną przez Juliusza Cezara. Przyjrzeliśmy się bliżej historycznemu tłu najnowszej odsłony serii Assassin's Creed.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z