18.10.2017, 11:23Lektura na 3 minuty

Śródziemie: Cień wojny – Porównanie wyglądu na PC, PS4, PS4 Pro i XBO [WIDEO]

Na konsolach teoretycznie powinno być stałe 30 fps-ów, ale czy tak faktycznie jest? I czy na PS4 Pro można grać w 4K?

Porównania przygotował zarówno Candyland, jak i DigitalFoundry, od którego zaczniemy (uwaga: warto oglądać w 4K, nawet jeśli nie masz takiego monitora, bo skutkuje to znacznie lepszą jakością wideo także na Full HD).

Wnioski? Po pierwsze, wszystkie trzy konsole (PlayStation 4, PlayStation 4 Pro oraz Xbox One) korzystają z tych samych modeli 3D oraz tych samych tekstur. Posiadacze PS4 Pro mogą sobie jednak ściągnąć paczkę przerywników filmowych przygotowanych w rozdzielczości 4K (jest ona dostępna także dla wersji pecetowej). Na konsolach, z PS4 Pro na czele, widać niestety, że brakuje pamięci na tekstury, bo często zdarzają się (i zostały pokazane na wideo) miejsca i obiekty, które wyglądają jak żywcem wzięte z PS2 (na pececie da się ściągnąć również zestaw tekstur w wysokiej rozdzielczości, co jest niemożliwe w przypadku wersji konsolowych – w każdym razie do momentu, gdy do sprzedaży trafi wyposażony w więcej RAM-u Xbox One X). Co ciekawe, problemy ze słabej jakości teksturami są obecne nawet w przerywnikach wideo – a to już trudno zrzucić na brak pamięci w konsolach.

Po drugie, posiadacze PS4 Pro mają do wyboru dwa tryby: wyższą rozdzielczość lub wyższą jakość obrazu. Z testów DigitalFoundry wynika, że wyższa rozdzielczość jest zbliżona do oryginalnej (ta na wszystkich konsolach zmienia się dynamicznie, by zapewnić stałe 30 fps-ów), za to wybranie wyższej jakości faktycznie poprawia wygląd gry.

Po trzecie, wersje PS4 i XBO wyglądają bardzo podobnie, jedyna różnica to częstsze i większe spadki rozdzielczości w przypadku konsoli Microsoftu, oferującej średnio 972p (na PS4 – 1080p). Dla porównania na PS4 Pro podłączonym do wyświetlacza 4K średnia rozdzielczość obrazu to 1620p. Edycja na XBO ma dodatkowo cienie niższwej jakości, co bez problemu można zauważyć, o ile postawi się obok siebie telewizory podpięte do PS4 i XBO. 

Po czwarte, na PS4 Pro mamy stałe 30 fps-ów niezależnie od tego, co dzieje się na ekranie (bo w razie czego silnik automatycznie obniża rozdzielczość). Na XBO zdarzają się delikatne problemy, ale wychodzi to dopiero przy dokładnych pomiarach, bo mowa o 29 fps-ach.

Drugie wideo, przygotowane przez Candyland, koncentruje się przede wszystkim na różnicach w wyglądzie pomiędzy wersjami na PC, PS4 i XBO:

Wersja na PC jest tradycyjnie najładniejsze i pozwala grać przy liczbie klatek wyższej od konsolowych 30 fps-ów (na wideo jest maksymalnie 60, ale to ograniczenie sprzętu do przechwytywania wykorzystywanego przez Candyland, a nie samej gry). Potem jest PS4, a na końcu XBO – powyższy filmik dobrze pokazuje, jak niższa rozdzielczość wpływa na ostrość obrazu. 


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksander „Allor” Olszewski
Wpisów723

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze