3
28.09.2017, 08:01Lektura na 4 minuty

Divinity: Original Sin II – Wyniki testów wydajności

Gra przez wielu recenzentów uważana jest za świetną, ale czy optymalizacja jest w niej równie dobra, co fabuła i questy?


Aleksander „Allor” Olszewski

Dokładne testy wydajności przeprowadził serwis GameGPU, a wnioski są mocno optymistyczne: nawet na detalach ultra da się w ten tytuł grać w 4K, i to przy płynności kojarzonej raczej z FPS-ami niż erpegami. A przecież nie jest to gra pokroju Wiedźmina 3, żeby fps-y decydowały o życiu lub śmierci. W niższych rozdzielczościach problemów nie powinny mieć żadne w miarę nowe komputery/laptopy, choć zanim przejdziemy do wykresów, jeszcze słówko o konfiguracji. Otóż GameGPU testuje gry, korzystając z wielu procesorów i kart graficznych, niezmienne jest tylko wykorzystanie SSD oraz 32 GB pamięci RAM, dzięki czemu ma się pewność, że na płynność wpływają jedynie CPU i GPU. I sprawa druga: z masy konfiguracji wybraliśmy procesor Core i7-6700, najmocniejszy czterordzeniowiec Intela uwzględniany przez GameGPU – jeśli wolałbyś zobaczyć, jak to wygląda w przypadku innego modelu, musisz sięgnąć do źródła (lub przejść na drugą stronę, gdzie znajdziesz wykresy pokazujące, jak procesory wpływają na liczbę klatek w przypadku trzech przykładowych kart graficznych).

Dość tych wstępów, pora na mięsko. Na początek liczba fps-ów osiągana w rozdzielczości Full HD:

Jak widać, nawet najsłabsza z kart wystarcza, by na poziomie detali ultra mieć w Full HD prawie 30 klatek, a dwukrotnie wyższą średnią zapewniają Radeony R9 280/RX 470 oraz GeForce'y GTX 780/970/1060. To już wprawdzie dość drogie i mocne karty, ale przecież mówimy o detalach ultra i 60 fps-ach, a to w przypadku gry RPG wcale niezbędne nie jest.

W dodatku w rozdzielczości 1440p sytuacja za wiele się nie zmienia:

Do grania przy 30 klatkach wystarczają GeForce GTX 960/1050 Ti lub Radeon R7 370/RX 470. Niewiele gorzej jest w przypadku 60 fps-ów, bo po pierwsze wiele kart pozwala uzyskać ok. 50 klatek (co w przypadku erpega w zupełności wystarcza), a po drugie – nawet jeśli 60 fps-ów mieć musisz, to wystarcza do tego GeForce GTX 980/1060 6 GB (no dobra, ten drugi daje średnio 59 klatek, ale to już wystarczająco blisko). Gorzej z Radeonami, bo potrzebny będzie RX Vega, a jego kupno graniczy z cudem – ale 54 fps-y Radeona RX 480 to też sporo, zwłaszcza że RX 580 jest nieco szybszy.

Ostatnia rozdzielczość to 4K:

Jak widać, 30 fps-ów nadal jest jak najbardziej osiągalne, ale by uzyskać 60, niezbędny jest GeForce GTX 1080 lub 1080 Ti, bo nawet najmocniejsza Vega okazuje się za słaba. 

No dobrze, a jak na liczbę klatek wpływa procesor? Po przerwie na kliknięcie pokażemy trzy kolejne wykresy, a do tego także podamy wyniki testów zapotrzebowania na pamięć RAM oraz graficzną.


Czytaj dalej

Redaktor
Aleksander „Allor” Olszewski
Wpisów723

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze