25
19.08.2017, 12:30Lektura na 1 minutę

Atari pozywa Nestlé

Czy KitKat znajdzie się na cenzurowanym?


Mateusz Witczak

Poszło o skierowaną na rynek angielski reklamę popularnych batoników. Według prawników Atari w kampanii reklamowej Nestlé wykorzystano koncept z legendarnego Breakouta (następca Ponga, nad którym pracowali Nolan Bushnell, Steve Bristow i Steve Wozniak).

W spocie grupa ludzi gra na kanapie w tytuł faktycznie przypominającą klasyka. Wydawca podnosi, iż producent słodyczy zastąpił jedynie oryginalne "cegiełki" własnymi batonikami.  

kitkat-breakout_178yj.jpg

Według Atari podobieństwa są na tyle duże, że nie można tutaj mówić o "niewinnym uchybieniu", a spot nawiązuje do "specjalnej pozycji, jaką Breakout ma wśród nostalgicznego pokolenia baby boomu, Generacji X, Millenialsów i post-Millenialsów". Nestlé zapowiedziało, że zamierza stanowczo bronić się przed oskarżeniami. Równocześnie przedstawiciele firmy podkreślają, że emisja reklamy zakończyła się w 2016 i spot nie będzie wznawiany.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze