10
19.07.2017, 10:44Lektura na 2 minuty

Red Dead Redemption 2: Ubisoft cieszy się z przesunięcia premiery

Bo "oczywiście" jest to dobra wiadomość. Poza tym Ubiki podsumowują pierwszą ćwiartkę roku podatkowego i chwalą się sukcesem Ghost Recon Wildlands.

Pod koniec maja Rockstar oficjalnie poinformował nas o opóźnieniu debiutu Red Dead Redemption 2. Pierwotnie gra (w wersjach na PS4 i XBO) miała ukazać się jeszcze w tym roku, ostatecznie na Dziki Zachód wyprawimy się dopiero wiosną 2018. Jak argumentowali przedstawiciele studia:


Osadzona w ogromnym, bezlitosnym sercu Ameryki opowieść o wyjętych spod prawa będzie pierwszą grą Rockstara stworzoną od podstaw z myślą o najnowszej generacji konsol, dlatego potrzebujemy odrobinę więcej czasu, by upewnić się, że dostarczymy naszym fanom jak najlepszy produkt.    


Na pocieszenie dostaliśmy wówczas pachnące świeżością screeny

Nie wszyscy są tą obsuwą zasmuceni. Jak stwierdził Alain Martinez, dyrektor ds. finansowych Ubisoftu, zwłoka stanowi dla jego firmy pozytywną wiadomość.


Oczywiście fakt opóźnienia Red Dead Redemption [2 – dop. red.] pozytywnie wpłynie na nasze wyniki w roku podatkowym 2018. To coś, z czym należy się liczyć przy [finansowych – dop. red.] szacunkach. Nieobecność gry oczywiście daje nam szanse na lepsze premiery niektórych z naszych gier.


Ponadto na spotkaniu z inwestorami Martinez przewidywał, że w drugim kwartale roku fiskalnego sprzedaż powinna wzrosnąć o 34% (za co mają odpowiadać Mario + Rabbids: Kingdom Battle i Assassin's Creed: Origins oraz nowe DLC do Rainbow Six Siege i For Honor). 

Z pozostałych wieści: kwartał, który zakończył się 30 czerwca, był dla Ubi wyjątkowo zyskowny, bo firma zanotowała wpływy na poziomie 202,1 mln euro (wzrost o ponad 45% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym). Większość tej kwoty przyniosła sprzedaż cyfrowa (80,4%). Najwięcej gier rozeszło się na PS4 (44%), resztę tortu podzieliły między siebie XBO (22%) i komputery osobiste (21%). Największym sprzedażowym hitem okazał się zaś Ghost Recon Wildlands (choć konkretnych liczb, niestety, nie podano).


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze