Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBeamdog nie może odnaleźć kodu źródłowego Icewind Dale II

Cursian wtorek, 11 lipca 2017, 19:15 News

Bez niego remaster gry jest w zasadzie niemożliwy.

Beamdog od lat zajmuje się restaurowaniem klasycznych erpegów, mając na swym koncie między innymi Planescape: Torment oraz obie części Baldur's Gate. Wiele osób zastanawiało się, dlaczego firma nie zabrała się jeszcze za odnowienie drugiej części Doliny Lodowego Wichru, skoro w przeszłości zajęła się "jedynką". Okazuje się, że na przeszkodzie stanął im pewien poważny problem. Jak donosi portal Kotaku, firma nie może odszukać kodu źródłowego, a ten jest niezbędny, by zająć się liftingiem gry. Trent Oster, dyrektor generalny Beamdog, oświadczył:

Przeszukaliśmy wszystkie archiwa, do jakich mamy dostęp, włączając w to dane przekazane Wizards of the Coast przez Atari, i nie ma w nich kodu źródłowego Icewind Dale II. Skontaktowaliśmy się z naszymi przyjaciółmi w Obsidianie, ponieważ wielu z nich było członkami ekipy pracującej przy Icewind Dale II i oni również go nie mają. Bez kodu źródłowego utknęliśmy z projektem i nie posuniemy się dalej, póki go nie znajdziemy. Rzecz jasna zajęliśmy się innymi rzeczami, póki sytuacja nie ulegnie zmianie.

Pracując nad poprzednimi projektami, Beamdog otrzymał kody źródłowe bezpośrednio od BioWare'u, ale tym razem było inaczej:

Pojechałem do siedziby BioWare'u i grzebałem w ich dyskach oraz kopiach zapasowych przez półtora dnia, zbierając ogromną stertę wszystkiego, co tylko mogłem odszukać. Wyciągnęliśmy fragmenty kodu Planescape’a z archiwów BioWare'u oraz Wizards of the Coast, które trafiły tam od Interplay i Atari. Kod Icewind Dale również pochodzi z obu tych źródeł. Kiedy zaczęliśmy szukać Icewind Dale II, nie było tam zupełnie nic, nawet wersji przedpremierowej. Policzyliśmy co trzeba i bez kodu źródłowego inżynieria wsteczna jest zwyczajnie za droga.   

Choć dostanie zwyczajnej kopii gry nie jest żadnym problemem, Olster argumentuje, że nie ma wydobycia z niej kodu źródłowego.

Nie ma możliwości odtworzenia kodu źródłowego ze skompilowanej gry. Można ją co prawda zdekompilować, ale trudności wynikające z przekopywania się przez zdekompilowaną masę i odzyskiwanie z niej czegokolwiek użytecznego są zwyczajnie zbyt wielkie.

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 13 lipca 2017, 16:40   rajker
no i dobrze, pierwotny iwd2 wystarczy, zachciało im się zbijać kokosy na czyjejś nostalgii. Gdyby tak nie chowali dla siebie kodu źródłowego to teraz by im ktoś go przyniósł :P
środa, 12 lipca 2017, 18:23   Maciejka01
I dobrze. Wystarczy że zrujnowali BG. Tormenta nie zrujnowali gdyż ludzie mieli dosyć ich idiotyzmów i dlatego że Chris nad tym czuwał.
środa, 12 lipca 2017, 14:04   Aargh
@Hejnewar : problem w tym, że tutaj musieliby przenieść to na 64 bity, nowe API (zwłaszcza graficzne, oryginał chodzi na starym DDRaw bodajże i od dźwięku). Życzę powodzenia mając dostęp tylko do mocno nieczytelnego kodu w assemblerze (bo raz, że assembler, dwa przepuszczony przez optymalizacje kompilatora). Nie wiadomo jakie modyfikacje miał silnik przy okazji IWII a których nie mają starsze gry.
środa, 12 lipca 2017, 13:56   Hejnewar
@Aargh Podstawowa wersja jest najważniejsza. Skoro dali radę zaimplementować praktycznie wszystko z innych dodatków to przeniesienie kampanii nie jest już największym wyzwaniem. (Mam wrażenie że tylko ich tam brakuje.)
środa, 12 lipca 2017, 13:35   Aargh
@Robertsup : czym innym są skrypty czym innym jest właściwy kod silnika (a czym innym jeszcze shadery, ale te stosunkowo łatwo zdekompilować). Skryptowanie gier IE jest proste, bo język jest znany a gry wspierały ich modyfikację/dodawanie nowych.
środa, 12 lipca 2017, 13:29   Paladyn_Rage
Próbowali na bazarze?
środa, 12 lipca 2017, 11:49   Robertsup
@Michalius
zapominasz o 1 jak bwp mial jakies problemy z modami to ich autorzy zmieniali dana czesc skryptu tak zeby sie nie gryzly tak wiec ja widze bwp jako jeden wielki mod ktorego czesci byly pisane przez wielu programistow
środa, 12 lipca 2017, 11:12   mbwrobel
Dekompilacja gry przypomina próbę odtworzenia skomplikowanego równania, gdy znamy jego wynik i składnię. Powodzenia.
środa, 12 lipca 2017, 10:51   Michalius
@Robertsup ... nie. Porównanie pierwszej wersji od BeamDog z poprawioną paroma modami wersją oryginału mogło nie wypaść na korzyść BD (bo istotnie parę własnych bugów mieli). Po patchach pod kątem tehnicznym stara wrsja z modami nie ma szans, ale mogę zrozumieć dlaczego ktoś mógłby tak myśleć - nostalgia. Natomiast porównywanie z BWP którego celem było minimalizowanie problemów wynikających z łączenia ze sobą tylu megamodów ile tylko możliwe... Plz.
środa, 12 lipca 2017, 8:33   Aargh
@Hejnewar : kod źródłowy do Heroes 3 jest. Do dodatków nie ma.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

To monitor dla graczy – podkreślam to, by potem nie było problemów z oceną wad i zalet.

Komentarzy:
0

Zaczęło się w Rosji, w 2005 roku. Wtedy to miała miejsce premiera książki „Metro 2033”. Zdmuchnięty atomowymi uderzeniami świat skurczył się tam do tuneli moskiewskiego metra, a ludzkość niczym szczury zaadaptowała się do życia pod ziemią.

Komentarzy:
5

Jeszcze dziś trwa w Nadarzynie święto e-sportu, gier planszowych, seriali, cosplayu, pieczonego ziemniaka i, na upartego, komiksów. My spędziliśmy tam parę godzin wczoraj, dlatego pozwólcie, że podzielimy się z wami zestawem migawek prosto z Ptak Warsaw Expo.

Komentarzy:
8

Zagraliśmy już w Tekkena 7 – i opisaliśmy dokładnie całą zawartość gry, byście mogli podjąć decyzję, czy warto w nią zainwestować. [Spoiler: Jak najbardziej!]

Komentarzy:
4

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z