5
1.07.2017, 11:42Lektura na 2 minuty

Halo: Microsoft zgadza się na fanowski projekt

W efekcie w multiplayerowe Halo pograją także pecetowcy. Take-Two, Nintendo, Electronic Arts – proszę patrzeć i się uczyć.

Co mają wspólnego Red Dead Redemption V, Battlefront 3, Project AM2R i Pokémon Prism? Wszystkie zostały skasowane przez wzgląd na roszczenia wydawców (choć Battlefront 3, zarzuciwszy związki z marką Star Wars i zmieniwszy tytuł na Galaxy in Turmoil, rozwija się nadal). Zarówno Take-Two, Electronic Arts, jak i Nintendo, nie chciały, by fani dopisywali kolejne linijki do ich popularnych serii.

Wygląda jednak na to, że Microsoft ma zgoła inne nastawienie. Poznajcie Installation 101, fanowski projekt, którego celem jest umożliwienie pecetowcom multiplayerowych rozgrywek w uniwersum Halo.

Postulat jest zasadny, bo reprezentanci Microsoftu wprost oświadczyli, że Halo 5: Guardians nie pojawi się na komputerach osobistych, a pecetowcy dotychczas musieli się zadowolić okrojonym multi w ramach Halo 5: Forge oraz edytorem (które w dodatku mogą uruchomić jedynie właściciele Windowsów 10).

Installation 01 chce odtworzyć (na Unity 5) klimat rozgrywek z drugiej i trzeciej części serii. Developerzy tworzą cały projekt od podstaw, nie korzystając z użytych w oryginalnej serii assetów. Mimo to istniało realne zagrożenie, że prawnicy Microsoftu na jakimś etapie zażądają skasowania tytułu.

Nic takiego się jednak nie stało. Przeciwnie, przedstawiciele 343 Industries odezwali się do młodych twórców za pośrednictwem Skype'a i udzielili projektowi błogosławieństwa. Jak czytamy na oficjalnej stronie Installation 01:


W rozmowie zostaliśmy zapewnieni, że nad Installation 01 nie wisi groźba procesu tak długo, jak pozostanie projektem niekomercyjnym i będziemy stosować się do Wytycznych Wykorzystywania Zawartości z Gier Microsoftu.


Przedstawiciele zespołu zapewnili, że nie zamierzają przyjmować dotacji ani w żaden sposób komercjalizować przedsięwzięcia (np. sprzedając dodatkową zawartość albo gadżety związane z powstającą produkcją). Przyznali również, że w 343 Industries ich prace spotkały się z uznaniem. 


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze