14
12.06.2017, 23:13Lektura na 6 minut

E3 2017: Ubisoft – relacja na żywo (zakończona)

Asasyn pomyka po nowym gzymsie, Far Cry 5 potyka się z problemem religijnego ekstremizmu, South Park tłumaczy poślizg, Mario i Szalone Kórliki przyznają się do mezaliansu. Co jeszcze zaprezentuje Ubisoft? Na pewno nie Aishę Tyler.


Mateusz Witczak

Mario + Rabbids: Kingdom Battle
Laura Kate Dale jak zwykle miała rację! Po symbolicznym "let the games begin" z ust Yvesa Guillemota (ubisoftowego capo di tutti capi) zobaczyliśmy teaser najgorzej strzeżonego crossovera ostatniej dziesięciolatki(*), tj. Mario + Rabbids: Kingdom Battle! Guillemot zapowiedział nową markę wespół z prezesem Nintendo, Shigeru Miyamoto, wraz z którym pobawił się na scenie spluwami "nieco odmiennymi od tych prezentowanych w Ghost Recon". Obaj panowie zapewnili też o wieczystym wzajemnym uczuciu obu firm.

Producent z paryskiego oddziału Ubi doprecyzował, że projekt powstaje od przeszło 3 lat. Gra ma stawiać na taktyczną walkę bazującą na systemie osłon, korzystaniu z elementów otoczenia oraz rozwijalnym ekwipunku, kombosach i specyficznych zdolnościach bohaterów. Odnośnie do fabularnej podbudowy: Kórliki teleportowały się do Mushroom Kingdom, gdzie zaczęły uskuteczniać tańce, hulanki i swawole. Mario i spółka starają się przywrócić światu równowagę przy wsparciu grupki kórliczych zaprzańców. 

Rzeczjasnościowo otrzymaliśmy długi gameplay, który wszystkie z ww. "ficzerów" obrazuje.

Aha, rzecz zadebiutuje wyłącznie na Switchu. Kiedy? Już 29 sierpnia!

(*) A mimo to ze sceny padło hasło "niespodziewany".  

 

Assassin's Creed: Origins

Obchodząca dziesięciolecie seria chce poczynić krok do tyłu. Przynajmniej w wymiarze chronologii, bo też (o czym doskonale wiecie z rozlicznych przecieków i poprzednich konferencji) Origins cofnie się do czasów starożytnego Egiptu.

Powiem eufemistycznie: zwiastun (w 4K) zrobił przehiperkapitalnieogromne wrażenie! Na wielu polach: przez wzgląd na systemem oświetlenia, faunę, która (niczym w Far Cry'u) nieustannie się podgryzała, wiedźmińskie pływanie łódką, jazdę na koniu/wielbłądzie, możliwość skorzystania z pomocy orła (który spełnia rolę sowy z Primala czy innego drona ze Sniper: Ghost Warrior 3), kompletną przebudowę systemu eksploracji. To ma szansę się udać!

Aha, uczestnicy targów mogą ogrywać 30-minutowe demo.

Gra zadebiutuje 17 października na PC, XBO i PS4.

 

The Crew 2...

...dostało zwiastun. Energetyczny aż do przesady, z motorami, które niemal zderzają się z samolotami oraz z samolotami, przez które zderzają się samochody wyścigowe. (Trailer solidnie zresztą kontrastował z prezentacją poprowadzoną z energią cierpiącego na narkolepsję, opitego valium żółwia błotnego). 

Gra przedstawi nam otwarty świat z czterech perspektyw: kierowcy samochodu, pilota samolotu, właściciela motoru oraz posiadacza motorówki.  

Rzecz powinna zjawić się na naszych dyskach na początku 2018. Pod tym adresem możecie zarejestrować się do bety.

 

South Park: The Fractured But Whole

Fragmenty, które w pewnej części już pokazano (zresztą m.in. na poprzednim E3), przemieszano z nowymi. 

Posiadacze wiodących platform (PS4, PC, XBO) nawąchają się gazów już 17 października.


Transference

Elijah Wood promuje swym liczkiem kolejną ubisoftową próbę pozamiatania na VR-owym poletku. 

... i nie mam pojęcia, co właśnie zobaczyłem, szczerze polecam Wam czym prędzej kliknąć w newsa z trailerem, którego właśnie przygotował Cross.

Premiera? Wiosna 2018.

 

Skull & Bones

O proszę! Wygląda na to, że stary lis ma jeszcze w zanadrzu przynajmniej jednego asa. Ubisoft Singapore przygotowuje kolejną próbę wpisania się w modę na XVII-wieczne piractwo. Na pierwszym zwiastunie jest zdecydowanie mniej cukierkowo niż w Piratach Sida Meiera czy w Black Flagu, ale po zwiastunie CGI trudno zwiastować cokolwiek na temat rozgrywki...

...ale można to uczynić na podstawie obszernego gameplayu z komentarzem, który pokazano chwilę później. Wygląda na to, że nauczeni doświadczeniem z projektowania walk morskich (na okoliczność czwartego Asasyna) developerzy tworzą skupiony właśnie na nich tytuł. Ten (choć będzie dało się grać w niego solo) wyraźnie postawi na multiplayer (PvP, 5v5). W programie: kilka typów okrętów, możliwość wykorzystania "zwykłych" dział, jak i moździerzy, krwawe abordaże, konieczność koordynowania poczynań wszystkich obecnych na statku, starcia nie tylko z innymi psubratami, ale i z czyhającymi na piratów łowcami (alternatywnie: ucieczki przed czyhającymi na piratów łowcami).

Tutaj możecie się zarejestrować do bety. Pełną wersję zwodujemy jesienią 2018 (na XBO, PS4 i PC).

 

Just Dance 2018

Tradycyjny pokaz taneczny. Trochę elektroniki, trochę kręcenia tym i owym przez zróżnicowaną płciowo/etnicznie/gatunkowo(*) obsadę. Pojawiła się też gwiazda, tj. Bebe Rexha, czyli (jak podpowiada Wikipedia):


Amerykańska piosenkarka i autorka tekstów pochodzenia albańskiego. Znana z utworu "Me, Myself & I" z G-Eazym oraz "Hey Mama" Davida Guetty. Była wokalistka zespołu Black Cards.


Premiera nastąpi w październiku 2017.

(*) Bo też na scenie pojawiła się panda. 


South Park: Phone Destroyer
Na platformach mobilnych ukaże się southparkowa mobilka z Indianami i kowbojami. Yhm. Zwiastun był krótkawy, ale wygląda na to, że dostaniemy to samo, co w Kijku... i The Fractured But Whole. Tylko w mniejszej skali.


Starlink: Battle for Atlas
#NoweIP, #ScienceFiction, #SnowDropEngine (silnik, którego użyto przy The Division), #Eksploracja.

Gra pozwoli nam przejąć kontrolę nad grupą pilotów potykających się w otwartej galaktyce z moralnie wątpliwym Legionem. 

Wyżej niż ktokolwiek inny wzlecimy na jesieni 2018. Pisząc "my", miałem na myśli właścicieli XBO, PS4 i Nintendo Switcha.

 

Steep: Road to the Olympics
Ogłoszony podczas ubiegłorocznych targów Steep doczeka się rozszerzenia wprowadzającego downhill, skicross, slalom i inne zimowe dyscypliny olimpijskie (Ubi zostało tym samym oficjalnym partnerem Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongjangu). Premiera DLC już w grudniu 2017.

 

Far Cry 5

Zaczęło się od sekwencji z płomiennie odśpiewanym "Gwieździstym sztandarem". Cała reszta wyglądała bardzo... farkrajowo. Ot, oznaczamy obiekty i przeciwników, skradamy się, siadamy za kierownicami i sterami kolekcji maszyn. Możemy też korzystać z pomocy najemnika, któremu (jak w Wildlansach) wpierw wskazujemy, gdzie powinien się ustawić. Poza tym w walce mogą nas wesprzeć kierowca, pilot samolotu oraz... pies.  

Gra pozwoli nam zawalczyć z amerykańskim ekstremizmem jeszcze w tym roku.

 

Beyond Good & Evil 2

Nie! No! Nein! όχι! Nej! Non! ניין! Nem! Déedéet!

JAK?!

Przecież Ancel dementował to przed samym E3, przecież ta gra powstaje od... zawsze, jeśli dobrze liczę – od prawie piętnastu lat!

Zaczęło się niepozornie. Małpa sprzedaje świni o wyglądzie bossa Yakuzy rzekomo bezcenny (a w praktyce: czekoladowy) posążek, po czym umyka, co niekoniecznie jest dobrym pomysłem, bo też knur zachowuje się jak knur i posyła za naczelnym pościg. Ten toczy się przez futurystyczne, bardzo wertykalne miasto, towarzyszą mu niezgorszy soundtrack, stonowana kolorystyka, nienachalny dowcip... Zresztą co ja będę rzucał epitetami... Cokolwiek teraz robicie: poświęćcie chwilę na obejrzenie tego zwiastuna, mnie aż plączą się teraz palce. Wierzcie mi: jest wspaniały!

Michel Ancel dziękuje ze sceny za cierpliwość.

Koniec konferencji. Przepraszam, muszę w tej chwili iść na papierosa.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze