Ubisoft zmienił właśnie swoje słynne logo
Na bardziej minimalistyczne, rzecz jasna.
Żegnaj, charakterystyczny niebieski ślimaku. Kojarzony chyba przez wszystkich graczy symbol Ubisoftu towarzyszył każdej grze francuskiej firmy od 2003 roku – nadszedł jednak czas na zmianę. Uzasadnienie tej decyzji Ubi przedstawiło na swoim oficjalnym blogu, ilustrując ewolucję logo na przestrzeni lat poniższą grafiką:
Wszystko zaczęło się w 1986 roku, kiedy Ubisoft dystrybuował gry na terenie Francji (i ze względu na ducha epoki lubował się w stylizacjach kojarzących się z Blood Dragonem). Pierwsza zmiana loga nastąpiła w 1995 roku, wraz z narodzinami Raymana – tęcza miała sygnalizować, że Ubi oprócz działalności wydawniczej zajmie się też tworzeniem własnych dzieł, a jednocześnie wpasowywać się w image firmy przyjaznej całej rodzinie. W 2003 roku Francuzi zakupili studio Red Storm i rozpoczęli prace nad tytułami sygnowanymi nazwiskiem Toma Clancy'ego, więc postanowili uderzyć w dojrzalsze tony. Najnowsze logo jest minimalistyczne i jednobarwne, co ma podkreślać "artyzm" światów Ubi. Charakterystyczny zawijas i literka "O" celowo mają zaś przypominać kształt narysowany ludzką ręką, by podkreślić "entuzjazm, ciekawość i grain de folie, czyli ludzkie cechy, z których znany jest Ubisoft".
Nowe logo ma już podczas tegorocznych targów E3 ozdabiać każdą grę Ubisoftu.