Prey: Wyniki testów wydajności wersji PC
Wygląda na to, że nawet GeForce GTX 1050 Ti i Radeon RX 460 wystarczą, by grało się lepiej niż na PlayStation 4!
Testy wydajności wersji pecetowej przeprowadził serwis GameGPU, a wnioski są bardzo pozytywne. Zanim jednak przejdziemy do omówienia wyników, parę słów o wykorzystanej platformie. Otóż testy kart graficznych przeprowadzane są teraz przez GameGPU na bardzo wielu procesorach: od dwurdzeniowego Core i3 po ośmiordzeniowego Ryzena 7. Tutaj zamieścimy jednak tylko dwa z nich: uzyskane na Core i7-6700 oraz Ryzenie 7 1800X (oba na standardowym taktowaniu). Domyślnie wykresy pokazują wyniki Intela, ale kliknięcie na nich pozwoli zobaczyć osiągi Ryzena.
Na początek Full HD:
Jak widać, konsolowe 30 fps-ów zapewni w Full HD (i to przy bardzo wysokim poziomie detali) dowolna w miarę nowa karta graficzna. Ba, GeForce GTX 960 wystarcza, by cieszyć się Preyem w 60 klatkach (nowszy GTX 1050 Ti zalicza od czasu do czasu spadki do 54 fps-ów, choć średnią ma powyżej 60). W przypadku Radeonów rozsądnym minimum jest Radeon R7 370, choć lepszy będzie nieco szybszy R7 570, bo 470 – mimo iż średnio przekracza 60 klatek – zalicza spadki do 47 fps-ów.
W QHD sytuacja nadal nie wygląda źle, a nawet przeciwnie:
Granie przy 30 fps-ach nadal nie sprawia problemów, bo radzą sobie z tym nawet Radeon R7 370 i GeForce GTX 1050 Ti (oraz wcześniejszy GTX 960 w wersji 4 GB). Ba, GeForce GTX 1060 (a w zasadzie nawet GTX 970) wystarczy, by w rozdzielczości 2560 x 1440 (czyli 4K w wersji znanej z PlayStation 4 Pro) osiągnąć 60 fps-ów! Podobnie jak Radeon RX 480!
To zaś oznacza, że warto się przyjrzeć także wydajności Preya w prawdziwym 4K:
Dopiero 4K sprawia, że Prey zaczyna łapac zadyszkę. Nadal jednak GTX 1060 pozwala grać przy 30 fps-ach, a do 60 fps-ów wystarczy GeForce GTX 1080.
Na koniec jeszcze sprawa procesorów. Z powyższych wykresów wynika, że Ryzen w połączeniu z GTX-em 1080 zapewnia równie wysoką wydajność co Core i7-6700 (ze słabszymi kartami jest podobnie). Ale jak wygląda to na Core i5 lub i3? Odpowiedzi przynosi poniższy wykres:
Do 60 fps-ów wystarczy w zasadzie dowolny procesor, co – biorąc po uwagę fakt, że gra musi pójść na konsolach – nie powinno dziwić. Oczywiście przy założeniu, że dany tytuł został w miarę dobrze zoptymalizowany, co w przypadku Preya faktycznie ma miejsce.