Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITNapisz coś do CD-Action: Polska w grze

Papkin środa, 19 kwietnia 2017, 17:40 News

Macie ochotę trafić na nasze łamy? To dobrze, bo jest ku temu okazja.

W kolejnym wydaniu CD-Action przeczytacie artykuł, który roboczo nazwaliśmy „Polska w grze”. Wspólnie z rodzimymi developerami zastanowimy się w nim, jak Polska jest przedstawiana w grach wideo, a jak przedstawiana być powinna. Przy okazji pochylimy się nad rozmaitymi państwowymi inicjatywami, które mogą pomóc rodzimym studiom w konkurowaniu z ich zagranicznymi odpowiednikami i podumamy, czy gry wideo to dobry sposób, by promować markę „Polska”.

Cchcielibyśmy poznać nie tylko zdanie twórców, ale i Was, graczy. Z tej też przyczyny prosimy Was o namysł nad dwoma zagadnieniami:

  1. Jak Polska była dotychczas prezentowana w grach?
  2. Czy my jako Polacy mamy jakieś mity kulturowe, które dałoby się zaszczepić w świadomości graczy z innych krajów (wydarzenia historyczne, legendy, książki, filmy, bohaterów, itd.)?

Swoje opinie wypisujcie w komentarzach pod tekstem. Lub też, jeśli zamierzacie rozpisać się szerzej, wklejcie tam linki do plików w formacie doc (np. za pośrednictwem WeTransfer lub Dropboksa) albo wpisów na swoich blogach. Najciekawsze z Waszych przemyśleń mają szanse na publikację w piśmie.

Ograniczeń czasowych brak, ale chyba nikogo nie zaskoczę pisząc, że deadline jest bliżej niż dalej. :)

Więcej na temat: CD-Action,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 22 kwietnia 2017, 8:04   gustigames
Polska w grach? Oprócz polskich gier występuje bardzo rzadko, tu o wszystkim decyduje to, jak gry się w danym kraju sprzedają.
Mity kulturowe? Przychodzi mi do głowy tylko to, że my zbudowaliśmy obozy koncentracyjne i zabijaliśmy tam żydów, oraz że wywołaliśmy 2WŚ. A tych mitów chyba lepiej nie zaszczepiać w grach...
piątek, 21 kwietnia 2017, 15:55   Bialy311096
Coś ode mnie :) przepraszam że w dokumencie tekstowym, brak licencji na Office'a :/
https:megawrzuta.pl/download/a5bc15173500fdcdd384bacfbc3b1815.html
piątek, 21 kwietnia 2017, 14:20   Tokagero
(5) Cokolwiek byście nie wymyślili, drodzy polscy twórcy gier komputerowych, pamiętajcie, że gra to też, między innymi, dialog twórcy z graczem. Opowiedzcie mu coś takiego o Polsce, czego nie słyszał w żadnym dowcipie. Napiszcie mu coś takiego, czego nie wyczyta na żadnej Wikipedii. Pokażcie to, czego nie zobaczy na żadnej pocztówce. Jeżeli chcecie zaprezentować Polskę jako coś więcej niż kraj, kawałek historii czy miejsce, skorzystajcie z rezultatu istnienia Polski jako Polski - Was, jako Polaka.
piątek, 21 kwietnia 2017, 14:14   Tokagero
(4) Trzeba znaleźć powód, dla którego używamy właśnie "Polski", inny niż "bo chcemy reprezentować Polskę". Może to mitologiczne związanie człowieka z naturą, obraz wierzeń słowiańskich, gdzie proste, świeckie życie miało swoje odzwierciedlenie w magii i nieznanym? Może to niezłomny duch narodu, który pomimo opresji, propagandy i biedy w czasach komunizmu, dodawał ludziom nadziei, sił do współpracy i ochoty do życia?
piątek, 21 kwietnia 2017, 13:57   Tokagero
(3) Motywów i pomysłów się znajdzie co niemiara, w głowie i sercu tego, co Polskę kocha, a jej historię szanuje. Ale ważne jest to, żeby ukazać w tym wszystkim coś osobistego, to co wiąże twórcę i kraj, który reprezentuje w danej grze. Jasne, można zrobić Assassin's Creeda w Polsce i dać masę ciekawostek historycznych, ale to będzie wycieczka do muzeum. Można zrobić grę strategiczną w realiach Wojny Polkso-Bolszewickiej, ale jak zadbać aby nie wyglądało to jak zwykła "skórka" na RTSie, łatwo podmienialna?
piątek, 21 kwietnia 2017, 13:50   Tokagero
(2) Żeby Polska nie zginęła, jako zamiennik w grach dla Rosji/innego biednego kraju powojennego/postkomunistycznego, trzeba sięgnąć tam, gdzie sięgają inne narody mało reprezentowane w grach- do tego co w sercu widzą jakie swoje, nienarzucone. Journey, ale przez pola malowane zbożem rozmaitem, wyzłacane pszenicą, posrebrzane żytem. Saboteur, ale jako codzienna walka z jarzmem PRLu. Życie polskiego wojaka, co w średniowieczu większość europy odwiedził.
piątek, 21 kwietnia 2017, 13:37   Tokagero
(1) Jeżeli wykluczymy takie ewenementy jak Franko i Wiedźmina, Polska to co do zasady albo kolejna frakcja w serii Europa Universalis czy Cywilizacji, albo poziom w grze osadzonej w II Wojnie Światowej. Społeczność globalna, w tym graczy, Polskę kojarzy raczej z trudnymi nazwiskami (sprawdźcie sobie jak wymawiają nazwę mostu Kościuszki w Nowym Jorku), "Słowianami" (co prawie zamiennie używa się z Rosjanami) i biedną/postkomunistyczną częścią Europy (tj. szare bloki, dziurawe drogi, starzy ludzie).
czwartek, 20 kwietnia 2017, 21:32   Critic4lSm4sh
https:www.dropbox.com/s/67g84fjacq81er2/Jako%20Polacy%20mamy%20niesamowit%C4%85%20histori%C4%99.doc?dl=0
czwartek, 20 kwietnia 2017, 17:34   Papkin
Już teraz dziękuję za BARDZO cenne komentarze. Szczególnie głęboko kłaniam się trzem panom, którzy podesłali linki do plików z dłuższymi wypowiedziami oraz koledze, który pokusił się o wystosowanie odezwy na Fejsbuku. Już na tym etapie mamy problemy z selekcją, a przecież wciąż można komentować. :) Jesteście wielcy!
czwartek, 20 kwietnia 2017, 16:58   qrdl
Garść przemyśleń https:1drv.ms/w/s!AvwJjdH4deeRiLw5sPmB9LfogR5HnQ

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
stały współpracownik
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

CD-Action 10/2017: Zobacz okładkę

News
przedwczoraj

cd-action-102017-zobacz-okladke Długo pracowaliśmy nad tą okładką. Jak Wam się podoba efekt?

Komentarzy:
24

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Jedną z nowości, jakie Sudden Strike 4 serwuje graczom, jest system generałów, których dobieramy przed misjami. Jaki wpływ mają oni na sposób prowadzenia walki? Kogo wyselekcjonowano spośród aliantów, nazistów i sowietów?

Komentarzy:
3

W czwartej odsłonie Sudden Strike’a do naszej dyspozycji oddanych zostało ponad sto jednostek militarnych. Opisaliśmy dla was cztery słynne maszyny, którymi przyjdzie nam pokierować podczas gry.

Komentarzy:
1

Za nami premiera jednej z najbardziej wyczekiwanych powieści ze świata World of Warcraft – od 2 sierpnia w księgarniach znaleźc można "World of WarCraft: Arthas. Przebudzenie Króla Lisza" pióra Christie Golden. Jak się zaczął fenomen znawców światów wykreowanych przez firmę Blizzard? Wróćmy na chwilę do początków...

Komentarzy:
5

To monitor dla graczy – podkreślam to, by potem nie było problemów z oceną wad i zalet.

Komentarzy:
7

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z