Mowa o Tencencie, chińskim przedsiębiorstwie, które wpierw błysnęło za sprawą komunikatora QQ (który może dziś pochwalić się niemal miliardem aktywnych kont), by później wykupić udziały młodziutkiego Riota (League of Legends). Dzięki zyskom z transakcji Tencent mógł sobie pozwolić na kolejne dochodowe inwestycje, w tym pozyskanie sporej części udziałów Epic Games (poniekąd im zawdzięczamy zwrot Epika w kierunku F2P) oraz Activision Blizzard.
Większość dochodów Tencenta generują jednak produkcje mobilne, w tym Clash of Clans, Clash Royale czy Boom Beach. Firma agresywnie inwestuje także w inne gałęzi rynku, w tym przemysł muzyczny (to ona wprowadza na chiński rynek płyty Sony czy Warnera) i filmowy (logo Tencent Productions możecie zobaczyć w kinowym "Kongu: Wyspie Czaszki"). Już wkrótce powinna zadebiutować także konsolka TGP Box, która pozwoli na streamowanie najpopularniejszych gier Państwa Środka.
Więcej o Tencencie dowiecie się z CDA 05/2017, w którym "szarą eminencję branży" prześwietli w publicystyce kolega GRT. Tymczasem łapcie pełne zestawienie, przygotowane przez Newzoo. (Analitycy bazowali na podsumowaniach, które władze spółek przygotowują co kwartał dla inwestorów. Nie brano pod uwagę sprzedaży sprzętu).
