Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Mass Effect: Andromeda – Porównanie wyglądu i fps-ów na PS4 i XBO [WIDEO]

Allor sobota, 18 marca 2017, 17:36 News

Teoretycznie to konsola Sony powinna wyjść z tego porównania zwycięsko, ale czy różnice faktycznie będą widoczne?

Za dzielenie włosa na czworo zabrał się serwis Candyland, a efektem liczenia pikseli i klatek jest to oto wideo:

Wnioski?

  • PS4 renderuje grafikę w 1080p, ale w przerywnikach rozdzielczość spada do 900p.
  • XBO renderuje grafikę w 900p, ale w przerywnikach rozdzielczość spada do 1440 x 756, czyli nieco lepiej niż 720p.
  • Od czasu do czasu pojawiają się jednak przerywniki, które na obu konsolach wyświetlane są w 1080p, ale najpewniej mamy do czynienia z wcześniej przygotowanymi filmami, które są po prostu odtwarzane z dysku, a nie renderowane w czasie rzeczywistym.

W praktyce na obu konsolach gra prezentuje się bardzo podobnie, choć na zbliżeniach widać niestety, że na XBO grafika jest przygotowywana w niższej rozdzielczości.

A co z liczbą klatek? Na obu konsolach maksimum to 30 fps-ów – i przez większość czasu tyle faktycznie jest. Od czasu do czasu klatki się jednak gubią, a ich liczba spada do 25 na sekundę, co powoduje pewne problemy ze sterowaniem, skutkuje też powstaniem widocznych artefaktów (tak zwany tearing), które bardziej widać na XBO – mimo iż liczba fps-ów jest na obu platformach bardzo podobna, bo różnice sięgają 1 klatki.

I jeszcze jedno: testy były przeprowadzone już z pierwszym patchem. Nie ma więc co oczekiwać, że w momencie premiery pełnej wersji (bo obecnie działają tylko kopie recenzenckie oraz pierwsze 10 godzin dla posiadaczy EA/Origin Access) sytuacja ulegnie zmianie.

Wyglądem i wydajnością pecetowej wersji Andromedy zajęliśmy się TUTAJ.

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 20 marca 2017, 10:10   Shaddon
@kiogu1
Gdyby zaś ktoś, dla odmiany, miał ochotę przeczytać coś sensownego, nieskupionego na rozpętywanej od tygodnia burzy w szklance wody, zamiast słuchać bełkotu randomowego Szweda operującego hasełkiem "SJW", proponuję to: http:www.gram.pl/artykul/2017/03/19/trafienie-krytyczne-10-efekt-niewerbalny.shtml
niedziela, 19 marca 2017, 23:45   kiogu1
Tu macie dobry filmik o tym co jest nie tak z bioware. Mass effect andromeda zaczyna się od 7.20
https:www.youtube.com/watch?v=AriDHk9TB0U
niedziela, 19 marca 2017, 11:04   Joram
Niby rozdzielczość nie ma różnicy ale takie watch dogs 1 na ps4 było w 900p i odrazu rzucało sie w oczy ze coś jest nie tak ja rozumiem ze wpływu na rozgrywkę nie ma ale różnica jest kolosalna zwłaszcza jak ktoś siedzi blisko tv, a te 30% więcej pixeli w 1080p jest widoczne tak jak widoczna jest różnica miedzy 30 a 60fps
sobota, 18 marca 2017, 22:24   asasyn123
tak jak weżmiesz lupę i się przyjrzysz to faktycznie te 100 pikseli robi kolosalną różnicę, gra się automatycznie paskudna robi, xbox taki słaby jest masakra, dobrze że w grach najważniejsza jest rozdzielczość!
sobota, 18 marca 2017, 22:21   CryKillerPL
Jeżeli masz na myśli 1-2fps mniej w przerywnikach.. to z tym się zgodzę. Różnicy w grafice i wydajności niema prawie wcale.
sobota, 18 marca 2017, 21:04   Typr
@CryKillerPL
Że niby co? XBO jest słabsze i to pokazują wszystkie tytuły multiplatformowe.
sobota, 18 marca 2017, 20:23   CryKillerPL
XBO i PS4 to konsole o identycznej mocy obliczeniowej. wielki0fan0gier podaj mi gry w których to widać?
sobota, 18 marca 2017, 19:31   DETHKARZ
Jednej osobie odpalił się znacznie ładniejszy model głównej bohaterki. ;P
https:www.youtube.com/watch?v=4qG2T0FUlZU&feature=youtu.be&t=19m35s
sobota, 18 marca 2017, 18:56   wielki0fan0gier
Nic niespodziewanego. XBO jest znacznie słabszą konsolą od PS4 pod względem mocy obliczeniowej i widać to w każdej grze. A swego czasu (przynajmniej w Polsce) była droższa od PS4...

O autorze

Allor
Szef działu sprzętowego CD-Action

Podobne newsy

Electronic Arts: Nie mamy nic przeciwko singlowym tytułom

News
sobota, 28 października 2017

electronic-arts-nie-mamy-nic-przeciwko-singlowym-tytulom Ponoć na skasowaniu (?) gwiezdnowojennej gry zamkniętego studia Visceral zaważyła nie słabość wydawcy do loot boksów i multiplayera, ale niesatysfakcjonująca jakość. 

Komentarzy:
22

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Ho, ho, ho! Nie masz pomysłu na prezent dla geeka? Postaramy się pomóc!

Komentarzy:
14

Opatrzony literą X następca Infinite A to desktop zaprojektowany zgodnie z bardzo prostymi założeniami. MSI postanowiło po prostu włożyć do obudowy wszystko to, co miało pod ręką najlepsze.

Komentarzy:
8

Seven zaczyna się jak dobry dreszczowiec – obiecująco, ale niepokojąco.

Komentarzy:
8

Na targach i imprezach branżowych Arena to zabiedzone dziecko znanych rodziców, które prowokuje do licznych wzruszeń... tyle że wzruszeń ramion. Przy jej stanowiskach stoi smutny developer, próbujący przyciągnąć potencjalnych graczy słowami "Come! Total War: Arena, no queue, no queue". Może jednak warto go posłuchać?

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z