Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITMass Effect: Andromeda – Porównanie wyglądu i testy wydajności na PC [WIDEO]

Allor sobota, 18 marca 2017, 12:51 O grach inaczej

W skrócie: do konsolowych 30 fps-ów w Full HD wystarczy dowolny procesor i niemal dowolna karta graficzna.

Na początek wideo przygotowane przez Candyland, które z jednej strony pozwala zobaczyć na własne oczy różnice w wyglądzie, a z drugiej – porównać liczbę klatek:

Różnice między ustawieniami są widoczne, ale jeszcze bardziej widoczny jest co najmniej dwukrotny wzrost wydajności, jaki można osiągnąć, zmieniając poziom detali z maksymalnego na minimalny. Co ważne, nawet na minimalnych detalach gra wygląda co najmniej dobrze.

A jaka karta graficzna jest potrzebna, by zagrać w Full HD na maksymalnych detalach? Testy wydajności przeprowadził serwis GameGPU:

Jak widać, w przypadku maksymalnych detali potrzebna jest co najmniej GeForce GTX 980/1060 bądź Radeony Fury. Ale jeśli zredukuje się poziom detali, to poradzić powinien sobie nawet Radeon RX 460 lub GeForce GTX 1050 Ti. A co z rozdzielczością 1440p? Ano to:

Wygląda więc na to, że do 60 fps-ów w maksymalnych detalach niezbędna jest GeForce GTX 1080, bo nawet GTX 1070 będzie potrzebował pomocy w postaci delikatnego zejścia z poziomu detali. Wniosek? Lepiej kupić monitor 21:9 w wersji 2560 x 1080, na którym liczba klatek powinna być mniej więcej pośrodku tego, co widać dla Full HD i 1440p, a do tego na ultrapanoramie zazwyczaj widać więcej.

Ostatnia sprawa to procesor. Jak już wspomniałem na początku, powinien wystarczyć dowolny, a przynajmniej tak wynika z testów GameGPU:

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: PC, Porównanie, akcja, BioWare,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 26 marca 2017, 17:45   Miczelov
Szczególnie mocno można zaobserwować taki efekt kidy V-sync jest wyłączony a na ekranie dzieje się dużo i szybko (gry wyścigowe etc)
niedziela, 26 marca 2017, 17:44   Miczelov
@marcusfenix345 @Poganin @Victarion @Shunex - synchronizacja pionowa niestety nieco obniża ilość wyświetlanych klatek na sekundę. Wszystko dlatego, ze nie jak piszą niektórzy, ilość fps jest dostosowywana do odświeżania wyświetlacza, tylko z powodu synchronizowania obrazu w pionie (V jak Vertical) - czyt. funkcja ta służy do synchronizowania wyświetlania całego obrazu w pionie (eliminuje to efekt "rozjeżdżania" się obrazu gdy górna część ekranu wyświetla już kolejną klatkę, a dolna jeszcze poprzednią)
piątek, 24 marca 2017, 1:56   szmotsu
@Arrow myślę że w około 73fps na wysokich detalach, na niskich za 147fps.
poniedziałek, 20 marca 2017, 2:41   damian9452
@Arrow
Andromeda niestety działa na matowych ekranach.
niedziela, 19 marca 2017, 16:21   churchson
nie widzę tutaj karty radeon r9 390 8 gb
niedziela, 19 marca 2017, 13:18   Arrow
Jak myślicie na jakich ustawieniach i w ilu klatkach będzie mi śmigało, preorder już zamówiony więc dobrze, żeby w ogóle poszło.
Procesor: Intel Core i7-6700HQ (4 rdzenie, od 2.60 GHz do 3.50 GHz, 6 MB cache)
Pamięć: 8 GB (SO-DIMM DDR4, 2133MHz)
Dysk: 1000 GB SATA 5400 obr.
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 950M, + Intel HD Graphics 530
Typ ekranu: Matowy, LED
Microsoft Windows 10 Home PL (wersja 64-bitowa)
niedziela, 19 marca 2017, 1:03   Dani1005
Cześć , myślicie ze jak mam GTX 950 i procesor AMD A8-6600k(3.9 GHz) to pójdzie mi na moim kompie?
sobota, 18 marca 2017, 22:31   Shunex
@marcusfenix345 Synchronizacja jedynie blokuje ilość fps by odpowiadała odświeżaniu twojego monitora :P
Dzięki czemu zapobiega " artefaktom "
Natomiast jak Ci karta nie wyrabia to lepiej ja wyłączyć.
sobota, 18 marca 2017, 21:09   Tymon
Dla tych ze starszymi konfiguracjami: i5 2500k podkręcony do 4GHz plus HD7950 DCUII - mam w zależności od miejscówki 30-60fps. Bardzo dużo zasobów pożerało u mnie filtrowanie tekstur. Same tekstury na High, reszta Low/Med. Rozdzielczość 900p.
sobota, 18 marca 2017, 20:29   Victarion
@marcusfenix345 u mnie vsync nie mial praktycznie zadnego wplywu na fps chociaz wydawalo mi sie wrecz odwrotnie ze jak wylaczylem to kilka fps spadlo...ale co gra to inaczej co sprzet to inaczej itd

O autorze

Allor
Szef działu sprzętowego CD-Action

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

50 lat temu człowiek stanął na Księżycu. Wydarzenie bez wątpienia historyczne, o którym wie każdy. Choć gdyby zapytać przeciętnego Kowalskiego jakie to ma dzisiaj znaczenie w jego życiu, to odpowiedź brzmiałaby zapewne „…hm, żadne” (*). A ilu z was wie o tym, że rok wcześniej zdarzyło się coś o czym mało kto wie, a wydarzenie to pchnęło naszą cywilizację na zupełnie nowe tory?

Komentarzy:
1

Myśl na dziś: Od małego rodzice nas uczą, by nie ufać nieznajomym. Nie ufać znajomym uczymy się sami, często za późno.

Komentarzy:
0

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
8

Pozdrowienia z Portsmouth. Przyjechałam randkować, a zamiast tego siedzę i pracuję! Ale przynajmniej mogę popatrzeć na urocze cyfrowe zwierzaki.

Komentarzy:
1

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z