Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Valve prezentuje Steam Audio for VR [WIDEO]

Allor sobota, 25 lutego 2017, 21:48 Technologie
Steam
Steam

I mamy wideo, które pozwala na własne uszy usłyszeć, co też Steam Audio daje – a gogle VR nie są do jego obejrzenia potrzebne.

W skrócie:

  • Steam Audio for VR zostało udostępnione za darmo – i to niezależnie od zastosowań (a więc również do komercyjnych),
  • na razie udostępniono SDK współpracujące z Unity, ale niedługo pojawi się także wersja dla Unreal Engine'u (ściągnąć można je z tej strony),
  • jest zgodne ze wszystkimi sensownymi platformami, a nie jedynie PC,
  • a jeśli zastanawiasz się, "ale po co", proponujemy najpierw zobaczyć to oto wideo:

Jak to działa?

Pierwsza sprawa to dokładne pozycjonowanie dźwięku w przestrzeni 3D i taka jego obróbka, by tę przestrzeń dało się usłyszeć, nawet korzystając jedynie z dwóch głośników. To jednak (lepiej lub gorzej) potrafi zrobić większość silników audio – choć Valve chwali się, że jego rozwiązanie radzi sobie na jednym rdzeniu CPU z obróbką setek, a nawet tysięcy źródeł dźwięku.

Ale to dopiero początek. Znacznie ważniejszy jest fakt, że Steam Audio może brać pod uwagę także geometrię pomieszczeń, umieszczone wewnątrz nich przedmioty oraz materiały, z których zostały wykonane. Co dobrze słychać na powyższym wideo – o ile tylko przyjmie się, że ściany zostały wykonane lub pokryte materiałem pochłaniającym dźwięk.

Co ważne, Steam Audio – podobnie jak powyższe wideo – wcale nie wymaga obecności gogli VR, więc może zostać wykorzystane w dowolnym tytule 3D.

Chcę!

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Valve,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 26 lutego 2017, 13:20   Koniak11
Do skyrima od dawna jest taki mod :D
niedziela, 26 lutego 2017, 9:23   szacher
Zapomniałem dodać, że w streamie stereo jest odwrócone, więc załóżcie słuchawki na odwrót.
niedziela, 26 lutego 2017, 9:19   szacher
Wydaje mi się, że nowy silnik dźwięku w Unreal Engine robi jednak większe wrażenie:
youtu.be/h8o2xQcrb_E?t=1138
niedziela, 26 lutego 2017, 3:13   Jaketify
@Aztek Okropnie? W CS'a nie wyobrażam sobie grać bez HRTF. Jedynym problemem tego jest niższa jakość dźwięku ale łatwo można się do tego przyzwyczaić.
sobota, 25 lutego 2017, 22:56   Jano900
Taki bajer ma seria Titanfall, ale podobno bierze sporo procesora.
sobota, 25 lutego 2017, 22:16   Aztek
Ostatnio próbowali wprowadzić coś takiego w CSGO, wyszło okropnie.
sobota, 25 lutego 2017, 22:06   Dawid445
HL3?

O autorze

Allor
Szef działu sprzętowego CD-Action

Podobne newsy

Valve Index oficjalnie zaprezentowane

News
czwartek, 2 maja 2019

valve-index-oficjalnie-zaprezentowane Mimo że całkiem imponujący, nie jest to na pewno produkt na każdą kieszeń.

Komentarzy:
11

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Choć chyba każdy kiedyś miał styczność z pinballem, to wiedza na temat jego historii, ewolucji, zasad działania itd. wcale powszechna nie jest. Czas to naprawić.

Komentarzy:
8

Myśl na dziś: Każda choroba jest śmiertelna, jeśli tylko dobrze wyguglować.

Komentarzy:
3

Wydanie wieczorne. Bo deadline.

Komentarzy:
13

Na miesiąc przed premierą Borderlands 3 miałem okazję przez kilka godzin pograć w niemal finalną wersję gry. Rewolucji tu nie widać. Wszystko jednak wskazuje na to, że tak czy inaczej dostaniemy bardzo dobrą grę.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z