7
25.02.2017, 21:48Lektura na 2 minuty

Valve prezentuje Steam Audio for VR [WIDEO]

I mamy wideo, które pozwala na własne uszy usłyszeć, co też Steam Audio daje – a gogle VR nie są do jego obejrzenia potrzebne.


Aleksander „Allor” Olszewski

W skrócie:

  • Steam Audio for VR zostało udostępnione za darmo – i to niezależnie od zastosowań (a więc również do komercyjnych),
  • na razie udostępniono SDK współpracujące z Unity, ale niedługo pojawi się także wersja dla Unreal Engine'u (ściągnąć można je z tej strony),
  • jest zgodne ze wszystkimi sensownymi platformami, a nie jedynie PC,
  • a jeśli zastanawiasz się, "ale po co", proponujemy najpierw zobaczyć to oto wideo:
  • Jak to działa?

    Pierwsza sprawa to dokładne pozycjonowanie dźwięku w przestrzeni 3D i taka jego obróbka, by tę przestrzeń dało się usłyszeć, nawet korzystając jedynie z dwóch głośników. To jednak (lepiej lub gorzej) potrafi zrobić większość silników audio – choć Valve chwali się, że jego rozwiązanie radzi sobie na jednym rdzeniu CPU z obróbką setek, a nawet tysięcy źródeł dźwięku.

    Ale to dopiero początek. Znacznie ważniejszy jest fakt, że Steam Audio może brać pod uwagę także geometrię pomieszczeń, umieszczone wewnątrz nich przedmioty oraz materiały, z których zostały wykonane. Co dobrze słychać na powyższym wideo – o ile tylko przyjmie się, że ściany zostały wykonane lub pokryte materiałem pochłaniającym dźwięk.

    Co ważne, Steam Audio – podobnie jak powyższe wideo – wcale nie wymaga obecności gogli VR, więc może zostać wykorzystane w dowolnym tytule 3D.

    Chcę!


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Aleksander „Allor” Olszewski
    Wpisów723

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze