Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPlayStation 4 Pro: Tryb Boost faktycznie działa

Allor niedziela, 5 lutego 2017, 13:49 O grach inaczej

Przetestowano go w 21 grach.

O trybie Boost pisaliśmy już tutaj: w skrócie pozwala on na wykorzystanie dodatkowej mocy obliczeniowej PS4 Pro nawet w tytułach, dla których twórcy nie przygotowali stosownego patcha. Teoretycznie powinno to zwiększyć liczbę fps-ów, zmniejszyć lub wyeliminować chwilowe spadki płynności, a także przyspieszyć ładowanie etapów. I jak wynika z szybkich testów, wszystko to faktycznie ma miejsce.

Oto opublikowana na Reddicie lista tytułów, w których zauważono poprawę:

  • Assassin's Creed 4 – zniknęły problemy ze spadkami fps-ów
  • Assassin's Creed Unity – zniknęły problemy ze spadkami fps-ów
  • Battlefield 4 – działa super nawet z 64 graczami w trybie conquest
  • Bloodborne – działa lepiej, ale miewa problemy z płynnością
  • Dying Light – zniknęły problemy ze spadkami fps-ów
  • Evil Within – lepsza wydajność i szybsze ładowanie
  • Fallout 4 – stałe 30 fps-ów
  • Far Cry Primal – zniknęły problemy ze spadkami fps-ów
  • Furi – wygląda lepiej, nie ma już problemów z tearingiem obrazu na początku gry
  • Godzilla – brak zwolnień i błyskawiczne ładowanie
  • Grow Home – lepiej, niż było, ale nadal źle
  • Homefront Revolution – stałe 30 fps-ów
  • Just Cause 3 – prawie jak zupełnie nowa gra
  • Lords of the Fallen – lepsza płynność
  • Mad Max – lepsza płynność
  • Rainbow Six Siege – w trybie Terrorist Hunt jest teraz 110 fps-ów
  • Saints Row 4 – lepiej niż było, ale nadal nie jest to stałe 60 fps-ów (choć teraz to przynajmniej 50+)
  • Star Wars Battlefront – stałe 60 fps-ów niezależnie od tego, co akurat dzieje się na ekranie
  • Until Dawn – działa znacznie lepiej
  • Vanishing Of Ethan Carter – stałe 60 fps-ów, nawet w miejscach najbardziej obciążających konsolę
  • Yakuza 0 – lepsza płynność

Cóż, z jednej strony kupno Pro ma coraz więcej sensu, ale z drugiej wygląda na to, że stary sposób pecetowców na problemy z płynnością ("wymień kartę graficzną i procesor, dodaj RAM-u") właśnie zaczął się sprawdzać także na konsolach. W każdym razie tych od Sony. Super?

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: PlayStation 4, PlayStation 4 Pro,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 7 lutego 2017, 17:08   ZajAranY12
bezsensownie kłótnie co jest lepsze ciąg dalszy. Po co pluć miedzy sobą jadem. Konsola jak i PC to według mnie dobrze urządzenia do grania. Sam posiadam dość mocny komputer jak i konsole z których korzystam niemal codziennie :).
wtorek, 7 lutego 2017, 0:12   SolInvictus
@Demilisz Trudno powiedziec, czy nie stac. Zwlaszcza, ze obie firmy stoja czyms innym niz konsolami. Raczej zwalilbym to na ogolnie panujaca tendencje do wymuszania coraz czestszych zakupow sprzetu. Ktora pojawila sie o wiele wczesniej niz kryzys.
@Tennessee Twoje wypowiedzi sa tak paskudnie tendencyjne, ze nikogo do swoich racji nie przekonasz. Graj sobie na konsoli, ale pecetowcow na nie nie nawrocisz. Chyba, ze jako dodatek do pieca. Sam bym zgarnal Switcha, ale takie PS4 czy X1 to dla mnie syf.
poniedziałek, 6 lutego 2017, 19:09   Shleizer
Ja tu widzę, że ktoś inny jest mocno ograniczony ;)
poniedziałek, 6 lutego 2017, 19:02   Tennessee
W standby konsola i tak zawsze jest polaczona z netem i nie ma czegos takiego, zeby jakas aktualizacja ci wyskoczyla, bo wszystko sie sciaga i instaluje w tle. A jakies bledy polaczenia to jeszcze nigdy nie widzialem. Abonament tez sie nie konczy, bo wszystko jest podpiete pod karte kredytowa i przedluza sie automatycznie, a pady sa dwa, wiec jak jeden jest pusty siegasz po drugiego.
poniedziałek, 6 lutego 2017, 18:58   Shleizer
@Tennessee, włączam konsolę, aktualizuje się, po drodze wysypuje błąd z połączeniem. Ponawia pobieranie od początku. Restart. Włączam grę, aktualizuje się. Znowu babol i znowu od początku. Instaluje aktualizację... o, jeszcze jedna aktualizacja, no chyba że chcesz grać offline... Ok, gra włączona. Odpalam multi... o, abonament się skończył. Idę szukać pieniędzy... nie ma, pensja dopiero 10ego... i do tego się jeszcze pad rozładował, to trzeba kabla poszukać. Jest! Ale nie sięga do kanapy... ;)
poniedziałek, 6 lutego 2017, 18:29   Tennessee
@Demilisz Moze Ci to lepiej zobrazuje, bo widze mocno ograniczony jestes. Siedze na kanapie chce pograc. Konsola: siegam po pada naciskam przycisk, trzy sekundy i jestem w grze. PC: wstaje z kanapy ide do pc, wlaczam go, szukam myszki bluetooth wlaczam ja, czekam az system startuje, wlaczam gre. Wlaczam pada, po drodze firewall wywala gre. Windows ma znowu problem z bt i pada nie wykrywa. Paruje pada wlaczam gre. Windows robi update, minimalzuje gre. Szukam myszy zeby znowu wrocic do gry. Mozesz powstac.
poniedziałek, 6 lutego 2017, 18:05   Demilisz
@Tennessee - jak masz dobry dysk SSD i nie zasyfisz systemu to różnica jest kilku sekund potrzebnych na strart windowsa. Faktycznie, przewaga konsol w wygodzie olbrzymia, tylko paść na kolana z podziwu... Ale plus za oryginalnosć, trybem standby chyba jeszcze nikt nie próbował udowadniać "lepszości" konsol.
poniedziałek, 6 lutego 2017, 17:57   Demilisz
@SolInvictus - witam w świecie po kryzysie finansowym. Prawda jest taka, że nawet takich gigantów jak MS i Sony juz nie stać na "stary" model biznesowy, w którym wydawali potężny sprzęt i sprzedawali ponizej kosztów produkcji, a zyski szły z tantiemów od sprzedaży gier i po latach jakoś się to wszystko wyrównywało. Teraz sie tak nie da, trzeba kroić sprzęt pod mozliwości tak, żeby sie zwracał od razu. No i to sie odbija na wydajności, cudów nie ma.
poniedziałek, 6 lutego 2017, 10:19   SolInvictus
@Demilisz Sytuacja z Pro od poczatku byla dosc podejrzana. Jednak latwiej bylo mi uwierzyc, ze Sony chce chociaz troszke ugrac na popularyzacji 4K, a nie strzelic sobie w stope, niszczac zaufanie osob, ktore dotad kupujac PS, kupowaly konsole na lata. Po tylu generacjach to jak zdrada. Jednak gdy dodamy do tego to, ze zarowno PS jak i X1 byly wyjatkowo tanie i slabe na premiere - widac w tym obustronne i zgodne postawienie na zmiane standardow: tanszy sprzet, ale czestsze wymiany.
poniedziałek, 6 lutego 2017, 10:08   Tennessee
Ja bym za nic nie oddal mojego ps4pro, czy xoneS. Mam kompa z gtx 1080, a mam na nim tylko diablo 3 zainstalowane, podczas gdy na konsolach dziesiatki gier (po okolo 800GB zajete). Fakt gra sie czesto w 30 fpsach, ale po prostu wygoda przebija wszystko. Naciskasz przycisk na padzie, konsola sie wlacza z TV, gra jest na standby i momentalnie grasz. Na kompie nie bedzie czegos takiego nigdy. Nawet jesli wejdziesz w standby to w wiekszosci wypadkow gra jest wywalona po wstaniu. xD Do tego te klikanie mysza...

O autorze

Allor
Szef działu sprzętowego CD-Action

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Tym razem słowo klucz to „tajemnica”.

Komentarzy:
3

…a dorywczo także pracowniczką cyrku i gladiatorką, kierowczynią ciężarówki i grafficiarą.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z