5
30.01.2017, 08:02Lektura na 2 minuty

Pillars of Eternity II: W Obsidian Entertainment tęsknią za Chrisem Avellone´em

Projektant to ponoć "płodna maszyna".

W kwietniu 2015 Chris Avellone, dotychczasowy dyrektor kreatywny Obsidianu, nagle rozstał się z firmą. Oficjalnie uczynił to, by (tu cytat):


...przyjąć posadę profesora obrony przed czarną magią w Hogwarcie. (...) życzę wszystkiego co najlepsze moim współpracownikom ze studia, ludziom co do jednego wspaniałym.


Minęło półtora roku, przez które designer nie narzekał na brak zawodowych wyzwań. Pomógł chłopakom i dziewczynom odpowiedzialnym za Baldur's Gate: Siege of Dragonspear, wsparł zespół odpowiedzialny za Divinity: Original Sin II, nakreślił kilka wątków na okoliczność Tormenta: Tides of Numenera (pytanie, czy akurat ich nie wycięto...) i użyczył swojego pióra autorom Preya.

Dawni koledzy trochę za nim tęsknią. W wywiadzie, jakiego udzielił Josh Sawyer, promujący obecnie zbiórkę na drugie Pillars of Eternity (więcej o grze piszemy w tym miejscu), czytamy:


Chris zawsze dawał bardzo dobry feedback. Myślę że jedną z jego największych zalet jest umiejętność spojrzenia na postać czy wątek i ich wnikliwa ocena. Nie zawsze się z nim zgadzaliśmy (...) ale jest bardzo, bardzo dobry w analizowaniu bohaterów i ich dialogów; niezwykle szybko dostrzega niedoskonałości. 


Na potwierdzenie tych słów Sawyer przytoczył anegdotkę z czasów produkcji Fallouta: New Vegas. Na pewnym etapie to właśnie Avellone zwrócił uwagę, że wśród towarzyszy próżno szukać przedstawiciela Legionu Cezara. Słowem: to dzięki niemu powstał Ulysses znany z DLC Lonesom Road.


Chris jest ekstremalnie płodnym autorem. Nie wiem, czy kiedykolwiek spotkałem pisarza, który byłby tak płodny, jak Chris. To maszyna.


...skomplementował byłego kolegę Sawyer.

Przypomnijmy jeszcze, że Avellone rozstał się ze studiem w nie najlepszych okolicznościach, a oboje rozpisani przez niego towarzysze z pierwszych Pillarsów (Zrozpaczona Matka, Niezłomny) zostali ponoć znacząco okrojeni.

Pillars of Eternity II: Deadfire zbiera tymczasem fundusze na Figu. Gdy piszę te słowa, nowy tytuł ma na koncie przeszło 1,6 mln dolarów.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze