Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITW co kobiety grają najchętniej?

DavyStrange sobota, 21 stycznia 2017, 12:27 News
verkeorg/Flickr.com, CC BY-SA 2.0
verkeorg/Flickr.com, CC BY-SA 2.0

Jak stereotypy dotyczące grających kobiet mają się do wyników badań?

Według Entertainment Software Association aż 41% graczy stanowią kobiety. Pozostaje zadać pytanie: w co grają? Nick Yee z Quantic Foundry opublikował sprawozdanie pokazujące, jakie gatunki są zdominowane (bądź kompletnie ignorowane) właśnie przez przedstawicielki płci pięknej. Badanie przeprowadził wśród 270 tys. ankietowanych.

Największą popularność wśród kobiet osiągnęły gry typu "połącz trzy" i symulatory rodzinne/farmy – w tych przypadkach przedstawicielki płci pięknej stanowią 69% odbiorców. O połowę mniejszym zainteresowaniem ze strony pań cieszą się z kolei gry MMO w świecie fantasy (36%). Dużo mniej atrakcyjne dla kobiet są produkcje z gatunku action RPG (20%) i strategie (11%), natomiast strzelanki (7%), ścigałki (6%) i gry sportowe (2%) omijane są szerokim łukiem.

W obrębie gatunków występują oczywiście pewne wahania. Dla przykładu Star Wars: The Old Republic może pochwalić się dwukrotnie wyższym procentem graczek niż inne MMO w konwencji SF (odpowiednio 29% i 16%). Podobnym przypadkiem jest Dragon Age: Inquisition, gdzie "udział" graczek (aż 48%!) znacznie przekracza zainteresowanie samym gatunkiem (26%).

W innym badaniu Nick Yee próbował ustalić główne motywacje kierujące męczyznami i kobietami przy wyborze gry. Jak się okazało, pierwszą grupę najbardziej pociągają rywalizacja i zniszczenie, a drugą – calakowanie tytułu (zebranie znajdziek, zaliczenie wszystkich misji itp.) i możliwość wcielenia się w kogoś innego lub przeniesienia w inne miejsce. Możliwość oderwania się od rzeczywistości jest zresztą najczęściej podawaną motywacją niezależnie od płci – wskazało ją 22% ankietowanych.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 23 stycznia 2017, 16:34   SolInvictus
@jank Daj spokoj, nikogo nie przekonasz do swoich bredni. Po prostu na przyszlosc lepiej nie uzywaj slowa "logika".
poniedziałek, 23 stycznia 2017, 9:19   Gracz4ever
@jank Moim celem nie było potwierdzenie lub zaprzeczenie tezy dotyczącej ilości grających kobiet, a jedynie wykazanie znacznych błędów logicznych twojej wypowiedzi.
niedziela, 22 stycznia 2017, 23:14   jank
@SolInvictus to jeszcze lepsze rozumowanie niż przypuszczałem. Wy naprawdę wierzycie w to co piszecie, tzn. w te miliony graczy! Jestem pod wrażeniem, hehe.
@Gracz4ever weź se odejmij od tych 19 milionów kobiet, te co maluszkami czyli jakieś 4 roczniki i raczej te po 50tce to jakieś 30 roczników. Odejmij także te co wyjechały z kraju (około milion ale tutaj strzelam). Ja się zgadzam z tym, że przesadzam ale wy brniecie w obłęd myśląc o tych milionach grających kobiet.
niedziela, 22 stycznia 2017, 22:53   Gracz4ever
@jank Postaram się najprościej jak potrafię, odnosząc się do tego co mówisz.
W Polsce żyje ok. 38mln, pi razy oko połowa - czyli 19mln to kobiety. Graczy jest 12mln w tym 41% kobiet -=> 5 mln. Na 19mln kobiet , graczki to 5mln => 26% => rzeczywiście prawie wszystkie :)
niedziela, 22 stycznia 2017, 22:41   SolInvictus
@jank Daj spokoj z logika, bo to co piszesz, nie ma z nia nic wspolnego. Sprawdz sobie, czym jest logika. Mozesz nawet na wikipedii. Bardzo duzo osob naduzywa tego slowa, kompletnie nie majac pojecia. Ty na prawde nie widzisz, ze w pierwszym zdaniu jest napisane, ze 41% GRACZY stanowia kobiety ? Ilosc ludzi na swiecie to x, ilosc graczy to y, ktora zawiera sie w zbiorze x. Kobiety to 41%y, a nie x. No ja pierdziele =D Do tego "prawie wszystkie" to dla mnie co najmniej i bezwarunkowo wiecej niz 50%.
niedziela, 22 stycznia 2017, 19:32   jank
Oczywiście nie zakładam że 100% ludzi na Ziemi to gracze. Wiem, że gracze to jakaś część populacji. Jednak takie badania to śmiech. Przypominają mi te wcześniejsze badania sprzed kilku lat, że w Polsce jest 12 milionów graczy.Takie badania to można gołym okiem zweryfikować. Dlatego można się z tych badań śmiać. Aha,zawsze można policzyć. W Polsce 12 000 000 (graczy) z tego 41 % to kobiety czyli mamy prawie 5 milionów kobiet graczy. Odjąć niemowlaki i te po 70tce to wychodzi,że wszystkie grają.
niedziela, 22 stycznia 2017, 18:58   jank
a tak na marginesie próba 270 tysięcy to OLBRZYMIA próba, pozwala zbadać cały świat
niedziela, 22 stycznia 2017, 18:57   jank
@n19k i SolInvictus głupio wyszło ale cóż ktoś musi was uświadomić co to jest logika. Gracz = Człowiek. Gracz to nie kura, nie krowa, nie burek. Graczem może być człowiek ! Czy kobieta to człowiek ? Zakładam, że wiecie ale dla pewności napiszę. Tak, kobieta to człowiek. Skoro powyżej jest napisane, że 41% graczy to kobiety to jest jasne jak słońce, że prawie wszystkie kobiety grają w gry. Aha, no chyba wiecie, że około połowa ludzkości to mężczyźni? Czego tu jeszcze nie rozumiecie to pisać...
niedziela, 22 stycznia 2017, 14:49   Axel93
@kael: dostajesz kwadrat z kolorowymi kulkami w środku i musisz je tak przesuwać, aby trzy tego samego koloru były w pionie/poziomie.
niedziela, 22 stycznia 2017, 13:56   kael694
Co to są gry typu "połącz trzy"?

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Przepracowany tester nie zauważa buga, scenarzysta z łapanki pisze brednie, a support nie odpowiada na nasz problem, bo właśnie został zwolniony. Gry to poważny biznes z poważnymi problemami, wobec których bywamy bezbronni. Oręża mogą wkrótce dostarczyć związki zawodowe.

Komentarzy:
7

20-osobowy zespół, kilkadziesiąt wyjazdów do Czarnobyla, 114 lustrzanek, ponad 3000 wspierających na Kickstarterze, 200 tysięcy wpłaconych dolarów. Duże liczby i nie mniejsze oczekiwania – oto Chernobylite.

Komentarzy:
2

Bunt (ang. Riot) – rzeczownik

(1.1) sprzeciw, protest, opór

(1.2) wystąpienie grupy ludzi przeciwko jakiejś władzy

Komentarzy:
44

Zbiórka na Kickstarterze może być iskrą, która rozpali głowy odbiorców, roznieci zainteresowanie mediów i stanie się początkiem gorących biznesowych przyjaźni. Ci, którzy ją odpalili, przestrzegają jednak: igrając z ogniem, łatwo się sparzyć.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z