Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Gogle VR nie muszą być duże i ciężkie! [WIDEO]

Allor środa, 11 stycznia 2017, 14:44 Sprzęt

Nie, nie chodzi o namiastki z kartonu.

Widoczne na zdjęciu powyżej okulary to niemal pełnoprawny zestaw do VR-u. Nazywa się Dlodlo VR1 i jeśli chodzi o specyfikację, nie odbiega zbytnio od tego, co oferują Oculus Rift i HTC Vive:

  • rozdzielczość: 2400 x 1200 (1200 x 1200 na oko)
  • odświeżanie: 90 Hz
  • pole widzenia: 105°
  • odwzorowanie kolorów: 72% NTSC

Pomijając odwzorowanie kolorów, reszta jest w zasadzie identyczna jak u HTC i Oculusa! Tym, co robi największe wrażenie, są jednak wymiary i waga tych gogli. Ich grubość wynosi bowiem zaledwie 16 milimetrów, a waga – 88 gramów!

No dobrze, a kruczki?

Po pierwsze – Dlodlo V1 nie rejestrują przesunięć głowy, a jedynie jej obroty. Na to samo cierpiały pierwsze wersje Oculusa, ale później to poprawiono, więc z Dlodlo może być podobnie.

Po drugie – Dlodlo to firma chińska, która pierwotnie starała się (bez powodzenia) zdobyć fundusze przy pomocy Kickstartera. Teraz, dzięki zaprezentowaniu na CES-ie działających prototypów, powinno być z tym lepiej, choć daty premiery ani ceny nie podano.

Po trzecie zaś – istotna jest zgodność ze standardami. Na widocznym poniżej oficjalnym filmiku przygotowanym na potrzeby Kickstartera Dlodlo chwali się jedynie połączeniem ze smartfonem. Na stronie domowej firmy pecet jest już wprawdzie widoczny (pojawia się też nazwa: Home Edition), ale szczegółów brak. Tym niemniej skoro już teraz można zrobić gogle do VR-u, które nie przerażają wielkością, to pozostaje czekać, aż do odchudzania swoich urządzeń wezmą się duzi producenci.

Więcej na temat: VR,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 12 stycznia 2017, 11:22   Quel
Brak śledzenia przesunięć głowy to wielki problem. Nawet w simach gdzie teoretycznie wystarczy śledzenie samego obrotu czasami śledzenie przesunięcia głowy bardzo się przydaje. Jak tego nie rozwiążą to mogą to równie dobrze wywalić na śmietnik.
środa, 11 stycznia 2017, 22:59   Syskol
Pierwsza udostępniona wersja Oculusa i sporo czasu na zabawę z nia dalej skutecznie odstrasza mnie od zakupu jakiegokolwiek sprzętu do VR. Fajna zabawka na godzinkę, może za kilka lat to się zmieni
środa, 11 stycznia 2017, 16:26   Kolo5141
W sumie takie gogle mogą być używane do grania w normalne gry. Ruchy głowy na boki nie są potrzebne jeśli nie gramy w grę stworzoną do tego.

O autorze

Allor
Szef działu sprzętowego CD-Action

Podobne newsy

Będą zestawy VR od Microsoftu i Acera oraz HP

News
piątek, 12 maja 2017

beda-zestawy-vr-od-microsoftu-i-acera-oraz-hp Można je już nawet zamawiać, bo premiera tuż, tuż. Do tego ceny i parametry mają lepsze niż Oculus i Vive!

Komentarzy:
6

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Zaczęło się w Rosji, w 2005 roku. Wtedy to miała miejsce premiera książki „Metro 2033”. Zdmuchnięty atomowymi uderzeniami świat skurczył się tam do tuneli moskiewskiego metra, a ludzkość niczym szczury zaadaptowała się do życia pod ziemią.

Komentarzy:
5

Jeszcze dziś trwa w Nadarzynie święto e-sportu, gier planszowych, seriali, cosplayu, pieczonego ziemniaka i, na upartego, komiksów. My spędziliśmy tam parę godzin wczoraj, dlatego pozwólcie, że podzielimy się z wami zestawem migawek prosto z Ptak Warsaw Expo.

Komentarzy:
8

Zagraliśmy już w Tekkena 7 – i opisaliśmy dokładnie całą zawartość gry, byście mogli podjąć decyzję, czy warto w nią zainwestować. [Spoiler: Jak najbardziej!]

Komentarzy:
4

Wszystko zaczęło się, kiedy Namco postanowiło podkraść Sedze twórców Virtua Fightera...

Komentarzy:
8

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z