6
11.11.2016, 15:59Lektura na 1 minutę

PS4 Pro: Niektóre gry działają na ulepszonej konsoli mniej płynnie

Między innymi Skyrim i The Last of Us.


Cross

The Last of Us doczekało się właśnie łatki, która wzbogaciła grę nie tylko o wyśmienity HDR i tryb 4K/30 fps, ale też zwiększenie rozdzielczości standardowego trybu rozgrywki w 60 fps-ach do 3200 x 1800. Problem jest taki, że gra działa w usprawnionej wersji... mniej płynnie niż oryginał. Co prawda jak donosi Digital Foundry, różnice sięgają zaledwie kilku klatek na sekundę, ale ustanawia to niebezpieczny precedens, w którym pościg za jakością grafiki odbija się na płynności rozgrywki – a w sytuacji, w której zwykłe PS4 radzi sobie z grą lepiej, właściciele PS4 Pro nie mogą wybrać standardowego trybu wyświetlania grafiki.

Inne problemy ma Skyrim, którego wersja Pro bije standardową technikaliami na głowę, ale który delikatnie zgrzyta przy wyświetlaniu nowo wprowadzonych efektów przezroczystości alfa. W przypadku pierwszej misji w Deus Eksie: Rozłamie ludzkości czy eksploracji w nowym Tomb Raiderze różnice okazjonalnie sięgają jednak nawet kilkunastu klatek na sekundę. Sony zapowiedziało, że przyjrzy się problemom – oby chociaż pozwoliło nam na wybór między zwykłą wersją a Pro na wypadek sytuacji, w których ta druga rzeczywiście niesie ze sobą niespodziewane problemy.


Redaktor
Cross
Wpisów2216

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze