47
13.08.2016, 08:06Lektura na 4 minuty

No Man´s Sky: Lepiej wstrzymać się z kupnem wersji pecetowej

Przez Steama przelewa się fala potężnego hejtu na pecetową wersję No Man's Sky'a. Postanowiliśmy skonfrontować część zarzutów z rzeczywistością.


Mateusz Witczak

Gdy piszę te słowa ponad 19 tys. graczy pozostawiło na platformie Valve swoje opinie na temat gry. Ale pozytywne recenzje stanowią raptem 54% tej wielości.

Wśród zarzutów najczęściej wymieniane są

- kiepska wydajność

Primo: liczba klatek jest zlockowana na 30. Szczęściem - można to wyłączyć w opcjach. Na mojej domowej konfiguracji (GeForce GTX 660 Ti, i7-3770k 3,5 GHz, 16 GB RAM) niezależnie od wybranych ustawień, gra nie trzymała stabilnych 30 klatek (przez większość czasu oscylując w okolicach 20 fps-ów, a częstokroć spadając niżej).

- crashe

W ciągu dwugodzinnej sesji nie wydarzyły mi się ani razu, acz problem jest ponoć powszechny.

- "konsolowość"

Zacznijmy od sterowania: przy niemal każdej czyności gra wymaga nie tyle, by "pacnąć", ale przytrzymać klawisz/przycisk myszy aż do wypełnienia konsolowego "koła" (ba, jest to konieczne nawet przy próbie zmiany ustawień graficznych!). W dodatku pomiędzy bronią/narzędziem do pozyskiwania zasobów przełączamy się za pomocą "iksa", nie możemy użyć w tym celu klawiszy numerycznych.

Nie da się też (przynajmniej na specyfikacji, na której rzecz testowałem) korzystać z kombinacji ALT + TAB. Tzn. da się, ale nie ma później możliwości, by do rozgrywki wrócić, stąd każdorazowo musiałem uruchamiać tytuł od nowa (co nie jest zresztą wielką przyjemnością, bo nim rozpoczniemy rozgrywkę, musimy odczekać ok. 1,5 minuty). Pomaga uruchomienie gry w oknie, acz - bądźmy szczerzy - w 2016 nie powinno to być obowiązkiem. Niespecjalnie wpływa też na rozgrywkę regulacja field of view (FOV), które wydaje zlockowane na ustawieniach z wersji przeznaczonej na PS4.

A to wcale nie koniec problemów...


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze